3ds Max : Modele 2 metrial verme

Modele 2 metrial verme
Elvin846Elvin HesenovAvatar

selam aleykum. Bana bir modele 2 material vermenin nasil oldugu lazim. Editable polydan pligon secerek etmeyi biliyorum, Multi sub object i de bilyorum :) amma bunun basqa bir yontemi varmis. ben bir videoya bakmisdim. orda BOX u materiallayanda sadece materialdan neyise secdi ve rengleri verdi. amma simdi hatirlamiyorum. Yardimci olursaniz sevinirim Tesekkurler


2012-10-20 15:21:48
  • Offline
  • Erkek
birazcık daha açıklarsan yardımcı
erkanberkerkan berkAvatar

birazcık daha açıklarsan yardımcı olmaya çalışırız bence.
öğrenmek istediğin şey tam anlaşılmıyor :) ,


http://erkanberk.com.tr/
2012-10-20 16:30:48
  • Offline
  • Erkek
burda buna eskitme diyorlar.
Elvin846Elvin HesenovAvatar

burda buna eskitme diyorlar.

burda buna eskitme diyorlar. Boyle bi sey yapmak istiyorum.

2012-10-20 16:56:39
  • Offline
  • Erkek
Iste aradaki bu rengleri
Elvin846Elvin HesenovAvatar

Iste aradaki bu rengleri

Iste aradaki bu rengleri bu sekilde vermek istiyorum.

2012-10-20 16:57:44
  • Offline
  • Erkek
Blend Material kullanacaksın kulanımı
aynstaynxMehmet ÜNSALAvatar

Blend Material kullanacaksın kulanımı ve uygulaması çok basittir.
2 farklı değil istersen 10 farklı materyali üst üste kullanabilirsin.


AynstaynX Mimari modelleme merkezi : www.ayrintigrafik.com Unity Oyun geliştirme kitabımın resmi web sayfası : www.uzaykasifleri.com
2012-10-20 17:19:47
  • Offline
  • Erkek
TESEKKUR EDERIM ALLAH razi
Elvin846Elvin HesenovAvatar

TESEKKUR EDERIM ALLAH razi olsun sizlerden. rica etsem bu materiallari nasil kullanacagimiz haqda genis bilgi vere bilirmisiniz? varsa video linki verseniz sevinirim. Allah razi olsun


2012-10-20 17:32:25
  • Offline
  • Erkek
Objenizi modelledikten sonra, kenarların
charmashaokiOkan Mutlu AkpınarAvatar

Objenizi modelledikten sonra, kenarların ve oyuk kısmın material id`lerini 2, diğer yerlerin 1 olarak ayarlayın. Daha sonra resimdeki material ayarlarını yapabilirsiniz. Burada multisub object kısmı modelinizin material id lerine göre atama yapmamızı sağlıyor. Yani 1 numaradaki materyal 1 numaralı material id atanmış polygonlar için, 2 numaradaki ise 2 numaralı id atanmış materyaller için. Sonrasında standart kaplama ayarlarınız yapıyorsunuz. Ek olarak 2. materyal için(kenar ve oyuk kısımlar) dirt map atayabilirsiniz ki daha gerçekçi bir sonuç elde edin. Böylece hem iki kısma ayrılan materyallerin arasındaki geçiş bir nebze yumuşar hem de ambient occlusion etkisi elde etmiş olursunuz. Radius kısmına noise map atayarak, yer yer farklılık sağlayabilirsiniz.

http://i.imgur.com/VRjf1.png


2012-10-20 18:13:58 Edit:2012-10-20 18:14:27
  • Offline
  • Erkek
valla arkadaşlar gereken bilgiyi
erkanberkerkan berkAvatar

valla arkadaşlar gereken bilgiyi vermişler sağolsunlar :)
gerek kalmadı bana

aynen mask compozit blend mix materiallerini araştırmalısın arkadaşların da dediği gibi onlarca material işç içe kullanabilirsin bunlarla


http://erkanberk.com.tr/
2012-10-20 21:37:36
  • Offline
  • Erkek
Tesekkur edereim Allah razi
Elvin846Elvin HesenovAvatar

Tesekkur edereim Allah razi olsun anladim. Cok sag olun yorumlar icin


2012-10-22 07:26:46
  • Offline
  • Erkek
Okan Mutlu Akpınar kardes
Elvin846Elvin HesenovAvatar

Okan Mutlu Akpınar kardes yorumun icin cok tesekkur ederim Allah razi olsun. sadece bazi anlamadigim kisimlar var onlarida anlatsaniz sevinirim. DIRT MAP ne demekdi ben anlamadim ve RADIUS KISIMA NASIL NOIS ATIM ANLAMADIM. Anlatirsaniz sevinirim. Onceden tesekkurler


2012-10-22 17:01:37
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!