3ds Max : Animasyon hesaplamaları
Merhaba arkadaşlar..
Animasyon yaparken light cache ve irradiance map hesaplamaları hangi durumlarda yapılmalı.
Mesela;
ışık sabit kamera hareketli
Işık hareketli Kamera sabit,
İkisi de hareketli
İkiside sabit objeler hareketli
Örnekler çoğalır...
Hangi durumlarda hesaplama yapılmalı acaba?
Şimdiden teşekkür ederim..
- Offline
- Erkek
"Bildiğiniz üzere animasyon yaparken light cache ve irradiance map hesaplamaları yaptırılıyor."
Ben bilmiyordum :)
- Offline
- Erkek
Ergin Hocam, sizin yorumlarınızı çok beğeniyorum ama nedense hepsinin üstü kapalı oluyor :)
- Offline
- Erkek
Sohbet odası şart oldu...
- Offline
- Erkek
Haklısınız. Ben sohbet odasına girerdim ama kolay kolay konuşmazdım, sadece okurdum, çok faydalı oluyordu.
- Offline
- Erkek
Bir soru sordum,
5 cevap var.
Ama içinde cevap yok...
Enterasan...
- Offline
- Erkek
Akşama doğru gelir heralde cevap :) Bende merak ediyorum bu sorunun cevabını.
170 dolara satıyorlar:)
http://www.amazon.com/architectural-animation-techniques-color-Paperback/dp/7030291549
- Offline
- Erkek
light cache ve irradiance map hesaplamalarının yapılmama gibi bir durumu yok. Sadece belli aralıklarla hesaplama durumu söz konusu oluyor. Linkleri incelemeni öneririm.
Sadece kamera hareketli
http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/tutorials_imap2.htm
kamera ve objeler hareketli
http://www.spot3d.com/vray/help/200R1/tutorials_anim.htm
- Offline
- Erkek
Şöyleki : Vray ile toplamda Saatleri aşkın filmler yapmışımdır. Hiç Light Cache Kullanmadım. Titreme sorunu ve yavaşlık sorunu var. 50 Tane parametre ile uğraştırıyor. Felan Filan. En güzeli "Kaba Kuvvet" :) İsteklerine uygun kaliteyi, titretmeden, Hızlıca hallediyor. Tabii Püf noktaları da yok değil. Ama Animatörler Yıllar geçtikçe İllüzyanist (nasıl yazılıyordu bu yaaa ?) lere benzerler ;)
Saygılarımla,
- Offline
- Erkek