3ds Max : cam lavabo,mermer duvar ve ışık üzerine hatalar

cam lavabo,mermer duvar ve ışık üzerine hatalar
pink35gül günaydın

cam lavabo,mermer duvar ve ışık üzerine hatalar

merhaba herkese, aldığım renderdaki hatalarla ilgili olarak sizlere danışmak istedim,yardımcı olursanız bende öğrenmiş olacağım,renderda da gördüğünüz gibi arkada 3cm lik patlatma mermer kullanmak istiyorum ama ,bunda pek başarılı olamadım,düz bir box a texture atmaktansa stone placement tool kullandım ama sanırım bilgisayar kaldırmadı üstelik mex programınıda bozdu,dolayısıyla onu silip ,box a bump ve texture atadım ancak ölçek sorunu yaşıyorum bunun yerine tek tek 3cm lik parçaları çizmelimiyim, ikincisi mekanda omni ve vraylight var ancak gördüğünüz gibi omniyi gizlemeyi başaramadım, wc kısmındada siyah gördüğünüz yerde ayna var ama nedense simsiyah çıkıyor son sorunum ilk defa cam lavabo yaptım tabikide belli olmuyor bunun başka bir yöntemimi var? vakit ayırıp yardımcı olabilecek arkadaşlara teşekkür ederim

iç mimar
2012-10-11 10:03:26 Edit:2012-10-11 10:05:46
  • Offline
  • Bayan
aynayı hazır objeden kullandım
pink35gül günaydın

aynayı hazır objeden kullandım dolayısı ile ayarlarına hiç bakmamıştım benim anlamadığım sağ ve sol kısımda duran iki aynada aynı material kaplı wc nin önüne gelip render aldığımda ayna gözüküyor ama bu açıda o ayna simsiyah çıkıyor,bu arada dediğiniz gibi normal bump kullandım


iç mimar
2012-10-11 13:54:07
  • Offline
  • Bayan
Bence bir çok şey
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Bence bir çok şey değiştirsen iyi olur . Bu şekilde bakıldığında görüntü çok yalın duruyor. Nerde ne var tam anlaşılmıyor. Aynanın karşısında bir başka ayna var ve yansıtma derinliği düşük olursa ayna karanlık çıkar. Ayna materyalindeki yansıtma derinliğinin en son noktasında materyalde atanmış olan renk ne ise o çıkar ki genelde siyahtır. Hazır materyal kullandığın için yansıtma derinliğinin düşük tutulduğunu sanıyorum ki bunun nedeni uzun render süresidir standartı 5 tir diye biliyorum ve çoğu yerde iş görür. Bump map yada başka adıyla normal mapin etkisini görmek için materyali uyguladığın yüzeye dik ışık kaynağı kullanmamalısın, bu durumda ışık kaynağı tüm yüzeylere etki eder ve normal map ile tanımlanan çıkıntıları ve çukur kısımlar da dahil yüzeyin tamamını aydınlatır istenen etkiyi yakalayamazsın. Cam lavabo için tamamen saydam yerine ışığı içinde hapsedebilen bir materyal kullanmanı tavsiye ederim. Anlatımım biraz genel oldu çünkü render programı hakında bilgi yok.


http://deman3d.blogspot.com/
2012-10-11 16:19:25
  • Offline
  • Erkek
seyhan efendiler ,tasarlayan kişi
pink35gül günaydın

seyhan efendiler ,tasarlayan kişi mekanın böyle yalın ve sade olmasını istiyor,aynaları,beji ve beyaz malzemeyi seviyor dolayısıyla yapıcak bir şey ,diğer bilgiler içinde teşekkürler


iç mimar
2012-10-11 16:23:30
  • Offline
  • Bayan
Ah o tasarımcılar resme
Seyhan_EFENDILERSeyhan EFENDİLERAvatar

Ah o tasarımcılar resme bakarlarda sen bu işi bilmiyorsun diye laf ederler halbuki sen istediğini yapmışsındır :(. Bu şekilde beyaz bir zemin üzerine beyaz bir top koymuşsun gibi olmuş, beyaz bir zemin üzerindeki beyaz topu görünür kılmanın en iyi yolu ışık kaynağını doğru seçmek ve doğru yere konumlandırmaktır. Öğle bir yere koyarsın ki ışığı beyaz topun gölgesi iki nesneyi birbirinden ayırır tabi nerden baktığına da bağlı.


http://deman3d.blogspot.com/
2012-10-11 16:48:05
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!