3ds Max : Proxy/UVW Map Sorular
Arkadaşlar kafamda biriken bir kaç tane soruyu sormak istiyorum.
1- Örneğin sahneme gövde ve yaprak olarak 2 kısımdan oluşan bir ağaç çağırdım. Gövdenin ve yaprakların textureleri elbette farklı. Ben bu 2 objeyi(gövde ve yaprakları) proxye çevirip kutu biçiminde sahneye çağırıyorum.
- Eğer bu 2 objeyi tek proxy halinde çağırırsam texture atama konusunda problem yaşayacağım.
-Eğer bu 2 objeyi ayrı ayrı proxyler halinde çağırırsam , texture konusunda problem yaşamayacağım fakat gövde ve yaprakların birbirlerine olan konumlarını kaybedeceğim.
Bunun üstesinden nasıl gelebilirim?
2- Örneğin elimde 2 yüzeyden oluşan bir plane var. Bunun bir yüzeyini seçip, A materyalini atayıp UVW map uyguluyorum. Sonra "Edit Poly" uygulayıp diğer yüzeyi seçip B materyalini atıyorum. Fakat bunu yapınca 1. yüzey de B materyalini alıyor. Bunun çözümü nedir?
Çok teşekkürler :) .
- Offline
Objeyi tek parça olarak oluşturup proxy yapsan olmuyormu?
- Offline
- Erkek
Textureleri nasıl tek parça hale getireceğim? :)
- Offline
Textureların tek parça olmasına gerek yokki?sonuçta proxy olayını sahne içerisindeki bir objeyi çoğaltarak yapıyoruz.Mesela ağaçı proxy yapıp.Scatter ile dağıtırıyoruz ve kaplama sorunu olmuyor.
- Offline
- Erkek
Fatih bey,
1- sırasıyla
.kaplama
,attach
,damlalıkla malzemeyi slota çekip
,proxy
işlemlerini yapıyorsanız böyle bir sorun yaşamazsınız sanırım
2- A materyalini atayıp edit poly e çevirin sonra B yüzeylerini seçin ve detach yapıp kaplayın tekrar attach yapabilirsiniz
- Offline
- Erkek
Objeyi mesh export yapıp kaydettikten sonra sahneye çağırıyorsunuz. Ve sahneye geldiğinde üzerinde textureler bulunmuyor. Acaba yanılıyor muyum?
- Offline
dogrusunuz materyalsiz geliyor ama proxy yapmadan once damlalıkla materyal edıtore alın nasıl olsa tum parçalarini birbirine attachledıgınız için multısub mat. olarak slota girecek tekrar kaplarsınız ayrıca proxy yaptıgınız objelerı bence sahnenın bır kenarında bırıktırın yanı sılıp tekrar çağirmayın .
- Offline
- Erkek
Tunç Bey bundan önceki mesajı Tuna Bey`e yazmıştım aslında. Sizin yanıtınızı şimdi gördüm. Proxy konusundaki öneriniz çok mantıklı. Neden ben bunu daha önce düşünmedim ki? :) Çok teşekkürler.
Yalnız 2. şıkta detachten sonra attach yaptığımızda bir de vertexleri weld yapmamız gerekiyor. Bu da sancılı bir süreç. Ben şöyle bir yöntem buldum. İlk yüzeye A materyalini atayıp UVW map yapıyoruz. Sonra cisme Edit Poly modifier uygulamak yerine cismi Editable Poly`e çeviriyoruz. Sonra 2. yüzeye B materyalini atadığımızda A materyali en ufak bir zarar görmüyor :) .
- Offline