3ds Max : panjur animasyonu
Merhabalar.. Otomatik açılıp kapanan kepenk sistemleri vardır. Çoğumuz görmüşüzdür yada kullanmışızdır. Kepenk profilini çizdikten sonra bunları birbirlerine montaj edip bir mil etrafına sarımının gerçekleştirilmesi animasyonunu yapmak istiyorum. Max`te çok deneyimli biri olmamakla birlikte anlatılanları uygulamak suretiyle çok değişik modellemeler yapabiliyorum. Bu konudada bana yardım etmenizi istirham ediyorum sizlerden.
Birbirlerinin içine takılmış kepenk profillerinden birini hareket ettirdiğimde daha max dizayn ekranında diğerininde bu profilin içinden çıkmadan hareket etmesini istiyorum.
Saygılarımla...
- Offline
- Erkek
Resim rica etsek ?
- Offline
- Erkek
Çok ama çok özür diliyorum. Resim ekleme kısmı benim sistemimde gözükmüyor.. Daha öncede açmış olduğum bir konuda resim eklemem istendi ama bir türlü olmuyor... Her türlü işletim sisteminde ve her türlü tarayıcada denememe rağmen bir türlü yapamıyorum..
Acaba yeni üye olmamdan dolayımı resim ekleme kısmı gözükmüyor..
Yinede internetten bulduğum bir resim adresini paylaşayım sizlerle belki yardımcı olur..
http://zyapi.net/wp-content/uploads/2010/09/celik-kepenk.jpg
Saygılarımla
- Offline
- Erkek
-Panjurların takip edeceği Path i çiz. Pancur çok segmentli ve tek parça olsun . Path deform oygula.
-Panjurların takip edeceği Path i çiz. Pancurlar parça parça olsun. Motion dan Path controller ata. (hepsine)
- Offline
- Erkek
Ergin Bey yardımınız için tşk ederim . Ama...
Ben profili benim belirlediğim yok üzerinde hareket ettirmek istemiyorum.
Şöyle anlatayım.
Bir masanın üstünde iki küp var. Birini hareket ettirip diğer küpe değdiğinde bu küpün de buna bağlı olarak hareket etmesini istiyorum. Eğer hareket ettirilen küp diğer küpe değmiyorsa herhangi bir şey olmıcak.Öncelikle bu progblemi çözmek istiyorum.
Saygılarımla
- Offline
- Erkek
Rigid body (katı cisim) simulasyonu yapacaksınız. 2012 sonrası max için MassFx kullanabilirsiniz. panjuru saran makara kısmını döner eleman yapacaksınız ve motor koyacaksınız kinematik Rigid body yapacaksınız. Panjur için Dynamic rigid body yapacaksınız. rayları da statik rigid body yapıp durağan olmasını sağlayacaksınız. raylar panjura yön verecek. Motor panjura hareket verecek. motorun devir ayarını ayarlayacaksınız. sonuca ulaşırsınız. (Not: program açık değil, hafızamdan ve teorik olarak aktardım, uygulamada isimler farklılık gösterebilir.)
- Offline
- Erkek
Ulaş Bey.. çok tşk ederim. Hemen denemeye başlıyorum. Yapabilirsem eğer bişekilde burda sizlerle paylaşmak isterim..
Tekrar teşekkürler.
Saygılarımla.
- Offline
- Erkek
Ulaş bey.. Panjur elemanlarını çizdim, Rayları çizdim, Sarım yapılacak mili çizdim.
Panjur elemanları için dynamic rigid body,raylar için static rigid body olarak atadım. Yalnız mile dönme hareketini verecek olan motor kısmını ekleyemedim. Ayrıca enüstteki panjur ile bu mili nasıl bağlamam gerekiyor. Mil dönmeye başladığında panjur yukarı sarılsın ?
Birde asıl sorunum şu. Yaptığım yere kadar olan kısımda...
Animasyonu çalıştırdığımda birbirine geçmiş olan panjur elemanları rayın içinde birbiri içinden çıkıyor. Halbuki ağırlıkları ile birlikte üst üste durmaları gerekmezmi ???
Yardımlarınız için şimdiden tşk ederim..
Saygılarımla
- Offline
- Erkek
Panjur elemanlarının her birinin birbirine, gerçekte olduğu gibi bağlı olması lazım. bu ya fiziksel bir bağlantı olur (zincir gibi, zaten mass fx ile tam olarak bir zincir yapabilirsin. mantığı halkaların biribirini tutması. ) aynı şekilde banjur sistemi de mile bağlanacak. bağlamak için link komutu kullanılabilir sanırım. motora bakmam lazım.
- Offline
- Erkek
sevket bey bu arada bilgilenmeniz için ek bir bilgi vereyim. Siteye resim yüklemek sadece Tr3d içerisinden yapılmıyor. hizliresim.com gibi bir çok site var, ekran resmini çekip buraya linki kopyalayıp burdan link verilebiliyor. İşletim sistemi değiştirip denemenize gerek yok .
kolay gelsin.
- Offline
- Erkek