3ds Max : Büyük Arazi Üzerinde Modelleme
Arkadaşlar hepinize kolay gelsin benim 3ds max ile mimari modelleme konusunda büyük bir sorunum var. Elimde 20.000.000 m2 lik dağlık bir arazi var ve bu arazi üzerinde birçok bina yollar vs bulunuyor modelleme konusunda gerçek arazi izohipslerinden arazi modelini çıkardım ve basit bir modelleme yaptım ancak tabi daha detaylı yani olması gerektiği gibi bir model isteniyor. Bu konuda sizce nasıl bir yol izlemeliyim tamamen düz bir zemine tüm modelleme yapılıp google mapstan arazinin gerçek görüntüsü alta atılsa gerçeğini canlandırabilirmi yada izohip yerine daha basit araziyi taklit eden bir model mi oluşturmalıyım yada izohiplerden oluşmuş arazi üzerine modellemem gerekirse nasıl bir yol izlemeliyim. Tıkandım kaldım yardım lütfen... Birde bütün bu arazi sadece tek kare render değilde animasyon olarak düşünülecek.
- Offline
- Erkek
geçen başıma buna benzer birşey geldi. Şöyle ki aynı sendeki gibi baya engebeli ve büyük bir arazinin modellenmesi üzerindeki evler ıvır zıvır gibi bir çok şey istendi. Bende araziyi sketchup ile google earthden aldım ve maxa aktardım bütün yükseltiler birebir aynısı izohipsle filan uğraşmaya gerek kalmadan sonradan evleri mevcut yerlerine oturtup sonuca ulaştım. Bence sende aynı yolu deneyebilirsin... Kolay gelsin
- Offline
- Erkek
İzohips`in detaylı olup olmadığına bağlı olarak bir kaç çözüm araştırabilirim. Bim programlarında oluşturmaya elverişli olup olmadığını ancak izohips detaylarına bağlı olarak belirleyebilirriz. Bir de Vue üzerinden yapılabiliyordu sanırım.
- Offline
- Erkek
http://www.tr3d.com/forum/oku/genel/real-3d/
http://www.tr3d.com/galeri/proje/ifl/
vue +1
____________________________________
Ulaş sen yaşıyomusun blader görüşüemiyoruz!
- Offline
- Erkek
bizim kullandığımız bi program var surfer diye haritalama programı kriging algoritmasına göre haritalama ve konturlama yapıyor. Netcad haritacılık programından tüm çatalcanın sayısal halihazır haritalarındaki noktaları txt olarak aldım surfer da konturladım. Yükseklik değerlerine göre değişik renklerde ve istediğin çözünürlükte jpeg olarak çıktı alabiliyordum. Bende siyah beyaz olarak bir çıktı aldım. Max de displaceMap olarak kullandım ve tüm çatalca karşımda. ama pratik olarak yolları nasıl yaparsın ona verecek bir cevabım yok şimdilik.
- Offline
- Erkek
Mahmut Ertuğrul,
Şu anda yaptığın işten Ciddi Rakamlar istemelisin. Umarım Farkındasındır...
Saygılarımla,
- Offline
- Erkek
Arkadaşlar değerli yorumlarınız için teşekkür ediyorum sizden gelen bilgileride katarak çalışmaya birazdan başlıyorum sonucunu paylaşmak nasip olur inş. Bu arada freelance bir iş olmadığı için ücret konusunda pek birşey yapamıyorum yeterki iş istenilen seviyede tatmin edici olsun.
- Offline
- Erkek
http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/populate-terrain
eğer 3ds max izohipslerini terrain komutuyla yapacaksan bu script segment değerini düşürür hataları kapatır.sana tavsiyem izohipslerden sadece 5 lik ve onlukları kullan biz harita , baraj işlerinde kullanıyoruz
http://www.scriptspot.com/3ds-max/scripts/terrain-conformer
bu işine yarayabilir
low poly model kullanmaya çalış ve layerlı çalış
kolay gelsin
- Offline
- Erkek
http://www.nikclark.com/scripts/pages/maketerrain.htm
- Offline
- Erkek