3ds Max : Hull Sorunu
Selam arkadaşlar. Benim bir sorunum var yardımcı olursanız çok sevineceğim.
Şimdi ben bir kutu yaptığımda, MassFX Rigid Body uyguluyorum ve Hull unu oluştururken kutunun içini saymıyor. Yani başka bir cismi içine atamıyorum, cisim kutunun dışında kalıyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim.
Şimdiden teşekkürler :)
- Offline
- Erkek
içi dolan kutu sabit ise onu static rigid body yap ve shape type ı original seç. içini doldurucak objeleride dynamic rigid body yap.
- Offline
- Erkek
Teşekkür ederim oldu. Peki kutu sabit değil ise ne yapmalıyım? WallWorm pluginin Hull Helper ını denedim ama pek başarılı olmadı, kutunun içine giriyor ama iç kenarları tam olarak olmuyor.
- Offline
- Erkek
kutunda animasyon varsa yani keyframe varsa kinematic rigid body i seç ardından shape type ı concave yap burda dikkat etmen gerenek concave ayarları mesh detail i yüzde yüz yap ardından improve fitting i işaretle sonrada generate` e bas. sonrada simülasyonunu başlat. massFx tools pencersinde ki rigid bodies kısmındaki substepsi 15 yap solver interations uda 60 kadar yap.. ince ayarları deneme yanılma ile yaparsın. bu yöntem dinamik iç bükeyler için idealdir.
- Offline
- Erkek
Herşeyi anladım ama şu concave i seçtiğimiz menu yü nasıl açıcaz?
- Offline
- Erkek
- Offline
- Erkek
Simit gibi bir cisme Concave(içbükey) yapmazsanız max onu tepsi gibi içi dolu zanneder.
- Offline
- Erkek
simit gibi cisimlerde de iç bükey hesaplaması yapılmakta. bir test yaptım
video linki: https://vimeo.com/49104597
birinci sahne dinamik concave torus. ikinci sahne kinematik concave torus
- Offline
- Erkek
Hmm saçma bir soru sormuşum, farklı bir menu zannediyordum. İşaretlediğin 2. yerde concave yoktu bende ama sonradan PhysX yükledim geldi. İlginiz için teşekkür ederim. Sayende artık istediklerimi yapabiliyorum :)
- Offline
- Erkek