3ds Max : Hull Sorunu

Hull Sorunu

Selam arkadaşlar. Benim bir sorunum var yardımcı olursanız çok sevineceğim.
Şimdi ben bir kutu yaptığımda, MassFX Rigid Body uyguluyorum ve Hull unu oluştururken kutunun içini saymıyor. Yani başka bir cismi içine atamıyorum, cisim kutunun dışında kalıyor. Bu sorunu nasıl çözebilirim.

Şimdiden teşekkürler :)


...
2012-09-08 19:08:07
  • Offline
  • Erkek
içi dolan kutu sabit
rakunnerrakunner

içi dolan kutu sabit ise onu static rigid body yap ve shape type ı original seç. içini doldurucak objeleride dynamic rigid body yap.


2012-09-08 20:17:14 Edit:2012-09-08 20:23:28
  • Offline
  • Erkek
Teşekkür ederim oldu. Peki

Teşekkür ederim oldu. Peki kutu sabit değil ise ne yapmalıyım? WallWorm pluginin Hull Helper ını denedim ama pek başarılı olmadı, kutunun içine giriyor ama iç kenarları tam olarak olmuyor.


...
2012-09-08 23:58:43
  • Offline
  • Erkek
kutunda animasyon varsa yani
rakunnerrakunner

kutunda animasyon varsa yani keyframe varsa kinematic rigid body i seç ardından shape type ı concave yap burda dikkat etmen gerenek concave ayarları mesh detail i yüzde yüz yap ardından improve fitting i işaretle sonrada generate` e bas. sonrada simülasyonunu başlat. massFx tools pencersinde ki rigid bodies kısmındaki substepsi 15 yap solver interations uda 60 kadar yap.. ince ayarları deneme yanılma ile yaparsın. bu yöntem dinamik iç bükeyler için idealdir.


2012-09-09 00:19:09 Edit:2012-09-09 00:23:38
  • Offline
  • Erkek
Herşeyi anladım ama şu

Herşeyi anladım ama şu concave i seçtiğimiz menu yü nasıl açıcaz?


...
2012-09-09 02:56:26
  • Offline
  • Erkek
burda işaretledim. incelersin
rakunnerrakunner

burda işaretledim. incelersin

burda işaretledim. incelersin... mesh detail i yüzde yüz yap ve improve fitting i seç... modelinin poligon çokluğuna göre minimum hull size ve maximum verts per hull uda artırabilirisin. sonra generate e bas not: original shape type dynamic ve kinematic iç bükeylerde çalışmaz, sadece static te çalışır. concave shape type dinamik ve kinematik iç bükeyler içindir.

2012-09-09 12:00:45 Edit:2012-09-09 12:06:41
  • Offline
  • Erkek
iç bükey
drekonNecmi DemirkeserAvatar

Simit gibi bir cisme Concave(içbükey) yapmazsanız max onu tepsi gibi içi dolu zanneder.


Game maker
2012-09-09 12:51:45
  • Offline
  • Erkek
simit gibi cisimlerde de
rakunnerrakunner

simit gibi cisimlerde de iç bükey hesaplaması yapılmakta. bir test yaptım

video linki: https://vimeo.com/49104597

birinci sahne dinamik concave torus. ikinci sahne kinematik concave torus


2012-09-09 14:51:07 Edit:2012-09-09 16:01:37
  • Offline
  • Erkek
Hmm saçma bir soru

Hmm saçma bir soru sormuşum, farklı bir menu zannediyordum. İşaretlediğin 2. yerde concave yoktu bende ama sonradan PhysX yükledim geldi. İlginiz için teşekkür ederim. Sayende artık istediklerimi yapabiliyorum :)


...
2012-09-09 21:42:27 Edit:2012-09-10 00:14:03
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!