3ds Max : weld spline problemi

weld spline problemi

Selamlar

Ben yeni baslayan birisi olarak ilk once verdiginiz egitim seti icin tesekkur ederim oradaki derslerden autocade aktarma kisminda gorduklerimi uygulamak istedim fakat peceremedim kendim bir autocad dosyasini actim ve cevre duvarlarin oldugu layeri sectim buradan edit spline vertexden tum noktalari sectim ve well dedim.bazi yerlerde duvarlarin ustu kapandi bazilarinda kapanmadi.Ilk once eksik yerleri create line ile kapadim fazladan uzerinde cizgi varsa onlari sildim ama gene olmadi acaba hata nerede ?
ilk resimde 1 ve 2 dedim 2 nin ucuna ustten gelen direk asagi giden cizginin vertexi ekledim daha sonra onlari well ile kaynattim.Butun vertexleri kontrol ettim ..1 nokta sag ve solundaki noktalarla birlikte hareket ediyormu.Etmeyenlerde vertexleri well yaptim ust uste gelmis olanlarin hepsini kontrol ettim hepsi hareket ediyor ama bu seferde icerisi karalanmis kisim duvar oluyor (2.resim) ama arti koydugum yerin duvar olmasi gerekiyor..Nerede yaniliyorum ??


http://s11.postimage.org/9kps9caar/image.jpg 1.resim
http://s13.postimage.org/64kfv3187/image.jpg 2.resim


2012-09-04 01:40:47 Edit:2012-09-04 01:43:56
  • Offline
  • Erkek
Acaba Autocaddeki duvar layerinin

Acaba Autocaddeki duvar layerinin spline olmamasindan dolayi olabilirmi bu problem ? forumda gezerken okudumda bir kisi demiski spline olmasi gerekiyor.Ama direk ben butun noktalari secip weld yapip extrude yapinca kapanan duvarlar spline olmamasina ragmen..


2012-09-04 01:48:33 Edit:2012-09-04 01:50:06
  • Offline
  • Erkek
line - Spline !
CoDiEEngin EROLAvatar

"İki programda Autodesk`in ikisinide aynı yazılımcılar yazıyor ee neden ozaman iki programda ki aynı komut birbirinden ayrı çalışıyor."

Bunu açıklamak için öncelikle iki programdan biraz bahsedeyim. AutoCad Direct 2d - ve direct3d yani directX kütüphanesi ile çizim yapar. Direct kütüphanelerinde çizimleriz farklı yolları vardır. Hani bunun açıklaması tam olarak bu değil ama biraz fikir verebilir. AutoCad 2d çizimn esnasında line komutu X1,Y1 , X2,Y2 olarak 4 nokta değeri alır. bu 4 nokta arasında da bir doğru çizer, 3dsMax line komutu esnasında bir spline yani 2 boyutlu bir polinom olarak değer alır yani her bir noktayı çizmek için 4 nokta değeri, doğru çizmek için 8 nokta değeri alir. bir başlangıç ve bir bitiş noktası olmak zorundadır yani noktalar bir liste şeklinde olması gerekir. Autocad den max`in içine çizim attığımızda aslında gelen noktaların yarısının program tarafından otomatik (büyük ihtimalle değersiz) olarak atılmasını sağlarız bu da ona uygun yeni çizim yaptığımızda tabikide bir uyumsuzluğa neden olacaktır. Max de 2D çizim araçları spline değerleri corner veya beizier olarak seçsenizde program onları herzaman bir spline olarak görecektir.

örnek olarak Autocad de spline komutu ile çizilmiz bir çizim 3DsMax içinde tam uyumlu olarak çalışacaktır.

tabi birde katman uyumsuzluğu olacaktır. AutoCad katmanlama sistemi ile max`in Katmanlama sistemi aynı şekilde çalışmadığından buda bir uyumsuzluk yaratacaktır.

bu gibi uyumsuzlukları gidermek için benim önerebileceğim yol autocad çizimini freeze ile dondurup snap araçlarından freez snap ve vertex sekmelerini açık çizimi sade bir şekilde max in içinde yeniden yapmaktır. Bana sorarsan uzun bir yol gibi gözüksede en temiz sonuç bu şekilde çıkacaktır.

yada polygon model de yapabilirsin ; surfece kısmında create sekmesinden yine snap araçları ile vertexleri yakalayabilir yeni yüzeyler oluşturabilir extrude ile yükseltirsin falan veya ;
AEC extended kısmından wall araçını da kullanabilirsin.

splinelari birleştirmek için ayrı gözüken splineleri teker teker seçip daha yüksek bir weld değeri ile yeniden deneyebilirsin. Onun nedeni de yukarıda bahsettiğim 4 nokta 8 nokta hikayesi otomatik olarak atanan noktaları da yakalaması lazım weld aracının.

aklıma gelen başka çözüm yok


https://www.facebook.com/grnt3d | www.grnt3d.com | http://codie1982.deviantart.com/ | http://nmo.cgsociety.org/
2012-09-06 11:59:26
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!