3ds Max : kaplama ile ilgili sorun yaşıyorum...
arkdaşlar bir ürüne kaplama atadığımda bu resimdeki sorunla karşılaşıyorum,uvw map uygulayıp box seçiyorum,kaplama değerlerini buyuttuğumde bu bu sefer kaplamanın şekli bozuluyo burdaki izleri nasıl kaybedebilirim bu konuda yardımcı olursanız sevinirim.
http://imageshack.us/photo/my-images/856/fsdfsdn.jpg/
- Offline
- Erkek
Bu izler Resim düzenleme programı ile halledilir. bu iş için özel teknikler vardır fakat resim düzenleme programına hakim olman gerekir. ya da hazır Seamless Texture olarak aramalısın.
- Offline
- Erkek
biraz uğraşmam lazım sanırım.
- Offline
- Erkek
Sedat kaplamanın kalitesiyle ya da UVW Mappingle bir alakası yok ki olayın. Kaplamayla PS`de oynamadığınız sürece bu sorundan kurtulamazsınız. Burdaki sorunu anlamak için PS`de Filter>Other>Offset komutunu uyguladığınızda kaplamanın birleşim noktalarında neden böyle göründüğünü anlarsınız(Kaplamanın X ve Y eksenlerindeki başlangıç ve bitiş noktalarının birbirleriyle uyumsuz olduğunu göreceksiniz. Bu da sorununuzun kaynağını açıklıyor). Bitiş ve başlangıç noktası arasında oluşan izleri yok ettiğiniz zaman sorununuz çözülmüş olacaktır.
http://www.photoshoptextures.com/texture-tutorials/seamless-textures.htm
- Offline
Merhaba, şu şekilde de deneyebilirsiniz.
vray kullanıyorsanız. bitmap ayarların da wiew Image tıklayarak kaplamada görünmesi gereken kısımları belirleyebilirsin. etkin olması içinde apply sekmesi seçili olması gerekir. buda bir çare olmazsa mecburen photoshop :)
- Offline
Tile edilebilen textureler kullanın.
Örnek: http://www.cgtextures.com/texview.php?id=14285&PHPSESSID=gs0vnbio1mudj0cabl4t91mq42
- Offline
- Erkek