3ds Max : RayFire Dağılma Sorunu
RayFire `da bende şöyle bir sorun var; top daha kutuya çarpmadan kutu aşağı doğru yığılmaya başlıyor, tabi top çarpınca da dağılma oluyor, ama ben istiyorum ki, top çarpmadan kutu yerinde sabit dursun... Eski konularda da aradım bulamadım... Bunu nasıl gerçekleştirebiliriz ???
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
Sanırım karıştırırkene buldum, kırılıp dağılacak parçaları objects kısmında sleeping objects e de eklemek gerekiyormuş... Bu arada 3DS Max 2012`de RayFire 1.57 kullanıyorum... Tabi bu arada benim maruzatlarım da bitmiyor :) şimdi http://www.youtube.com/watch?v=hY6MCRYieUE&feature=related bu linkte çözünürlük kalitesiz olduğundan detayları anlayamadım. Bu radaki maruzatım; topun değmediği yerlerde tuğlalar kırımdan dağılıyor, yalnız topun değdiği yerdeki tuğlalar parçalanıyor bu etkiyi nasış yapabiliriz. http://www.youtube.com/watch?v=HJrKLmzX-0s&feature=related Buradaki linkte de thinking particle ile yapılmış bir tuturial var, bu tutorial arştırdığım kadarıyla 2012 filminde kullanılmış hatta videolarını falan da gördüydüm bi yerde... Benim istediğim bu video daki gibi rayfire ile ezilme animasyonu yapabilir miyiz? Çok mu şey istedim?
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
Ayrıca reaktördeki hata burda da dikkatimi çekti; Şöyle ki: ÇArpma ve dağılma işlemleri bittikten sonra yerdeki parçalar olduğu yerde titriyor-kımıldıyorlar... Bunların fizik kanunlarına göre yerinde sabit durmaları gerek, mantıksız saçma bir hata, bunun çözümü-ayarı var mıdır acaba rica etsem???
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
Teknik bir hata ile daha karşılaştım... Şöyle ki:
Çok geniş bir duvar yaptım, top da küçük bir yerden deliyor fakat aynı anda duvarın her yeri çöküyor...
Kanımca duvarın delinen kısımlarının çökmesi gerek, tamamının değil, bu konuda da yardımlarınızı bekliyorum...
http://b1207.hizliresim.com/z/9/9kwyq.jpg
http://b1207.hizliresim.com/z/9/9kwwf.jpg
http://b1207.hizliresim.com/z/9/9kwt7.jpg
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
Metin kardeşim sorununu anladığım kadarıyla cevabının şu olması gerekiyo :=)
-physics sekmesinde pyhsx simulation properties ayarları altındaki bölgeye
çarpacak olan nesneyi seçip add butonuna basıp eklediysen
-yine pyhsics sekmesinde pyhsx simulation properties ayarları altındaki activation options kısmındaki deactive static dynamic object ve activate by geomerty seçeneklerini çek ettiysen
bunun yanında çarpacak olan top static _kinematic objectin içindede olacak.
bunları yaptıysan dediğin olr
- Offline
- Erkek
ayrıca titreme sorunu collision iteration değerleriyle ilgili.
- Offline
- Erkek
Teşekkür ederim kardeşim benim... bu iteration değeri yükselince mi titreme azalır acaba, ilk denememde sonuna kadar düşürmüştüm, yine titriyordu...
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
Cık olmadi :( http://www.dosya.tc/server18/wTSkiX/deneme.zip.html Dosyayı da yükledim bi bakar mısın sana zahmet...?
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek
Substep değerini artırırsan simulasyon ağır hesaplar ama daha kaliteli hesaplar.collision toleransta nesneleri birbiriyle olan etkileşim yüzeğinin kalınlığını ayarlıyo.deneyerek uygun bi sayı bulursun.sahnene göre.bir de sana tavsiyem.ayarları baştan ayarla derim :) rayfire de bi bug var sanırım sonra ayarlayınca bunları ve gravity ayarlarını cortingen oluyo :))
- Offline
- Erkek
:`( sorularımı cevaba kavuşturamadım :`(
Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımı, logo, logo tasarım, kurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri
- Offline
- Erkek