3ds Max : RayFire Dağılma Sorunu

RayFire Dağılma Sorunu
m@cker_54Metin KandemirAvatar

RayFire `da bende şöyle bir sorun var; top daha kutuya çarpmadan kutu aşağı doğru yığılmaya başlıyor, tabi top çarpınca da dağılma oluyor, ama ben istiyorum ki, top çarpmadan kutu yerinde sabit dursun... Eski konularda da aradım bulamadım... Bunu nasıl gerçekleştirebiliriz ???



Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımılogologo tasarımkurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri


Bir şeye çok bakarsan onu görmeye başlarsın... (M@cker Excalibur) logo tasarımı, logo, logo tasarım - http://www.logosepeti.net/
2012-07-09 18:39:58 Edit:2014-07-08 20:06:32
  • Offline
  • Erkek
RayFire
m@cker_54Metin KandemirAvatar

Sanırım karıştırırkene buldum, kırılıp dağılacak parçaları objects kısmında sleeping objects e de eklemek gerekiyormuş... Bu arada 3DS Max 2012`de RayFire 1.57 kullanıyorum... Tabi bu arada benim maruzatlarım da bitmiyor :) şimdi http://www.youtube.com/watch?v=hY6MCRYieUE&feature=related bu linkte çözünürlük kalitesiz olduğundan detayları anlayamadım. Bu radaki maruzatım; topun değmediği yerlerde tuğlalar kırımdan dağılıyor, yalnız topun değdiği yerdeki tuğlalar parçalanıyor bu etkiyi nasış yapabiliriz. http://www.youtube.com/watch?v=HJrKLmzX-0s&feature=related Buradaki linkte de thinking particle ile yapılmış bir tuturial var, bu tutorial arştırdığım kadarıyla 2012 filminde kullanılmış hatta videolarını falan da gördüydüm bi yerde... Benim istediğim bu video daki gibi rayfire ile ezilme animasyonu yapabilir miyiz? Çok mu şey istedim?



Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımılogologo tasarımkurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri


Bir şeye çok bakarsan onu görmeye başlarsın... (M@cker Excalibur) logo tasarımı, logo, logo tasarım - http://www.logosepeti.net/
2012-07-09 19:55:54 Edit:2014-07-08 20:06:45
  • Offline
  • Erkek
gereksiz titreme...
m@cker_54Metin KandemirAvatar

Ayrıca reaktördeki hata burda da dikkatimi çekti; Şöyle ki: ÇArpma ve dağılma işlemleri bittikten sonra yerdeki parçalar olduğu yerde titriyor-kımıldıyorlar... Bunların fizik kanunlarına göre yerinde sabit durmaları gerek, mantıksız saçma bir hata, bunun çözümü-ayarı var mıdır acaba rica etsem???



Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımılogologo tasarımkurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri


Bir şeye çok bakarsan onu görmeye başlarsın... (M@cker Excalibur) logo tasarımı, logo, logo tasarım - http://www.logosepeti.net/
2012-07-09 20:01:29 Edit:2014-07-08 20:06:50
  • Offline
  • Erkek
Teknik Bir hata daha...
m@cker_54Metin KandemirAvatar

Teknik Bir hata daha...

Teknik bir hata ile daha karşılaştım... Şöyle ki:

Çok geniş bir duvar yaptım, top da küçük bir yerden deliyor fakat aynı anda duvarın her yeri çöküyor...

Kanımca duvarın delinen kısımlarının çökmesi gerek, tamamının değil, bu konuda da yardımlarınızı bekliyorum...

http://b1207.hizliresim.com/z/9/9kwyq.jpg


http://b1207.hizliresim.com/z/9/9kwwf.jpg


http://b1207.hizliresim.com/z/9/9kwt7.jpg



Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımılogologo tasarımkurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri


Bir şeye çok bakarsan onu görmeye başlarsın... (M@cker Excalibur) logo tasarımı, logo, logo tasarım - http://www.logosepeti.net/
2012-07-09 20:41:07 Edit:2014-07-08 20:07:00
  • Offline
  • Erkek
Metin kardeşim sorununu anladığım
CanberkOrucCanberk OruçAvatar

Metin kardeşim sorununu anladığım kadarıyla cevabının şu olması gerekiyo :=)

-physics sekmesinde pyhsx simulation properties ayarları altındaki bölgeye
çarpacak olan nesneyi seçip add butonuna basıp eklediysen

-yine pyhsics sekmesinde pyhsx simulation properties ayarları altındaki activation options kısmındaki deactive static dynamic object ve activate by geomerty seçeneklerini çek ettiysen

bunun yanında çarpacak olan top static _kinematic objectin içindede olacak.

bunları yaptıysan dediğin olr




2012-07-10 00:43:07
  • Offline
  • Erkek
ayrıca titreme sorunu collision
CanberkOrucCanberk OruçAvatar

ayrıca titreme sorunu collision iteration değerleriyle ilgili.


2012-07-10 00:44:02
  • Offline
  • Erkek
Teşekkür ederim kardeşim benim...
m@cker_54Metin KandemirAvatar

Teşekkür ederim kardeşim benim... bu iteration değeri yükselince mi titreme azalır acaba, ilk denememde sonuna kadar düşürmüştüm, yine titriyordu...



Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımılogologo tasarımkurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri


Bir şeye çok bakarsan onu görmeye başlarsın... (M@cker Excalibur) logo tasarımı, logo, logo tasarım - http://www.logosepeti.net/
2012-07-10 01:06:20 Edit:2014-07-08 20:07:04
  • Offline
  • Erkek
Cık olmadi :(
m@cker_54Metin KandemirAvatar

Cık olmadi :( http://www.dosya.tc/server18/wTSkiX/deneme.zip.html Dosyayı da yükledim bi bakar mısın sana zahmet...?



Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımılogologo tasarımkurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri


Bir şeye çok bakarsan onu görmeye başlarsın... (M@cker Excalibur) logo tasarımı, logo, logo tasarım - http://www.logosepeti.net/
2012-07-10 10:18:13 Edit:2014-07-08 20:07:09
  • Offline
  • Erkek
substep / collision tolerance
CanberkOrucCanberk OruçAvatar

Substep değerini artırırsan simulasyon ağır hesaplar ama daha kaliteli hesaplar.collision toleransta nesneleri birbiriyle olan etkileşim yüzeğinin kalınlığını ayarlıyo.deneyerek uygun bi sayı bulursun.sahnene göre.bir de sana tavsiyem.ayarları baştan ayarla derim :) rayfire de bi bug var sanırım sonra ayarlayınca bunları ve gravity ayarlarını cortingen oluyo :))


2012-07-10 10:24:05
  • Offline
  • Erkek
:`( sorularımı cevaba kavuşturamadım
m@cker_54Metin KandemirAvatar

:`( sorularımı cevaba kavuşturamadım :`(



Saygılarımla - Metin Kandemir
logo tasarımılogologo tasarımkurumsal imaj ve kurumsal kimlik hizmetleri


Bir şeye çok bakarsan onu görmeye başlarsın... (M@cker Excalibur) logo tasarımı, logo, logo tasarım - http://www.logosepeti.net/
2012-07-10 10:34:27 Edit:2014-07-08 20:05:53
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!