3ds Max : Editable Poly de Tekrarlayan kısımlar için kolay bir yol varmı ?
Merhaba arkadaslar.
3ds max te Editable poly ile FSM koprusunun bir kısmını yaptım
ve geri kalanını tek tek Polygonlarla ugrasmadan bir şekilde cogaltmalıyım..
Polygonları Secip Shifte basarak cektim ama olmadı.. (Vertexler Birbirinden ayrılıyor Ozamanda WELD yapmak icin Bunlarla ugrasmak gerekiyor )
kopru resmi alltan gorunuşu
http://img688.imageshack.us/img688/6249/photo0020mg.jpg
Dikkat ederseniz Koprunun kenarlarında Girintili cıkıntılı yerler var.
Belki kopru boyunca bu girinti çıkıntılardan 1000 tane vardır. Oyuzden bu işlemi kısaltıcak bir yontem varmı acaba...
- Offline
- Erkek
Büyük ihtimalle shiftle çekerken localde oynatıyorsun, wievde dene.
http://www.fanhow.com/images/0/0b/How_to_work_with_Local_coordinates_in_3ds_MAX.png
yada,
ayrıca köprüyü ilk düz olarak x,y,z ortamlarında modelle bir kısmını, sonra ölçülü array ile yada gene shiftle ve snapla çalışarak kopyalayabilirsin.
Nesne içinde kopyalamak yerine yeni nesneler şeklinde kopyala daha avantajlı olur. Tek seferde kopyalamış olursun.Sonradan atach ile birleştir gene tek nesne yapmış olursun.
*Ayrıca nesne içi kopyalarken vertex yerine polygon şeklinde tutsan daha iyi olur.
- Offline
- Erkek
Fakat, attach yaparsan, vartex`leri tekrr weld etmen gerekecek
- Offline
- Erkek
automaric weld yapabilirsin. Kaynak yapmak için vertex modunda iken Weld komutundaki eşik değeri belirlersin, mesela 10 cm gibi. çoğalttıktan sonra tek weld komutu ile hepsini tek seferde kaynatırsın. çoğaltmayı da hassas biçimde, belki snap modunda yaparsan çok çabuk hallolur.
- Offline
- Erkek
Artı bilgi olarak aklında bulunsun. Korkulukların dikey demirleri, lamba direkleri vs gibi tekrar eden objeler için Tools/align/spacing tools`u kullanabilirsin.
Bunun daha da kapsamlısı için rail clone isimli eklentiyi incele istersen.
Aşagıdaki adreste bununla ilgili bir köprü yapım videosu var.
http://www.itoosoft.com/railclone.php
- Offline
- Erkek
aslında ilk basta Array kullanarak yaptım guzel oldu fakat Tek polygon halinde daha iyi olur diye dusunmustum ...
Dun Scriptigle bir sey yapabilirmiyim diye arastırdım..Secilen yuzeyi otomatik extrude eden bir kod yaptım Ama nesnede Girinti cıkıntı olunca Bıraktım ugrasmayı..
dark1nq Shiftle polygon kopyalıyor ama Polygon objeden bagımsız oluyor Weld yapmak lazım. acaba bir şey farkederimi diye Denedim Local , View , world secip denedim ama bir farkta goremedim.. Bu sanırım 3dsMax in XYZ kordinat sistemi ile alakalı..
(Weld konusunda yeteneksizim galiba ... Tam cozemedim ama ugrasıyorum :) )
yavuz arkadasın onerdigi Railclonu inceliyorum guzel birşey..
- Offline
- Erkek