3ds Max : 10 Blok Mimari-(Model+Render)
Arkadaşlar merhaba,
Uzun zamandır piyasaya cephe tasarımı ve 3D mimari görsel yapıyorum. Ama yaptıklarım çok profesyonel işler değil açıkçası.
Şimdiye kadar aldığım işlerin en büyüğü 4 blok olan bir mimari modelleme ve render idi. Ve o projede çalışırken ve render alırken bilgisayarın çok zorlandığını hatırlıyorum.
3dmax 2010 ve vray 1.5SP5 kullanıyorum. Bunlar win 7 64 bit üzerinde kurulu.
Şimdiki iş de 10 blok olunca deneyimli arkadaşlardan fikir almanın yararlı olacağını düşündüm. Bloklardan 6 tanesi birbirinin aynısı olacak. kalan 4 tanesi birbirinden farklı. Yani toplamda 5 tip apartman bloğu var. Tabi bir de peyzajı var.
Kısaca genel çalışma şeklimi de anlatayım. İlk olarak Autocadde planları hazırlayarak, 3dmaxe aktarıyorum ve extrude ederek devam ediyorum.Mesela 10 katlı ve katlar birbirinin aynı olan bir bina yapıyorsam bir normal katı çizip onu 10 kere üstüste kopyalıyorum. Kaba hali bittikten sonra cephe süslemeleni de yapıp binayı tamamlıyorum.
En son da yine autocad ortamında hazırladığım vaziyet planı verilerini (sert zemin, çimen vs.) yine 3dmaxe aktarak extrude ile oluşturuyorum. Ve render alıyorum.
Sizden ricam bu projeyi rahat bir şekilde çalışmam ve render alabilmem için önerilerinizi, ipuçlarınızı paylaşmanız.
Hepinize şimdiden teşekkürler.
- Offline
- Erkek
X-ref sistemini bir arastirin derim. Bu yontemle binalari bir dosyada araziyi baska dosyada ve peyzaji baska dosyada calisip modellerinizi en son render alacaginiz dosyada toplayin. Bu sayede calisirken buyk kolaylik kazaniyorsunuz. Ben gep oyle yapiyorum. Birde bitkiler in proxy olmasi ve kopyalananlarin intance olmasi onemli :-)
- Offline
Layer`li çalışmaya özen gösterin. Yapabildiğiniz kadar proxy yapın. Kaplamlardaki textureleri sahnede göstermeyin.
Eğer sistemin yetmezse, yaptığınız binayı tek olarak kaydedin, sonra proxy yapın, modellediğiniz vaiyete yerleştirip render alın. Binayı değiştirmek istediğinizde yine tek olan max binasını açın..
Senin durumu bilirim, bende bu projede http://www.tr3d.com/galeri/proje/l10/ böyle çalışmıştım o sahne proxyler olduğu halde 12milyona gelmişti sadece 3 tane bina.
- Offline
- Erkek
@SedData1 ,sadece layerle çalışmak yetmez, layerin ram`e kazandrdığı birşey yok.
- Offline
- Erkek
Daha önce xref veya layer ile çalışmamıştım. Bitkileri,arabaları proxy e çeviriyordum. Ama proxye çevirdikten sonra üzerinde değişiklik yapamıyorduk sanırım, yanlış mı hatırlıyorum ?
Layer yerine de isolate,hide/unhide vs. kullanıyordum. Ama artık layer kullanacağım.
Sistemimi yazmayı unutmuşum :
işlemci : intel core quad Q6600 2.40
Ekran kartı : Ati radeon hd 4850 512mb
ram : 4 gb
- Offline
- Erkek
Ramin imkansız yetmez, benim 8gb ram bile yeni yaptığım 4bloklu projeye yetmedi binayı mesh edip proxy yapmıştım.. Ekran kartıda vahim, işlemci göz yaşını silecek cinsten..
Hide unhide şeyi, ve layer sistemi ram kazancı sağlamaz, sadece çalışma sahneni hızlandırır, bide unhide all yaptığını bi hayal et:D
" Ama proxye çevirdikten sonra üzerinde değişiklik yapamıyorduk sanırım, yanlış mı hatırlıyorum ?"
Evet yapamıyorsun, ama değişiklik yapmak istediğinde ,kaydettiğin son halini açıp değiştirip tekrar proxye çevirebilirsin.
Finale geldiğinde 10 tane binayı +peyzaj,+ çevre olacağı için 4gb ramin yetmesi imkansız, hadi yetti diyelim, sahne zar zor çalışıuyor,render tuşuna bastığında raycast hesaplamasında pc kitlenecektir. öyle bir sahnede raycastı aşman için en az 2-3 gb ram şart. Olmazsa farklı farklı alır, psde alpha olarak birleştirirsin.
...
Bina modellemede şöyle bir yöntem kullanabilirsin;
Autocadden aldığın dwgyi exturde edince çok fazla gereksiz verts ve polye neden oluyor, onun yerine planı atıp duvarın etrafından line çekip temiz bir extrude yapp kâr sağlayabilirsin. Benim yöntemim böyle geniş sahnelerimde.
Kolay gelsin umarım yazdıklarm bir işe yarar
- Offline
- Erkek
Evet sistem oldukça eski zaten. Yaklaşık 6 sene oluyor. DD3 16gb ram alıp taksam, şimdilik ekran kartı ve işlemciyle idare etme şansı var mı ?
Bina modelleme kısmında takıldım. Acadden atıyorum dediğim zaten yine acadde planın dış konturundan tek bir çizgi (polyline) çiziyorum, sonra onu 20lik duvar olarak offset yapıyorum. Daha sonra maxe atıyorum.
Senin dediğin o dış çizgiyi maxte mi çizmek, tam anlayamadım ?
Ayrıca yazdıkların tabi ki işime yarıyor, çok teşekkürler :)
- Offline
- Erkek
bence şu durumda en mantıklı olan xref yöntemi.
ben
INTEL İ 7 3,06 GHZ (950) İŞLEMCİ
ASUS RAMPAGE III EXTREME X58 DDR 3
8 GB DDR 3 1600 MHZ RAM
2 GB ASUS MATRIX 5870 256 BİT DDR 5 DX 11 EKRAN KARTI ile bile her peyzaj projesini xref kullanarak yapıyorum. ve çok rahat ediyorum. kesinlikle tavsiye ederim :) render alırken arka kısımlarda kalıcak ve varlığı renderı etkilemeyecek alanları da farklı dosyalara kaydederseniz onları gizleterek render almak da ram inizi rahatlatacaktır.
- Offline
Kat planını maxe atın, line ile duvarın üstünden geçin, sonra line hariç (ctrl+ı) seçip komple silin, extrudeyi çakın.
ve ramin olsa yeterli şimidilik,işlemci render ve hesap yapar sadece.
Ekran kartınıda değiştirmeniz tavsiyemdir, idareten gt440 alabilirsin 150tl falandı galiba, iyi performans veriyor 13m milyon poly sahnelerde en az 15 fpsde çalışıyordm
- Offline
- Erkek
Sn. vinonna xref konusuna oldukça yabancıyım. Araştırmaya başladım. Renderda arkaplandaki görünmeyenleri de gizlemek de iyi bir ipucu,teşekkürler.
Sn. soneday7 ilginiz için teşekkür ederim. Şu anda pek masraf yapmadan halletmek istiyorum açıkçası. Ofisimi yeni açtım, gelirden çok giderim var şu anda :D O yüzden masrafları minimumda tutmaya çalışıyorum.
Notebookun özellikleri daha iyi sanırım,ama onda da ram sorunu var, bir inceleyebilirseniz sevinirim.
işlemci : Intel® Core™ i7 3610QM 2.3GHz-3.3GHz
ram : 6gb ddr3
ekran k. : Nvidia GT630M 2gb
- Offline
- Erkek