3ds Max : render için tam 131 saat diyor
ARKADAŞLAR Bİ FUAYE ALANI MODELLEDİM.. İÇERİSİNDE VRAY IŞIKLAR; VE POLYGON ÇOK KULLANDIM EVET.. AMA NORMAL 320 YE 200 GÖRÜNTÜ KALİTELİ RENDER ALIRKEN KISA SÜREN RENDER; 640 A 480 DE 135 SAAT DİYOR.. TAM 5 GÜNDÜR BUNUN İÇİN UĞRAŞIYORUM.. AMA SORUNU BULAMADIM.. RENDER SÜRESİNİ KISIP; MODELLEMEMİN KALİTESİNİ MÜMKÜN OLDUĞUNCA NASIL YÜKSEK TUTABİLİRİM? İLGİNİZE ŞİMDİDEN TEŞEKKÜRLER
- Offline
- Erkek
Bu sahneye koyduğunuz vray fur yada benzeri birşey varsa ve sayısını bilinçsizce çok tutunca yaşanan sorunlardan biri gibi duruyor. Bilgisayarınız isterse P4 olsun polygon sayısı 135 saate çekmez ama yanlış bir kaplama ayarı veya displace veya fur size bu süreyi yaşatabilir. Ama birsüre sonra o sürenin düşmesi gerekir hesaplamayı bitirince yani.
- Offline
- Erkek
ben çok bekledim onun için.. yaklaşık 1 buçuk gün bekledim.. ama prepass 3/4 ün yüzde 10 unda bekliyor oyle boş boş... evet pc çok çalışıyor ama olmadı bi türlü.sahnedeki bütün vray lambaları çıkardım.. polygonu çok olan nesneleri çıkardım.. yine sonuç aynı.. vray plane çıkarıp normal plane koydum.. bunun gibi şeyler..
- Offline
- Erkek
Sahnenizde vray fur mevcut mu ışık ayarlarınız yanlış olabilir render ayarlarınız yanlış olabilir yada öyle bir material koymuşsunuz ki deli gibi onda takılıp hesaplama yapıyor.
- Offline
- Erkek
yok olması lazım.. render ayarları da mümkün olduğunca kıstım.. zaten ilk yazdığımda da dediğim gibi 320 ye 200 görüntü ayarında render alırken kısa sürüyo; ama 640a 480de bu sorunu veriyor.. kaplamaları tekrardan incelesem iyi olacak gibi.. haklısınız galiba
- Offline
- Erkek
Buna benzer bişey benim de başıma gelmişti.. Vray orjinal değilse kullanılan bazı cracklerde yapıyor bunu. Gereksiz yere uzadıkça uzuyor render. Bi kontrol edin, internetten başka bişeyler indirip deneyin isterseniz.. 2 saatlik sahnenin render`ını 30 saatten fazla sürede almıştı bilgisayar..
- Offline
- Erkek
Light chace yerine brute force seçip deneyin. Bu Light Chace sorununa benziyor. Sahnenizdeki objelerin birinde sıkıntı olma ihtimali yüksek. Displacment i aktif bir materialiniz varsa bundan dolayıda sıkıntı olabilir.
materialden kaynaklanıp kaynaklanmadığını anlamak için bütün objelere aynı materiali atıp render almayı deneyin (yada vray ayarlarında override material kısmına bir material atıp deneyin)
Sahnenizdeki hiç tahmin etmediğiniz bir objenin renderi çok fazla uzatma ihtimali vardır. Dosyanızın bir kopyasını alıp değişiklik yapma ihtimaliniz olayan objeleri proxy yaparak render almayı deneyin.
- Offline
- Erkek
dediklerinizi yapmakla beraber sahnedeki tüm ışıkları silip tek bir vray ışık koydum.. ve polygonu çok olan nesneleri kaldırdım.. düzeldi.. ama bu sefer de istediğim gerçekçiliği elde edemedim.. neyse artık.. sağlık olsun.. ilginiz için çok teşekkür ederim..
- Offline
- Erkek
Benimde başıma geldi aynı problem. Problemin nedeni ise çok komik :) aynı sahneyi 2 defa çağırmışım :) ve render almaya çalıştığımda ise 100 küsür saat çıkartıyordu.
- Offline
- Erkek
Arkdaşaların Dediği Her şey Mümkün,
Bende eklemek istiyorum...
Light chace seçili iken subdivs değerini 500 e indir. ve ligt cache nin interp samples değerini 20 yap..
irradiance maps kısmındaki
custom yaptıktan sonra hsph subdivsi 50 interp. simleri 30 yap
vray image sampler subdivison olsun catmull romn seçili olsun
altındaki adaptive subdivison image samplerı minrate ini 1 max rateini 3 yap
Ben deneme renderını böle alıyrm...
Sonra renderı izle prepass kısmına geldğind.. ilerlemeye bak en çok render kareleri nerelerde takılıyor oralardaki objeleri silmek yerine kendin malzeme ata..
Bende de oldu aynı sorun bi kat planı renderı alıyordum... sadece asansör kısmını 8 saatten uzun sürede alammıştı ama vray motoru ile ilgili değildi.. ayarları yüksek tutmuştum
- Offline
- Erkek