3ds Max : Forest plugin sorunu
Ben max 2012 kullanıyorum forest kullanıyorum ağaçlandırma için fakat dosyayı save yaptıktan sonra tekra acıyorum bakıyorum forest yok agaçlar yok çimenler yok forest objeyi bulup tutuyorum mesh haline gelmiş çıldırıcam yardım edecek var mı yada basına gelipte atlatan saygılar.
- Offline
- Erkek
iyi günler, sorunuzun yanıtını bilmiyorum ama forest plugin i ne için kullanıyorsunuz? mimari modelleme için mi kullanıyorsunuz? dosya boyutunu nasıl etkiliyor bu plugin?
- Offline
- Erkek
Sürüm güncellemesi ve orjinal lisans gerekli sorunu çözmek için sanırım.
- Offline
- Erkek
hım agaçlandırma ve mimaride mukemmel sonuçlar veriyor bende crack diye dusundum ama trialde de aynı şeyi yaptı
- Offline
- Erkek
Forest nesnesini seçin daha sonra ağaç, bitki yada çim ne seçtiyseniz tekrar seçin. Son bıraktığınız ayarlar ile geri dönecektir.
- Offline
- Erkek
gürkan sahnede forest nesnesini seçtik sonra ne yapcaz? ağaçlar bitkiler çimler demişin ama ortada ne ağaç var nede çim, forest bende sadece 2d çoğaltmada sorun veriyor dosyayı save edip tekrar açınca nesneler gelmiyor ama 3d ağaç ve bitkiler ekleyince tekrar açınca geliyor.
- Offline
- Erkek
Forest nesnesini seçiyoruz (burda terrain nesnesi kullandığım için forest seçmesi zor olabiliyor o yüzden ben Left görünüm penceresinden Forest001 nesneme yaklaşıp seçiyorum)ve Modify`i tıklıyoruz. Library`i tıklıyoruz ve burdan Örn: herhangi bir ağaç nesnesinin (siz burda daha önce hangi nesneyi seçtiyseniz onu seçin.) üzerine çift tıklıyoruz. Forest nesnesindeki objeler`in sıklığı çoksa bu 2d ve 3d olabilir bundan dolayı hata veriyor olabilir. Eğer hata bu ise Forest nesnesini seçip Distribution sekmesinin altında Density altında Units deki sayıyı yükseltmeyi deneyebilirsin önce sayıdaki virgülü bir hane sağa alarak sonra sayıyı kademeli olarak düşürürsün. Sayı büyüdükçe Forest içinde obje sayısı azalır ve objelerin aralık mesafesi artar, Sayı küçüldükçe obje sayısı artar, mesafeleri azalır.
- Offline
- Erkek
2 saat uğraşıp deneme renderları alıp renkleri yaprakları ayarladıktan sonra Forest yaptığınız sahneyi kaydedip kapatıyorsunuz. Sonra tekrar açıyorsunuz forest ortalarda yok. Forest nesnesini seçiyorsunuz max`in modifier listinde mesh yazıyor başka da hiçbirşey yok. Arkadaşın başına gelen benimde başıma geldi. (Sorunun sahnede önceden varolan bir kamerayı silmekten kaynaklandığını düşünüyorum ilk olarak. Ve kullandığım proxy ağacı/ağaçları değiştirdim)
Şimdi sahnede kaç yere ağaç ekecekseniz o kadar forest yaratmayın. Örneğin 5 farklı bölgede forest oluşturacaksanız 5 farklı spline çizin ama bu splineları attach edin. Çünkü zannedersem kafası karışıyor plug-in-in :) Hem böylelikle tek spline`a forest atadığınız zaman sahneden uçsa bile ayarları hatırlarsınız ve aynı etkiyi tekrar yaratma şansınız artar. Ama tek spline ile çalışıldığında bir sorun çıkarmıyor.
- Offline
- Erkek
Farklı sorunlardan bahseden arkadaşlar da var. Benim yaşadığım sorun ve çözümü ile ilgili kısa bir video hazırladım sorunu yaşayan arkadaşlara faydalı olabileceğini düşünüyorum. http://www.youtube.com/watch?v=R2yBvYTGhU8&feature=youtu.be
Eğer siz Forest nesnesine sağ tık yapıp Mesh cismine dönüştüyse sanırım yapacak bir şey yok ama Modify içinden Display sekmesi altında olan Render kısmında viewport içinden Mesh`i seçtiyseniz points-cloud`u tıklayıp mode`da Automatic`i işaretleyerek Library içinden nesne atayabilirsiniz.
- Offline
- Erkek
1`den fazla Forest nesnesinde Mesh`e dönüşme hatası var.
- Offline
- Erkek