3ds Max : skin , physique , uvw map sorunsalı
Herkese selamlar
Öncelikle süper bir site ve dersler harika tebrikler.
Birkaç sorum var çözemedim ve siz değerli üstadlara sormak istedim.
1 - Bir karakterimiz var biped ve kemik yapısı var hazır bir karakter.animasyonu mevcut ben kemik kısımlarına yüzük , kolye , tırnak , saç vs modelledim ve skin ve pisquit modifieriyle bağlıyorum buraya kadar sorun yok benim hepsini bir model haline yani attack yapmak gerekiyor tek parça modelleme olacak , attack yapınca modellerimi skinleri ve physique bir parça oluyor diğer yaptığım özellikleri kayboluyor yani animasyonu oynatırken hepsi tek tarafa hareket ediyor.
yapmak istediğim attackladıktan(hepsini birleştirdikten tek model) sonra skin veya physique leri hepsi kendi belirlediğim kemik sistemi ile hareket etmesini istiyorum nasıl attaklamam gerek veya skin ve physique ayarlarını nasıl yapmalıyım ,
2 - uvw map alırken en basit yöntem hangisidir .
Örnek: silindir , çember , tube , torus modellerken texturesini hazırlamak için düz bir map almam gerekiyor plane gibi bu şekilde map alabiliyormuyuz yoksa yine modelin şeklinde bir map mı alıyoruz .
biraz karışık oldu gibi umarım anlatabilmişimdir
iyi forumlar teşekkürler
- Offline
- Erkek
http://uzmanyapim.org/ burada bir kaç uvw map ve animasyon dersi var belki faydası olur.
- Offline
kestirmeden gidiyorum:
fizik veya skin uygulaması yapmadan önce karakterin morph uygulanacak (genellikle karakterin kafası olur) parçası hariç tümü (attach) birleştirilir, kaplama ve doku uygulanır.
kafa haric yüzük ve kolye gibi karakterin vucuduna yapışık olan... iyi oku karaterin elinde tuttuğu silah ve kılıç gibi haraketli parça değil !
kafa nasıl olacak diye sorduğunu duyar gibiyim. fizik uygularken kafayıda beraber seçip aynı anda fizik uyguladığında model ve kafası ayrı parçalar olmasına rağmen bir bütünmüş gibi haraket eder.
uvm map olayına gelince bu kaplama modiferi genellikle tek parça ve basit modellerin kaplamasında kullanılır. kompleks modellerde pek işe yaramaz
kaplama konusunda unwrap map modifierini kullanmanı tavsiye ederim
- Offline
- Erkek
Sayın ; keno
Gerçekten güzel anlatmışsın ama acemisi olduğum için pek anlayamadım fakat senin söylediklerinden yola çıkarak iki kola aksesuarı atacklamayı yaptım fakat baş kısmına Küpe ,piercing vs. eklemek istiyorum morph de torus ile çizdiğim modeli görmüyor seçemiyorum yani problem nerede anlayamadım?
İki kola uyguladığım adımlar Şu şekildedir.
iki kola ayrı ayrı aksesuar modelledim söylediğin gibi morph uyguladım (acemi işi oldu ama yapabildim sanırım sorun yok gibi)sağ aksesuarı sol koldaki aksesuara attack yaptım ve son olarak skin uyguladım skin uygularken 2 kemik seçtim sağ ve soldaki kemikleri ve sonuç istediğim gibi tek bir obje ve her iki kola istediğim şekilde hareket verdi.
kaplama konusunda unwrap map modifier videoları izlemeye başladım
yukarıdaki problemide çözersem mantığı anlamış olacağım
Verdiğin bilgiler için çok teşekkürler.
- Offline
- Erkek
Arkadaşım teşekkürler ,
Tek parça model konusunda hemfikiriz fakat tek model çalışma nedenim hem 3ds max ı öğrenmek hem bir arkadaşıma yardımcı olmak ( bir oyun için aksesuar v.s. yapmak bu yapılan modelleri export ederken tek bir dosya kullanmak gerekiyor ve o yüzden çalışma bitiminde yapılan modelleri tek dosya şeklinde export etmem gerekli sanırım anlatabildim :) )
- Offline
- Erkek
Sanırım söylediğin gibi olucak hatta oluyor gibi birkaç ufak deneme yaptım sorunsuz şuan ( aynı objeleri kendi aralarında morpher ile yapabiliyordum farklı objeleride yapmayı başardım manuel ismi ile yazıp attaklayınca oluyor )
Sayenizde baya bir yol katettim gerisi hayal gücü ile modelle yapmaya kaldı tabi birde map alma kısmında zorlanacağım
Ufak bir soru daha
bu karakterimizin yerine hazır farklı bir animasyonlu karakter ekleyebiliyormuyuz ? Karışık oldu sanırım anlatabildimmi :D neyse sonraki konular onlar
yardımcı olan herkese tekrardan teşekkürler.
- Offline
- Erkek