Modeli tel kaplamak

pflow kullanarak Herhangi bir objeyi teller ile kaplamak çok kolay

Şimdiki anlatacağım konu bir objeyi tellerle kaplamak ..Bir direğe sarmaşık dalları kaplamak bir plugins kullanmadan gayet zordur..Line ile bütün açıları kontrol ederek yapmak bile bayağı bir zaman alır..Şimdi size pflow kullanarak kolayca nasıl yapabileceğinizi anlatacağım...

Ben bir sphere tellerle kaplamayı anlatacağım..Sizde öğrendikten sonra istediğiniz objeyi rahatça kaplayabilirsiniz...

Bir Sphere çizin..Ebadını 40 yapın ...Eğer daha ufak veya daha büyük yapacaksanız Speed by surface´in speed ayarları ile ve spawn´ın By travel distance ayarları ile oynamanız gerekiyor..

Sonra Pflow ekleyin herhangi bir pencereye..Herhangi bir pencere dememin nedeni..Obje kaplayacak hareketimizi Pflowun yönü belirlemeyecek..Bu nedenle istediğiniz yere bir tane yerleştirin..( Command panel / geometry / Particle Systems / PF source )

Şimdi pflow ayarlarına gelelim..

 

Render
Material static

EVENT01

Birth : emitstart ve emitstop 0 olsun..Amount : 20 ( 0 yapmamızın nedeni, 20 tane parçacığın tamamı 0.framede görünsün istedim)

Position object : Objeyi line´larla saracağımız için objeyi pflowa tanıtmamız gerek bu yüzden Position object´i kullanmalıyız..Emitter object kısmına saracağınız objeyi ekleyin arkadaşlar..

Speed by surface : Parçacıklar bu özelliği eklemez isek hareketsiz objenizin üzerinde duracaklar..Ama sarmalarını sağlamak için bir hareket vermemiz gerek..Gelelim ayarlarına hareket destekli etki olmasını isteyeceğimiz için "Control Speed Continuously " yi seçin..Ve alttaki speed´ değerini 30 yapın.Surface geometry kısmınada objenizi ekleyin..Direction kısmınıda paralel to surface yapın ki objeniz üzerinde hareket etsin parçacıklar...( kısaca position object ile seçtiğiniz objenin üzerinde hareketsiz duran parçacıkları, Speed by surface ile hem hızlarını kontrol ediyoruz ve hemde Paralel to Surface ile objenizin üzerinde 30 birim hızla hareket etmelerini sağlıyoruz..)Ama bu hareket genede tam performans göstermeyecek bu nedenlede bir başka speed ile hareketi tamamen kontrölümüz altına alacağız...

Speed : Düşük bir speed hızı ile mesela 0,01 ve direction´u da "random 3d" yaparak kontrölü tam sağlamış oluruz...

Display : Circles yaptım hareketi net görüp diğerlerinden ayırmak için.

Spawn : Şimdi gelelim saracağımız teli oluşturma kısmına...Hareket eden circles ları takip edecek ve teli oluşturacak parçacıkları oluşturmak için..Birthde belirlediğimiz 20 parçacık artmayacağından yeni parçaları ancak spawn ile arttırabiliriz..

By Travel Distance´ı seçin..(circle´ların hareketi takip ettirip, takip eden parçaları da arttırmamıza yarayacak.) Step size : 0,5 olsun..Speed inherited´i 0 yapın..(Böylece Circle´ların arkasında 0,5 birim mesafede oluşacak parçacıkların speed´ini 0 yapınca parçalar başka yönlere yönelmeden hemen arkalarında oluşacaklar)

Bunu yaptıktan sonra kaza ile time slideri oynatırsanız ve makinanız güçlü değilse max ya kapatır yada bir error mesajı alırsınız..Bu update´i durdurmak için esc ye basın..yoksa bayağı uğraşırsınız :)))) Esc de faaliyete geçer umarım. Oda işe yaramazsa maalesef ctrl+alt+delete..

Sebebi spawn ile belirlediğimiz parçacıklara bir bağlantı yapmadık sadece ilk eventta takip edip çoğalacak parçacıkları belirledik..Spawn çok kıl bir özellikdir..İleride yapacağınız kompozisyonlarda unutmayın spawnı bir özelliğe bağlamadan time slider ile oynamayın...veya kapatın spawnı öyle yapın değişiklikleri..

EVENT 02

Shape : Sphere seçin ve ebadınıda görüntüsü nasıl hoşunuza gidiyorsa öyle ayarlayın..

Display : Geometry...Geometry´i seçmezseniz shape´de yaptığımız sphere´leri göremezsiniz..

Şimdi time slideri sona götürün ve sphere´lerle oluşan telleri görmüş olmanız gerekiyor..ebadını ayarlarsınız artık..

bitti....

 

Video ders: http://freakshare.com/files/ap1l49l4/telsarma.rar.html

 

Ekleyen: mustyercan32

video linki kırık
halkaFurkan YILMAZ

video linki kırık


www.furkanyz.com
2012-09-11 07:17:55
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!