3dsmax ile Sigara dumanı yapımı dersi
Afterburn ve Fumefx kullanmadan sadece Particle flow ile sigara dumanı yapıyoruz.
Bunu yapmayı anlatayım size...
Sahne kurgusu ile falan fazla uğraşmayacağım...Ben size dumanı tarif edeyim siz artık istediğiniz kompozisyonda kullanırsınız..
Boş max dosyası açıp top penceresine bir tane süper spray yerleştirelim..frame size 300 yapın..
Super spray ayarları
Basic parameter
Off axis Spread : 1
Off plane Spread : 180 olsun..(sadece spreadlara sayı gireceğiz off ile başlayanlar 0 kalacak) :)) Bu iki özellik bütün axis yönlerinde parçacıkların type larının duruş şeklini belirliyor..
Viewport display : Mesh
Percentage of particles : 50 yapın..Kullanılan parçacıkların %50 si görünsün yeter..
Particle generation
Speed : 1
Variation : 10 olsun..
Emit start : -90
Emit stop : 300
Display until : 301..
Life : 180
Variation : 5
(Benim animasyon 300 frame olduğu için emit stopu 300 yaptım.Display until de 300 frame boyunca parçacık sahnede kalacaklar..Life ise 300 frame süresince parçacık lar 180 birim görünecekler ..sürekli çıkış olacağı için(emit stop)kendi içlerinde 180 birim görünecekler)
Size : 4
Variation : 25
Grow for : 100
Fade for : 10
(Grow for ve fade for başlangıç ve bitiş özelliklerini belirlemize yarıyor..Benim verdiğim özellik ufaktan başlayıp büyüyerek kaybolmasını sağladı..)
Particle type
Standart Particle ´yi işaretleyin ve Facing´i seçin..
(Orada bulunan geometrik şekillerden facing i seçtim ..Bu plane gibi bir kare yüzey veriyor bize . duman etkisini afterburn veya fumefx gibi pluginler ile yapmayacağız..Materyal ile yapacağız ve bu facing zeminlerini kaplayarak dumanı oluşturacağımız için fazla karışık bir şekil kullanmadım..(Box,Cube,Triangle,Constant vs.vs.).Ama siz deneyip genede etkilerini görün bence)
şimdi Süper spray ayarlarımız bitti...
Gelelim dumanımıza yön verecek dış etkileri oluşturmaya...
Hareket vereceğimiz yönü seçerek bir tane wind koyalım..Sonrada bir tane drag yerleştirin herhangi bir yere..ayarlarını resimde verdim..Benim kullandığım yönüde buradan görebilirsiniz..
Fazla sert bir rüzgar olmasın diye strength i düşük tercih ettim.
Dumanın daha ağır hareket etmesi içinde drag kullandık..Bütün axis değerlerinde de basıncı (hareketi yavaşlatacak) belirliyoruz...
Şimdi bu wind ve drag´ı "Bind to space warp" özelliğini kullanarak super spraya bağlıyoruz..Böylece super spray artık windin rüzgar etkilerini ve dragın baskısını kullanmaya başlayacak...
Ayarları yaptıysanız şimdide material ayarlarına geçeceğiz.
Bunuda aynen yaptıysanız super spraya kaplayın...İsterseniz spraya sağ tıklayıp propertiesden bir de motion blur verin olsun bitsin...
geçmiş olsun..
Ekleyen: mustyercan32
paylaşımınız harika yanlız wind ve drag ne? nasıl eklenir ? belirtmemişsiniz
- Offline
- Erkek
Başkanım bi eksik olmalı tarif güzel ama sonuş duman değil saçılan yıldızlarr gibi birşey çıktı.. Teşekkürler Anlatım başarılı ama ..
- Offline
- Erkek
Kapalı
Eklediğim Dersler
Ders Kategorileri
Yeni Dersler (Tutorials)
- Armor Modelleme
Ekleyen: Dereli - Ücretsiz Zbrush Dersi.
Ekleyen: BurakB - Corona Render ile Salon Görselleştirme
Ekleyen: barcelona1988 - Tek Bir Resimle Nasıl Sinematik Görüntü Ala Biliriz?
Ekleyen: PixlandPictures - After Effects - Script kullanmadan karakter rigleme
Ekleyen: PixlandPictures - 3dsmax landscape_ Making of Part1
Ekleyen: altıneldiven - Oyun yapımı dersleri 5 - Unity3D Sahne Duzeni
Ekleyen: drekon