3dsmax-Pflow ile wind tunnel

3dsmax Pflow kullanarak Arabaların aerodinamik testi için uygulanan wind tunnel etkisi yapmak

Merhaba arkadaşlar..
Bir kaç gün önce rüzgar tüneli ile ilgili konuştuk (arabaların aerodinamik testlerinde kullanılıyor)..bende deneyip bir tane yapayım dedim şimdi size onu ders olarak hazırladım..İşinize yarar umarım...

İlk önce bir tane zemin yapın. Ben plane kullandım
Zeminin üzerine bir araba yerleştirin veya ne isterseniz onu yerleştirin..

Yukarıdaki resimde olan elemanları teker teker anlatıyorum...
Şimdilik elimizde bir zemin ve bir tane de arabamız var..
Yapacağımız animasyonun mantığı gereği arabanın üzerinden geçecek dumanı oluşturacak bir particle sisteme ihtiyaç var..(spray,süper spray,vs.vs).. ben pflow kullandım..ebatlarını siz keyfinize göre yapabilirsiniz..ben ufak bir alandan çıkmasını istediğim için küçük yaptım..(Logo size=10 - İcon Type=circle - Diameter=10)..pflowuda arabanın ön tarafına yerleştirdim...Ok yönü önemli son eventtaki speed bu ok yönünü kullanacak..
Parçacıklara durma veya sekme bilgisi verilmezse önünde duran objenin içinden geçer giderler..Objeyi tanıtmamız gerekiyor bu nedenle bir deflectore ihiyacımız olacak..(deflector=saptırıcı demek )..Şimdi Spacewarp menüsüne tıklayın Force un durduğu menüden deflectoru seçin...
Biz parçacıkları arabanın üzerinden geçirmek istiyoruz ama bu animasyonda Deflectoru seçemeyiz..çünkü Deflector girinti çıkıntı olmayan düz zeminlerde kullanılabilir..İleri çalışmalarda eğimli yüzeylerde de kullanabilirsiniz ama şimdi değil.
Araba eğimli bir yüzey olduğu için Udeflectoru seçeceğiz...Sahnenizin herhangi bir yerine koyun..Udeflector ün özelliklerinden etkileyeceği objeyi seçebileceğimiz için koyduğumuz yer önemli değil.. Yerleştirdikten sonra parametrelerine gelip pick object butonuna basıp arabanızı seçin...Böylece pflow event aşamasına geldiğimizde bu Udeflector sayesinde objemizi(arabayı) Pflowa tanıtabileceğiz.. Bounce ayarınıda 0 yapınki parçacıklar arabaya çarpıp istemediğimiz yönlere sekmesinler..

Bir tane normal deflectorüde arabanın tam arkasına yerleştirelim..Bunun nedenini pflow aşamasına geldiğimizde anlatacağım...Bunun parametrelerini ellemeyin ..öyle kalsın..(Aşağıdaki resimdeki gibi arabayı kaplayacak ve yukarıdaki resimdeki gibi arabanın arka bölümünde olacak..)

Şimdi bu dış ayarlardan sonra Pflow ayarlarına geçelim...

PF SOURCE 01
Render (Geometrey)
Display (Dots)

EVENT 01 (Bu kısım da parçacıklara arabayı, hareket edecek parçacık miktarını ve hızını tanıtıyoruz.)
Birth 01 (0-200 T:1000) E.Start:0 E.Stop:200 Amount:1000
Position İcon 01 (Volume) parametreleri aynı kalacak
Speed 01 (Along icon arrow) parametreleri aynı kalacak
Collision 01(Udeflector) Deflectors listesinden Udeflector u seçin ve olduğu gibi bırakın..(Collision, çıkan parçacıkların arabanın girintilerine çarpıp yön değiştirmelerini sağlayacak.Ama biz arabanın kıvrımlarında ilerlemelerini istediğimiz için başka event lara ihtiyacımız olacak..)

EVENT 02 (Bu kısım arabaya çarpan parçaların yüzey üzerinde ilerlemesi sağlayacak olan kısım)
Speed by surface 01 (Araba) İsminden de anlaşıldığı üzere bu yüzeyde hareketi sağlayan bir değiştiricidir..Set speed once olan ayarı Control speed continiously olarak değiştirin..Bunu nedeni diğer eventtaki speedi kullanmasın biz kendi ayarlarımızı yapalım diye...Control speedi seçtiğimizde altındaki speed ve variation aktif oluyor .. Seçmezseniz aktif değildir..Şimdi surface geometry kısmına arabanızı seçip koyun..Direction kısmındaki surface normal kısmınıda parallel to surface yapın.Böylece birinci eventtaki collision nedeni ile arabadan seken parçacıklar event 2 deki speed by surface yardımı ile arabanın yüzeyinde gezecekler...Şimdi bu gezinme bizim istediğimiz etkiyi hala sağlamadı..
Collision 02(deflector01) Bunada arabanın arkasına yaptığımız deflectoru ekleyeceğiz..Udeflector değil aman ha..Sadece deflector...Ayarları aynı kalsın..

Şimdi oynatın.. Speed by surface nedeniyle arabanın üzerindeki girintiler doğrultusunda giden parçacıklar arabanın arkasındaki deflectore gelince ona çarpıp geri dönüyorlar.Eğer bu arabanın arkasındaki deflector u kullanmasaydık Speed by surface nedeni ile bütün parçacıklar arabanın etrafında dolanıp dururlardı..ama collisionla arkadaki deflector u pflowa tanıtınca yeni bir eventta hareketi kontrol etme şansımız oluşuyor...

EVENT 03 ( Bu kısımda deflector e çarpıp geri dönen parçacıkları hareket yönünde devam ettirmek ve sonsuza kadar gitmelerini engellememizi sağlayacak..)
Speed 02 (along İcon arrow) ayarları ellemeyin
Delete 01 (By Age 40+10) By particle age´i işaretleyin aşağıda Life span ve Variation açıldı...Life span=40 Variation=10 (Böylece parçacıkların event 02 deki collisiona eklediğimiz deflectoru geçip Event 03 deki speed hızını kullanarak 40 birim sonra yokolmalarını sağladık)

şimdi oynatın ..İstediğimiz şekilde olmuştur umarım..ufak değişikliklerle daha farklı görseller elde edebilirsiniz..Animasyon isterseniz de Pflowu sağa sola oynatıp etkileri görebilirsiniz.

Umarım anlatabilmişimdir...
kolay gelsin..

Ekleyen: mustyercan32

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!