3dsmax ile Materyal özelliği ile iz yapmak

Pflow kullanmadan ,yüzey bozmadan sadece kaplama ile zeminde iz yapmak

Materyalle yerde iz bırakmak :)))

Bu sefer particle flow kullanmadan sadece material kullanarak zeminde çöküntü ve derinlik yapmayı anlatacağım...

frame sayısını 50 yapın öncelikle kısa olsun bizim olsun :))

---X,Y,Z=0 koordinatlarına bir adet plain yapın ..350*350 ebatlarında olsun...segmentlerini değiştirmenize gerek yok deformasyon yapmayacağımız için olduğu şekilde bırakabilirsiniz.Plain i yaptıktan sonra ona uvw mapping uygulayın (planar yapın).Böylece zemini yaptık ...

---Geosphere yapın .radius 25 olsun..ona noise modifier uygulayın...(noise scale i 10 yapın..X,Y,Z değerlerinide 10 yapın fazla girintili çıkıntılı olmasın taşımız..noise da bittikten sonra bu geosphere de uvw map uygulayın.spherical kaplayın)..Taşımızda bitti..şimdi bunun koordinatlarını veriyorum...(x:200 y:15 z:50) bu koordinatları benim vermemin sebebi zemine kaplanacak materyalle aynı hızı sağlaması için..öğrendikten sonra keyfinize göre siz ayarlarsınız...

şimdi bu koordinatlarla animasyonu hazırlayalım...

2.framede x:170 y:15 z:50

37.framede x:-85 y:15 z:4 ---- birde 37.framede autokey açıkkken az bi şey Y yönünde -50 ye gibi döndürün ki biraz daha gerçek olsun..

Taşımızda bitti...

Şimdi arkadaşlar photoshopta ayarlayacağınız 2 tane resim var bunlar yerdeki deformasyonu sağlayacak...benimkileri koyuyorum siteye ama siz daha girift bir şey yapabilirsiniz isterseniz...

üstteki resme çarpma izi ismini verdim

üstteki resimde çarpma siyah beyaz diyelimki aşağıda sorun yaşanmasın..:)

Şimdi gelelim zemin için yapacağımız materyal ayarlarına....boş bir slot seçin ve diffuse ye mix ekleyin..color 1 e hazırladığım çarpma izi isimli kaplamayı ekliyorum..color 2 yi gri yapalım(beyaz olan rengi 128,128,128 ile gri yapın . Nedeni yaptığımız çarpma izi kaplamasının genel rengine eşitlemek...Mix amounta de çarpma siyah beyazı ekledim..
mix amounta eklediğim resmin düzenlemesine geçiyorum...U tiling:0,5 - blur offset:0,05 yapılacak....U offset : 0,6 yapın.ve auto keyi açıp 50.framede U offset değerini -4 e getirin..yani şu şekilde olacak..

0.framede u offset : 0,6 sonrada 37.framede u offset : -0,4,autokeyi kapatın..

buraya kadar doğru gittiğimizi umarak diğer map ini yapalım şimdide.

geri giderek diffuse slotuna kadar gelelim..Maps ı açın..ve diffusedeki kaplamamızı tutup displacement e kopyalayalım...Böylece hem diffusede hemde displacement te aynı kaplamamız oldu...

displacement değerini 80 yapıyoruz..ve displacement/mix/mix amountu açıyoruz....

şimdi amounttaki u offset animasyonunu değiştireceğiz....0,6 olanı 0,62 ve -0,4 olanıda -0,42 yapıyoruz...(autokeyi açmayı unutmayın)

böylece kaplama işimiz bitmiş oldu...şimdi bunu zemine kaplayın ve izleyin bi bakalım...

perspective kısmında ctrl+c yaparak bir kamera yerleştirin ..en güzel açıyı bulduktan sonra tabii :))

şimdide mental ray ayarlarına geldik....

mental rayi seçtikten sonra renderer / rendering algorithms menüsünün altındaki scanline kısmını enable edin.

Camera effect menüsünün altındaki motion blurda enable olacak...shutter duration:1-motion segments:2-time samples:19 yapın..(Değiştirmeniz gerekenleri yazıyorum olmayan olursa sorun yaşamayın)...

Shadow&displacement menüsünün altındaki displacement (global settings) de edge length:1 max displace:36 yapın ve bitti...

bunun sonunda alacağınız resim en üstteki şekilde ise sorun yok demektir :))))görüşürüz.

msty

Ekleyen: mustyercan32

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!