Skin modifieri ile bacak animasyonu

3dsmax ile Animasyonda çok kullanilan modifierlerden biri olan skin modifierinin kullanimi dersi

Merhaba arkadaşlar Karakter animasyonuyla uğraşanlar bilirlerki skin modifier´ ın en sıkıntı yaratan bölümleri eklem yerleridir bu derste bu sorunun üstesinden nasıl kolaylıkla gelebileceğimi öğrenicez...

İlk önce bacak mesh ini seçerek skim modifier uyguluyoruz  

  3dsmax ile skin modifieri uygulama   

skin modifier´ı uyguladığımız mesh e kemikleri ekliyoruz

  skin nedir   

daha sonra  kemiklerin deriye etki edecek kalınlığını belirliyoruz. bunu yapmak için ilk bacak kemiğini seçtikten sonra edit envelopes butonuna tıklayoruz daha sonra resimdede görülen vertex lerden tutarak genişletiyoruz.

      3dsmax skin   

aynı olayı ikinci kemiğede uyguluyoruz

      3dsmax bacak   

daha sonra vertices seçeneğini seçili hale getirip eklem yerlerine yakın olan vertex leri seçiyoruz

      3dsmax bacak animasyonu   

gizmo seçeneğinin altında add butonun tıklayarak seçtiğimiz vertexlere gizmo atıyoruz bu ilerde bacağın büküldüğünde nasıl deforme olacağını bizim belirlememizde büyük kolaylık sağlayacak

      3dsmax ile animasyon yapımı   

daha sonra skin atadığımız nesneyi seçili halden çıkarıp dummy nesnesini yukarı kaldırarak bacağın bükülmesini sağlıyoruz. Alttaki resimde gördüğünüz gibi bozuk bi deformasyon elde ediyoruz.

      3dsmax   

daha sonra tekrar skin atadığımız nesneyi seçip gizmo parameters altında edit lathice i seçiyoruz bu bize gizmomuzun şekliye oynayabilme imkanı sağılıyor. daha sonra gizmomuzun vertexlerinden dündürerek gerçeğe yakın bi deformasyon elde etmeye çalışıyoruz bunu sizler deneyerek daha iyi göreceksiniz.

     

skin modifieri

     

gizmomuzun vertexlerini istediğimiz konuma getirdikten sonra dummy nesnesiyle bacağı istediğimiz şekilde bükebiliriz artık deformasyonumuz daha gerçekçi.

   

Kolay gelsin, iyi çalışmalar. Hoşçakalın...

     skin modifieri ile animasyon
Örnek dosya: DOSYA İNDİR (28Kb)

Ekleyen: Çataloğlu

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!