XSI da hair kullanarak çimen yapımı

Daha önce hazırlamış olduğumuz arazi üzerine hair ile çimen yerleştirme çalışması.



Daha önceden yapmış olduğumuz arazi dosyasını açıyoruz.


Arazimizi seçip Get > Property > Weight map seçeneğiyle araziye yeni bir weight map özelliği atyoruz. Bu weight map’a “cimen” ismini verebilirsiniz.


“ctrl+3” kısayolu ya da sol alttaki fırça ikonuyla weight map’imizi hazırlamamıza yardımcı olacak paneli açıyoruz. Sol üstten “add” seçeneğini seçerek arazinin çimen olmasını istediğimiz yerlerini boyuyoruz. Burada “opacity” kısmının değerini düşük bir değere (30 gibi) indirmenizi öneririm. Bu sayede çimenleri yerleştirirken daha yumuşak bir geçiş elde edebileceğiz. Hatta boyama işlemi bittikten sonra sol üstteki “smooth” operatörüyle de geçişleri daha da yumuşatabiliriz.


Weigth map’i boyama işlemi bittikten sonra “ctrl+2” kısayoluyla xsi’ın “hair” bölümüne giriyoruz. Araziyi seçtikten sonra create > hair > from selection seçenekleriyle arazimize “hair” ekliyoruz.


Daha önce çimenlerin yayılımını belirlemek için hazırlamış olduğumuz weight map’i hair’e tanıtabilmek için hair’i seçip modify > transfer mar seçeneğini seçiyoruz. Pick yazılı kursorumuzla weight map’i seçmek için klavyeden 8’e basıyoruz. Açılan explorer penceresinden sırasıyla arazi > polygon mesh > clusters > weightmapcls parametrelerinin solundaki artılara basarak ilerliyoruz. “cimen” yazısının üzerine tıklıyoruz.


Hair’i seçip enter’e basıyoruz. Açılan pencereden effects tabına geçiyoruz. Daha sonra en aşağıda “cut map” ile çimenlerin uzunluğunu ve “density map” ile de çimenlerin sayısını weight map’a bağlayabilirsiniz. Bu derste yalnızca density map’i bağlayacağız. Bunun için density map yazısının sağındaki priz benzeri tuşa tıklıyoruz ve açılan pup-up’dan connect’i seçiyoruz.


Daha sonra açılan explorer penceresinden sırasıyla hair >hair > clusters > weightmapcls operatörlerinin artısına basarak ilerliyoruz. “Cimen” yazısının üzerine tıklıyoruz.


Değişimleri gerçek zamanlı görebilmek için general tabına geçip display type seçeneğini “Render hairs” şeklinde değiştiriyoruz. Gösterilmesini istediginiz çimen yüzdesini de “Render hairs %” kısmından ayarlayabilirsiniz.


Araziye nispeten cok uzun olan çimenlerimizi kısaltmak için çimenleri seçip modify > scale seçeneğini kullanıyoruz.


çimenlerin yönlerini kolayca değiştirebilmek için çimeni seçip modify > brush seçeneğini kullanıyoruz.


Render alınca hair’in hiç de çimene benzemediğini göreceksiniz. Bunu düzeltmek için hair’in shader ayarlarıyla çalışacağız. Fakat öncelikle çimenin sap ve uç kalınlığını azaltmak için çimeni seçip enter’a basıyoruz ve effects tabından thickness bölmesi altındaki “root” ayarını 0.2, “tip” ayarını 0.05 değerine getiriyoruz.


Hızlı çalışabilmek için yakın planda çalışabilirsiniz. çimenin Render ayarları için çimeni seçip shader seçeneğine tıklıyoruz. Açılan pencerede “root color” kök rengini,“tip colors” uç rengi varyasyonlarını temsil eder. Bunları çimeninize yakışacağını düşündüğünüz bir şekilde ayarlayabilirsiniz. Specular’ı kapatmanızı da tavsiye ederim.


çimenlerdeki saydamlığı yok etmek için transperancy tabına geçip enable seçeneğini iptal ediyoruz.


çimenlerimiz hazırımsı. Yalnızca sayıları çok az. çimen sayısını arttırmak için çimenleri seçip enter’a basıyoruz. çıkan pencereden total hairs seçeneğini istediğimiz sayıya getiriyoruz.


Xsi’da çimen yapmanın iki yönteminden birisini uygulamış olduk. Diğer yöntemin uygulamasını da haftaya aynı araziye ağaç eklerken yapacağız.
Desteğiniz için teşekkürler…

Ahmet Yasin Kalkanlı

Eylül 2007

Ekleyen: ahyakal

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!