Karakter Modelleme
Karakter Modelleme Konusunda Bir iki kelam...
Karakter Modelleme Merhaba Arkadaşlar; Yeni bir yazıda tekrar karşınızdayım.2 hafta boyunca ne yazacağımı düşünüp durdum. Birçok konu aklıma geldi gitti. çünkü 3d dünyasında yazılacak o kadar çok var ki. Bu yazımda sizlere karakter modelleme yaparken ne gibi şeylere dikkat etmeniz gerektiğinden bahsetmeye çalışacağım. Ama şu bir gerçek ki kesinlikle Karakter modelleme konusunda iyi biri değilim. Ama öğrendiğim saptadığım şeyleri sizlerle paylaşmak istedim. Genel olarak modelleme devamlı pratik yapmak demektir. Karakter Modelleme ise daha fazla pratik gerektirir. Birçok kişi şöyle der “Ayak ve el modelleyebilen karakter modellemeyi bitirmiş demektir.”.Evet bu doğrudur vücudun en girinti çıkıntısı hareketli kısımları bu bölgelerdedir.
İnsan, hayvan, canavar vb gibi yürüyen, böğüren canlı yaratıklar modellerken temel olan 2 nokta vardır. Anatomi ve topoloji, karakter tasarlar ve modellerken en önemli etken olmakla beraber, öğrenilmesi gereken kavramlardır. Her ikisi içinde kitaplar çıkartılabilir. Şu gerçek ki bu 2 kavram birbirlerini tamamlar. Anatomi olamadan Topoloji, Topoloji olmadan da anatomik modeller düşünülemez. Ama gerçekten sağlam bir model ve animasyon yapmak için bu kavramlar kesinlikle bilinmelidir. Sadece tek karelik bir Render çalışması için model yapılıyorsa o zaman topoloji kavramı o kadar önem arz etmez. Topolojiyi genel olarak en kısa biçimde şöyle diyebiliriz. Vücudumuz üzerindeki kas dağılımını taklit ederek poligonal bir şekilde anatominin çıkarılmasında kullanılan örgü sistemidir. Tabi ki tanımı ve sistem bu kadar basit değildir bunu kesinlikle unutmayın. Vücudumuzdaki kaslar her bölgeye göre farklı yönlere dönmektedir. Dudak ve göz çevresindeki kaslar kendi çevresinde dönerken, göğüs kaslarımız orta kısımdan koltuk altlarına doğru gitmektedir. Belki içinizden şunu diyebilirsiniz neden bu kadar uğraşmak zorundayım, modeli benzetsem yetmiyor mu? Keşke yetse idi. çünkü karakterinizi hareketlendirmeye başladığınız zaman kendi gözlerinizle göreceksiniz. Mimikler, vücuttaki kıvrılmalar vb. gerçekçi bir şekilde olacak, karakterinize poz verdirirken daha az sorun yaşayacaksınız. Bu da size zamandan kar etmenizi sağlayacaktır. Birde şunu unutmamak gerekir. Karakterinize kemik sistemini eklerken yine bir rahatlık içersinde olacaksınız diyebiliriz. Yukarda yazdıklarımdan sonra şunları diyebilirsiniz: “Tamam insan ve hayvan modellerinde gerçek hayattaki gibi saf anatomi sistemini kullandım diyelim. Ama ben insan veya hayvan modellemek isteyemiyorum. Gerçek olmayan hayatta olmayan bir şey tasarlayarak modellimi çıkartmak istiyorum. O zaman ben ne yapayım anatomiyi, topolojiyi…” ülkemdeki birçok insan buna benzer kelimeler elbet kullanıyordur. Böğüren bir karakter tasarlarken onun gerçekte var olduğunu düşünmemiz gerekiyor. Sonuçta bu karakteri hareketlendirecek filmimizde kullanacağız. örneğin tasarladığımız karakterin kaslı bir kolu 3 parmaklı eli olduğunu düşünelim. Bu kol nasıl hareket ediyor yılan şeklinde mi kıvrılıyor yoksa insan kolu şeklinde mi. Tamam yılan tarzında kıvrılıyor diyelim. Peki, elimiz buna göre nasıl hareket etmeli. Oda kıvrımlı bir şekilde hareket ediyor diyelim. Ama bunun kas sistemi nasıl… Bu iş kendi içersinde uzayıp gidecektir. Sizce böyle bir durumu en kısa ve en gerçekçi şekilde nasıl kâğıda veya modele aktarabiliriz. Azda olsa anatomi bilgisin sahip olmayan bir kişinin saçmalama ihtimali çok fazladır. Tabi şöyle bir durumda söz konusudur. Bir referans resim üzerinden modelleme yapıyorsanız. Anatomi bilgisine sahip olamayan kişi için bu çok zor bir durum dur. çünkü iki boyutlu resim üzerindeki derinlikleri, devam eden yüzeyleri aklında canlandırması çok zor olacak ve ortaya, o kadar iyi olmayan bir model çıkacaktır. “Anatomiyi ve topolojiyi bu kadar övdün anlattın”, “ama nasıl bunları öğreneceğimizi söylemedin” diyorsunuz büyük ihtimalle… Anatomiyi öğrenmenin en kolay yolu, elinize kâğıt kalemi alarak devamlı insan, hayvan resimleri çizerek genel anatomi bilgisine sahip olmalısınız. Devamlı çevrenizdeki insan ve hayvanları gözlemlemeli hareketlerini yüz, vücut, duruş vb. şekillerini gözlemlemelisiniz. Fotoğraf çekerek, bu fotoğrafa gördüklerinizi ince ayrıntısına kadar resmini veya modelini yaparak, kafanıza kıvrımları orantıları kazımalısınız. Topoloji de devamlı gözlem ve pratik gerektirmektedir. Modelleme yaparken yaptığınız poligonal örgüleri incelemeniz hatalarınızı aramanız ve en doğrusunu bulmalısınız. Şu dönemde internet ve 3dnin gelişimi ile bilgiye çabuk ulaştığımızı hatırlarsak. İnternet üzerinde bu konularla alakalı bir sürü doküman bulunmaktadır. Bu yazımızın da sonuna geldik. Benim bu konudaki az olan yarım bilgimle sizlere bir şeyler söylemeye çalıştım. Umarım işinize yarar. Şunu unutmayın teknoloji her an gelişmekte bunla beraber modelleme teknikleri de bir o kadar hızlı gelişmekte, dün örme yöntemi ile modelleme yapanlar şuanda sculpt tekniği (Tabiri caiz ise sanal heykeltıraşçılık yaparak) ile modelleme yapmaktalar. Ki yurt dışlarında daha ileri teknikler kullanılmaktadır. Bilgi önemlidir arkadaşlar çok şey öğrenmeye bakın bu sizin geleceğiniz ise geleceğinizi kovalayın. Bir daha ki yazımızda buluşmak üzere hepinize 3d’li günler.
Linkler Animals - 2D / 3D TRADITIONAL AND DIGITAL Anatomy Studies of Skeleton / Bone / Muscle - TRADITIONAL OR DIGITAL Head / Neck - Post Your Head / Neck Studies - 2D / 3D TRADITIONAL AND DIGITAL http://www.deadicated.net/subDModelling_ThePole/ MUDBOX 3D ZBRUSH 3 |
Ekleyen: Hazaro
Kapalı
Eklediğim Dersler
Ders Kategorileri
Yeni Dersler (Tutorials)
- Armor Modelleme
Ekleyen: Dereli - Ücretsiz Zbrush Dersi.
Ekleyen: BurakB - Corona Render ile Salon Görselleştirme
Ekleyen: barcelona1988 - Tek Bir Resimle Nasıl Sinematik Görüntü Ala Biliriz?
Ekleyen: PixlandPictures - After Effects - Script kullanmadan karakter rigleme
Ekleyen: PixlandPictures - 3dsmax landscape_ Making of Part1
Ekleyen: altıneldiven - Oyun yapımı dersleri 5 - Unity3D Sahne Duzeni
Ekleyen: drekon