Emrah ELMASLI ile Röportaj....
Emrah ELMASLI ile yapmış olduğumuz hoş bir röportaj...!!!
CG Challenge XVI -Grand Space Opera
Emrah ELMASLI
Merhaba,
Biraz Kendinizden Bahsedebilirmisiniz..?
- Adım Emrah Elmaslı. 23 yaşındayım ve İzmir´de yaşıyorum. Şu an freelance concept artist ve illüstratör olarak çalışmaktayım. İşimi genellikle internet üzerinden yapıyorum. Yurt içinde ve yurt dışında çeşitli müşterilerle çalışıyorum.
Bu işlerle uğraşmaya ne zaman başladınız ?
- Klasik bir cevap olacak ama çocukluğumdan beri çiziyorum. Anaokulundan üniversite´ye kadar uzanan bir süreç bu. Tabi üniversiteye kadar olan sürede ne yapacağımı pek bilmiyorudum. Defter köşelerine ve kitap sayfalarına çizimler yaparak geçti bu dönem. Bir ara karikatürle ilgilenmiştim. çünkü çizerek ne yapabileceğimi pek bilmiyordum. Yönlendiren de yoktu beni o sıralar. Lise bittikten sonra bir şekilde kendimi Dokuz Eylül üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik tasarım bölümünde buldum. Yetenek sınavıyla alıyorlardı, bende hazırlandım ve sınavlarına girdim. Sonuçta kazanıp Grafik bölümünde okumaya başladım. O yıllarda çizerek neler yapabileceğimi daha iyi anladım. Hırs yaparak kendimi geliştirdim. Daha sonra ufak tefek işler alarak tekniğimi geliştirdim. Sonra bir wacom tablet alıp, çalışmalarımı dijital olarak yapmaya başladım. Digital artist olarak kendimi geliştirebilirsem neler yapabileceğimi daha iyi anlayınca bu yönde gitmeye karar verdim ve halen sanatımı geliştirmek için uğraşıyorum. Anlıyacağınız bu uzun bir süreçti, bazı şeylerin oturması uzun zaman alabiliyor. Hemde etrafınızda sizi yönlendiren birisi yoksa.
Yarışmaya katılmadaki Asıl Amacınız Nedir...Ve ileride ne yapmayı amaçlıyorsunuz...?
-Cgtalk´ın bundan önceki yarışmalarına katılmamıştım. Bir önceki "machineflesh" i kaçırdığım içinde üzülmüştüm. Ama "Grand Space Opera" konusu tam bana göreydi. çünkü kendi çalışmalarım genellikle bilimkurgu ve fantasy temelli. Böylece yarışmaya katılmış oldum. Ayrıca bu tür yarışmalara katılınca sanatınızı daha da ilerletebiliyorsunuz. çünkü forumdaki insanlardan yorumlar aldıkça hataalarınızı görebilip onları düzeltebiliyorsunuz. Bu yönden çok keyifli, ayrıca sıkı bir rekabet oluyor. Tabi birazda boş zamanınız olması gerekiyor. İşten arta kalan zamanlarda bu çeşit yarışmalara hazırlanmak zevkli oluyor.
çalışmalarımı aynı hızıyla sürdürüp, sanatımı geliştirerek iyi bir Concept artist ve Matte painter olmak şu anki en büyük hedefim. Tabi ilerde ne olur bilemem.
Bu Yarışmaya Hangi koşullarda Katıldınız...?
-Bir sürü işin ve dersin arasında. Aynı zamanda tez vermekle uğraşıyorumda...
çevrenizden ne gibi tepkiler Aldınız...??
-Yarışma süresince forumdaki insanlardan gayet olumlu tepkiler aldım. Zaten çoğu kişi yardım sever ve size yardımcı olmaya çalışıyor. Bu süreçte de yeni insanlarla tanışıyorsunuz. En büyük zevki o aslında.
Cgtalk´ın diğer yarışmalarına da Katılmayı Düşünüyormusunuz?
-Bundan sonraki yarışma Mart´ta sanırım. Vaktim olursa katılmayı düşünüyorum. Freelance çalışırken özgür oluyorunuz, bu tür şeylere zamanınız oluyor. Ama biryerde fulltime çalışıyorsanız zor olabilir. Yinede hepsine katılmaya çalışacağım.
Yarışma İçin Hazırlamış olduğunuz Projenin Yapım Aşamalarından Kısaca Bahseder misiniz..??
-Sonuçta ortaya çıkacak olan tek bir imaj için aslında bir sürü şey tasarlayıp kurgulamak gerekiyor. öncelikle nasıl bir konu işleyeceğiniz önemli. Bunu belirledikten sonra sıra yaratım sürecine geliyor. Her ince ayrıntıyı "tasarlamanız" gerekiyor. Bir savaş sahnesi yapmak istedim ve bu sahnede belli araçların ve yapıların olması gerekiyordu. Bu yüzden her aracı baştan tasarladım. özellikle ana gemi üzerinde durdum. çünkü sahnenin odak noktası o gemi olacaktı. Su yüzeyindeki araçlarıda tasarladıktan sonra sıra onları sahneye yerleştirmeye geliyor. Tek bir imaj yaratırken en önemli sorun herşeyi doğru yere yerleştirebilmektir. İmajda hareketin yoğun olduğu noktalar da olmalı, bazı boş noktalarda olmalı. Bu sayede izleyicinin gözünü resim üzerinde daha rahat dolaştırmasını sağlarız. Bunun dayandığı temel kural " Altın dikdörtgen" kuralıdır. Bu kurala göre resim üzerindeki öğeler leke, çizgi ve renk değerleri olarak dengeli bir şekilde yerleştirilmelidir. Bir diğer sorun ise ışık kaynaklarının kaç tane ve nerde olacaklarıdır. En önemli ışık kaynağı tabiki güneş olduğu için öncelikle onun yerini belirledim ve daha sonra yapay ışık kaynaklarını yerleştirdim. Bunlar genellikle araçlar üzerindeki ve şehirdeki çeşitli ışıklardı. Daha sonra ana renkleri ekleyerek yavaş yavaş etüd etmeye başlıyorsunuz. Taaki en sonunda hoşunuza giden bir imaj yaratana kadar.
Yarışmaya hazırlanırken çıkan aksaklıkları nasıl geçtiniz...??
-Pek fazla soun yaşamadım aslında. Planlı ve programlı giderseniz pek bir sorun çıkmaz. En başından ne yapacağınızı biliyor olmanız gerekiyor. Bilmiyorsanız bir sürü sorunla karşılaşırsınız. Bir tek yarışmanın en başında bir konu belirlemiştim ve bu konu üzerine eskizler üretmeye başlamıştım. Sonra aynı konuyu daha sonradan katılan başka birinin de yaptığını gördüm ve konumu değiştimek zorunda kaldım. Karşılaştığım tek sorun oydu. Başka ciddi birşey olmadı.
Yarışma için hazırlamış olduğunuz projenin tamamlanması ne kadar sürdü.?
-Yarışma zaten 3 aylık bir süreci kapsıyordu. Genele yayınca uzun bir zaman ama sanırım benim makina karşısında geçirdiğim zaman max. 40 saattir.
Yarışmaya hazırlanırken Hangi Programları kullandınız..?
-Genellikle kullandığım iki program var. Bunlarda Photoshop ve Painter. Photoshop 7 ve Painter 9 kullandım. Bir de illustrator CS...ana geminin üzerindeki grafikleri yapmak için.
Projenizi Yaparken Hangi Teknikleri kullandınız?ve Nereden İlham Aldınız..?:)
-çalışmamı önce karakalem olarak çizdim. Sonra tarayıp bilgisayarda tekrar lineart´ını yaptım. Ardından da boyamaya başladım. İlham kaynağı olarak ise Amerikan Lüminist sanatçılarını ve Romantik dönem İngiliz ve Rus sanatçıları sayabilirim. Dijital artist olarak ise Ryan Church ve Eric Tiemens.
Kullandığınız bilgisayar özellikleri nelerdir Acaba? (bazı kişilere fikir verebilir) ?
-Bir P4 2.6 ile çalışıyorum. 1GB ram ve ATI Radeon 9600 Pro ekran kartı var. 17 inch monitör ve 120 GB HD. Ayrıca Wacom Intuos 2 A3 tablet kullanıyorum. Dijital sanat ile uğraşacaksanız bir tane şart.
Sizinde Bildiğiniz Gibi Türkiyemiz de sizin Gibi Yetenekli İnsanlar çok.Fakat Yarışmada Türkler çok azınlıkta. Sizce bunun sebebi nedir...?
- Yeteneğinizi nasıl kullandığınız önemli öncelikle. çok yetenekli insanlar var fakat kendilerini geliştirmek için pek birşey yapmıyorlar. Biraz katılımcı olmak gerekiyor. Bu tür aktivitelere katılarak kendinizi çok fazla geliştirebilirsiniz. Bu sizin tanınmanıza da yardımcı olur. İnternet beraberinde bir çok olanağı getiriyor. Bunları kullanmayı bilmek lazım birazda....
Son Olarak Tr3D.com Camiasına Ve Bu işlerde İlerlemek İsteyen Arkadaşlara Ne gibi Tavsiyelerde Bulunursunuz?
- Digital artist olma amacıyla yola çıkıyorsanız öncelikle çiziminizi ve vizyonunuzu geliştirmelisiniz. çizim tekniğinizi geliştirip formları ve renkleri anlamalısınız. Dünya´ya herkesten farklı bakmalısınız. Aslında bunlar her sanatçı için geçerli olan şeyler. Başka sanatçıların çalışmalarına bakmalısınız, çünkü görmeden gösteremezsiniz. Kendinize örnek sanatçılar edinip onlardan esinlenmeniz gerekiyor. Daha sonra zaten kendinize has bir stil oluşturursunuz. çok çalışıp olan biteni zamana bırakmalısınız. Bu bir süreç meselesi. Biraz sabır ve azim gerek.
Teşekkür ederim.
Herkese hayatta başarılar!
Hazırlayan: Hazar DEĞİRMENCİ
Not: Emrah ELMASLI ya bizi kırmadığı için Bütün Site Adına çok Teşekkür ederim... Başarılarınızın Devamını Dilerim...
(01.30.2005)
Ekleyen: Hazaro
Kapalı
Eklediğim Dersler
Ders Kategorileri
Yeni Dersler (Tutorials)
- Armor Modelleme
Ekleyen: Dereli - Ücretsiz Zbrush Dersi.
Ekleyen: BurakB - Corona Render ile Salon Görselleştirme
Ekleyen: barcelona1988 - Tek Bir Resimle Nasıl Sinematik Görüntü Ala Biliriz?
Ekleyen: PixlandPictures - After Effects - Script kullanmadan karakter rigleme
Ekleyen: PixlandPictures - 3dsmax landscape_ Making of Part1
Ekleyen: altıneldiven - Oyun yapımı dersleri 5 - Unity3D Sahne Duzeni
Ekleyen: drekon