Kadife Kumaş ve Matalik Oto Boyası

Kadife kumaş dokusu ve matelik araba boyası kaplaması yapımı

Bu dersimiz de kadife kumaş malzemesi  ve metelik  araba boyası malzemesi hazırlamayı göreceğiz.

BÖLÜMLER:

1- Kadife Kumaş Malzemesi
2- Metalik Araba Boyası Malzemesi
3- Sonuç

 1- Kadife Kumaş Malzemesi:

Üst

Kumaş modelini nasıl modellediğimi kısaca anlatmak gerekirse,
Plane nesnesinin segment lerini arttırıp reactor kullanarak,  altına koyduğu silindir üzerine düşürerek  simule edip,
bu şekli kabaca verdim.
Amaç malzeme hazırlamak olduğundan modelleme kısmına değinmiyorum.

ilk olarak ,
slottaki malzeme toplarımızdan boş olan bir tanesini seçiyoruz.
Her boş top ilk hali ile Shader Basic Parameters kısmında, Blinn olarak açılır.


Yukarıdakiküçük ok´a tıklayarak Oren-Nayar-Blinn seçiyoruz.


Maps başlığı altındaki kısmı açıyoruz, burada Diffuse color  ( none ) butonuna tıklıyoruz. cıkan pencereden Fallof çift tıklama ile seçiyoruz.
Şekildeki siyah beyaz renkler kadife kumaşımızın rengini oluşturmaktadır.



Beyaz olan renge çift tıklıyoruz ve açılan renk seçim penceresinden kadifemizin renginin ne olmasını istiyor isek o rengi seçiyoruz.

Not : genelde koyu renkler daha başarılı olmaktadır. bu sebeple en canlı kırmızıyı bile seçseniz, Value değerini koyuya doğru biraz kaydırmakta yarar var.


Kadife kumaşlara düşen ışık tam homojen yansımaz hafif bir dalgalanma (koyu açık hissi) vardır, bunu oluşturmak için biraz dalgalanma hissi veren noise eklememiz yerinde olacaktır.


Bumb derinliğide 30 değerinde kalsın.

İŞLEM TAMAM... RENDER YAPARAK SONUCU İZLEYEBİLİRSİNİZ...

 2- Metalik Araba Boyazı Malzemesi:

Üst

İlk olarak; slottaki malzeme toplarımızdan boş olan bir tanesini seçiyoruz.
Her boş top ilk hali ile Shader Basic Parameters kısmında, Blinn olarak açılır.


Yukarıdaki küçük ok´a tıklayarak  Multi-Layer seçiyoruz ve resimdeki değerleri giriyoruz.



Maps başlığı altındaki kısmı açıyoruz, burada Diffuse color  ( none ) butonuna tıklıyoruz. cıkan pencereden fallof çift tıklama ile seçiyoruz.


Şekildeki siyah beyaz renkler arabamızın rengini oluşturmaktadır, beyaz olana tıklayarak açılan renk seçim penceresinde rengimizi ayarlıyoruz.
Fallof type kısmınıda Fresnel olarak seçiyoruz.


Maps başlığı altından Specular Level2  nin değerini 55 yapıp , yanındaki tuşa ( none ) tıklıyoruz, açılan pencereden Cellular çift tıklıyoruz.






Araba boyaları cilalı olduğundan bizimde arabamızın boyasını  cilalamak gerekiyor. bunun için, maps başlığı altındaki reflections  kısmıdaki 100 rakamını 70 yapıyor ve none tuşuna basıyoruz ve açılan pencereden Fallof çift tıklıyoruz,

açılan penceredeki siyah ve bayaz renkleri ayarlıyoruz ve Fallof type ´i fresnel olarak değiştiriyoruz.

 3- Sonuc:

Üst

İŞLEM TAMAM... RENDER YAPARAK SONUCU İZLEYEBİLİRSİNİZ...

Bu malzeme tipini vray ve defaul render motorlarında denedim sonuç aynı... buda sevindirici olsa gerek...

Kolay gelsin,
Saygılarımla...

Ekleyen: mokambo

teşekkürler
nerealnoomerve suAvatar

teşekkürler


meri :)
2012-03-01 16:18:36
  • Offline
  • Bayan
teşekkürler
sefirsefir safahat

teşekkürler


2013-05-14 16:31:43
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!