Hızlı Global Illumination Tekniği
Basit sahnelerdeki GI renderlerin nasıl hızlandırılabileceğini göreceksiniz. Her program için uygulanabilir ancak ben LW kullanacağım.
DERS HAKKINDA
Öncelikle belirtmek isterimki, bu teknik bütün programlar için geçerli olabilecek bir tekniktir. Basit olarak bir karakter sunumunda veya obje sunumlarında kullanılabilmektedir. Ayrıca Dışmekan renderleri içinde iyi sonuçlar verebilecektir. Bu tekniğin esası, LW de bulunan radiosity çeşitlerinden backgrond radiosity kullanımı ile gerçekleştirilmektedir. Şuda ayrıca kesindir ki, GI ile render almak istendiğinde, malzeme üzerinde yapılan ayarlar (özellikle yansıma) ve eklenen antialising değeri, render sürelerinin korkunç uzamasına neden olmaktadırlar. Bu ders ile birlikte bu süreleri azaltabilirsiniz.
SAHNE HAZIRLIĞI
Öncelikle modelimizi ürettikten sonra, yüzey özellikleri ile değişiklik yapmadan (yüzey isimleri tanımlanmış olmalı), yani LW nin hazır olarak atadığı default surface´i değiştirmeden sadece kamera açısını ve ışık (varsa ışıkların) konumunu ve şiddetini ayarlayarak başlıyoruz. Render için son kararı verdiğimizde ise sahneyi bu hali ile kaydediyoruz. Bundan sonaki adım ise objeyi bu default hali ile 1 kez bu kamera açısında render etmek.
BACKGROUND GI İLE RENDER ALMAK
Bunu yapmak için öncelikle arkaplan için beyaz renk kullanmamız gerekmekte. Ardından da, sahnede ayarladığımız ışıkların intensity değerlerini 0 (sıfır)´a getirmemiz gerekmektedir. Camera için hiç bir antialising kullanmamıza gerek yok.Ayrıca render panelindeki ray trace shadoes ve reflections gibi bayraklarıda kullanmayacağımız için kapatabiliriz. Bu şekilde render aldığımızda aşağıdaki gibi bir sonuca ulaşmış olacağız.
Bu renderin süresi 94 saniyedir.
(Antialising ve gölge düşürme olmadan sadece GI renderi)
STANDART YÜZEY ÖZELLİKLERİ
GI Renderini aldıktan sonra, nesnemizin yüzey özelliklerini istediğimiz biçimde ayarlıyoruz. Yüzey seçimlerine karar verdikten sonra, sahnemizde kullanacağıız ışıkları eski haline getiriyoruz ve Render panelindeki raytrace shadows ve gerekiyorsa reflections bayraklarını aktif hale getiriyoruz. Ve basit bir render alıyoruz.
Bu renderin süresi 7.6 saniyedir.
(Low antialising ile standart render işlemi)
GLOBAL ILLUMINATION İÇİN YÜZEY ÖZELLİKLERİ
Bu sefer yapmamız gereken tek şey, ilk aldığımız GI renderini, tüm yüzeylerin luminosity kanalı içinde front projection image map olarak atamaktır. Eğer zaten luminosity kanalında bir doku ayarlaması yapmışsak, bu işlemi ek bir layer ekleyerek gerçekleştirmek gerekmektedir.
Bu kanalın şiddeti %100 den büyük olarak da ayarlanabilir ve bu sayede etkiyi arttırabiliriz...
Luminosity Kanalı
SONUÇ
Luminosity kanalı ile işimiz bittikten sonra artık istediğimiz antialising değeri ile ve hatta yansımalarıda açarak render işlemini bitirebiliriz. Ancak dikkat edilmesi gereken en önemli nokta, GI ile aldığımız renderdaki kamera açısını bozmamaktır.
Standart Render (Luminosity kanalı içinde GI map)
Bu renderin süresi ise 8.1 saniyedir.
MONTECARLO RADIOSITY İLE KIYASLAMA.
Bu renderi eğer montecarlo ile yada direk yüzeyleri ayarlanmış şekilde diğer yöntemler ile almaya kalkarsak da aynı sonucu alacaktık. Ancak vereceğimiz antialising ve hatta şeffaf objeler ve yansımalar ile bu süreyi çok uzatacaktık. Aşağıdaki render sadece low antialising değeri ve montecarlo ile render edilmiştir.
Bu renderin süresi Antialising olmadan 148 saniyedir
Low Antialising ile render edildiğinde ise bu süre 412 saniyeye ulaşmaktadır.
Bizim hızlı renderimiz ise, standart render 8.1 saniye + GI render 94 saniye = 102 saniyede bitmiştir :D
İYİ VE HIZLI RENDERLAR ...
Ekleyen: calavera
Kapalı
Eklediğim Dersler
Ders Kategorileri
Yeni Dersler (Tutorials)
- Armor Modelleme
Ekleyen: Dereli - Ücretsiz Zbrush Dersi.
Ekleyen: BurakB - Corona Render ile Salon Görselleştirme
Ekleyen: barcelona1988 - Tek Bir Resimle Nasıl Sinematik Görüntü Ala Biliriz?
Ekleyen: PixlandPictures - After Effects - Script kullanmadan karakter rigleme
Ekleyen: PixlandPictures - 3dsmax landscape_ Making of Part1
Ekleyen: altıneldiven - Oyun yapımı dersleri 5 - Unity3D Sahne Duzeni
Ekleyen: drekon