EZİLEREK SEKİL ALAN ÇUBUK
Silindirler arasında ezilerel şekil alan çubuk animasyonu
BU DERS MODELLEME BİLGİSİ GEREKTİRİR.
AMAÇ METAL BİR ÇUBUĞUN SİLİNDİRLER ARASINDAN GEÇEREK EZİLEREK ŞEKİL DEĞİŞTİRMESİ ANİMASYONUDUR.
Animasyonu gerçekleştirebilmek için, iki adet silindir ve ezilecek olan demir çubuk gerekiyor.
basitce objeleri hazırladım..
dersin amacı animasyon oldugundan modelleme kısmına değinmiyorum.
ilk olarak ezilmasi gereken çubuğumuza gerekli işlemleri uygulayacağız.
ilk olarak ezilmeyi gerçekleştirebilmek için çubuğa FFD(box) uygulayacağız.
Create panelinin içinde Space Warp ikonuna tıklıyoruz, hemen alttaki siyah oka basınca çıkan listeden Geometric/Deformable
seçiyoruz.
işte FFD(box) karşımızda.. Tıklıyoruz.
ve üst görünüş penceresinde çubuk nesnemizin üzerinde ffD(box)´ı yaratıyoruz.
ilk başta FFD(box) 4x4x4 = 64 nokta olarak karşımıza çıkar. Bu bizim için fazla biz bunun sayısını 5x2x2 = 20 ´e düşüreceğiz çünkü işimizi bu kadarı görecektir.
şimdi görülüyorki FFD box´ı ilk yarattığımız anda tam olarak çubuğumuzun ölçülerine uymuyor,(bunu en başta yapmak için uğraşmayın çünkü şimdi yapacağımız gibi sonradan değiştirebiliyoruz)
Sağ taraftaki modifier list altında görülen FFD(box) yazısının yanındaki + (artı) işaretine tıklayınca 20 adete indirdiğimiz her noktayı ayrı ayrı istediğimiz yere taşıyabiliriz.
bu şekilde noktalarrla oynayarak, left penceresinde üsteki noktaları seçip aşağı doğru çubuğumuza göre indiririz.
aynı tekrarı alttaki noktalar içinde yaparız..
Şimdi önemli bir nokta varki oda segmentler.
Max dünyasında herhangi bir nesneye değişiklik uygulayacaksak mutlaka o nesnenin segmentleri olmalıdır.
dolayısı ile bizim çubuktada segment olmalıdır.
bunun için çubuğumuzu seçip modify panelinden bize gereken segmentleri vermeliyiz.
Ne kadar segmen verdiğinizi perspektiv ekranındanda görebilmek için ekran seçili iken F3 yada F4´de basmanız gerekir.(F4 ile renkli iken)
uzunluk segmenti olarak 40 değerini girdim.
FFD(Box)´a yaptığımız değişiklikler şu anda çubuğumuza yansımayacaktır, bunu sağlamak için çubuğu FFD(Box)´a bağlamamız gerekiyor.
Üst toolbarda Bind to Space Warp tuşu bulunmaktadır. tıklıyoruz...
Önce çubuğumuza tıklıyoruz ve fare´nin sol tuşunu bırakmadan sürükleyerek FFD(Box) değiştiricimizin her hangi bir yerine denk gelince bırakıyoruz.
Fare ikonu şekil değiştirince ve FFD (box) kısa bir şekilde beyaz olup sönecektir. bu bağlantının gerçekleştiğini gösterir.
Aynı şekilde 3 tane FFD (Box) kullanmamız gerekiyor,
** Birincisi çubuk yaklaşırken uç kısmının hızla silindire kaçmaması için (bağlantı kurulunca olan bir durum)
** İkincisi silindirler arasındaki ezilmeyi sağlamak için
** Üçüncüsü de ezilen kısmın ilerledikce devamı için.
Bağlantı kurulduktan sonra çubuk nesnesini move taşıma ile kaydırarak silindirlerin arasına kaydırırız.
Bu aşamadan sonra silindirlerin ortasına koyduğumuz FFD(Box) ın control points alt nesnesini seçerek şekildeki gibi
ezilme miktarını elde edinceye kadar yukarı ve aşağı taşırız.
Çalışmayı anime etmek için,
Animasyon kayar sürgüsünü 0 (sıfır) konumuna alıp Autokey tuşuna basılır,
Çubuğumuzu gideceği yere kadar taşırız ( silindirlerden cıkacak ve ilerleyeceği kadar)
Animate tuşu tekrar basılır ve kapatılır. play tuşuna basıp izlenebilir.
Sıra geldi silindirlerin döndürülmesine,
Önce üst toolbar da Angle Snap Toggle sağ klik yapalım, bunun sebebi döndürme işlemlerinde sıkıntı yaşamamk için dönüş hareketlerini 45 dereceye kısıtlamaktır.
Angle değerini 45 yapıp pencereyi kapatın.
ve Angle Snap Toggle tuşunu basılı bırakın.
Animasyon zaman çubuğunun sağ tarafında ki Time Configuration tuşuna sağ klik yaparak 100 kare değerindeki zamanı 120 kare yapalım.
tam dönüş hareketi 360 derece olduğuna göre 45 derecelik dönüş hareketi 360 / 45 = 8 kademede olmalıdır.
120 lik zamanımız olduğuna göre bunuda 120 / 8 = 15 değeride, her 45 derecede bir zaman çubuğunu 15 birim ( kare) kaydıracağız anlamına gelir.
silindirlerden birini seçip zaman çubuğunu 0 (sıfır) konumuna getirip Auto key tuşuna basarız.
left/ rigth yada front penceresinden , üst toolbardaki select and rotate tuşuna basarak (Angle Snap Toggle tuşu basılı olmalı) döndürmeler gerçekleitirilir.
her döndürme 45 derece olacağından, her dönüşten sonra zaman çubugunu 15 birim ileri kaydıracağız.
0 - 15 - 30 - 45 - 60 - 75 - 90 - 105 - 120 her tur döndürüldükten sonra silindir başa dönmüş olur. ve Auto key tuşu kapatılır.
aynı işlem diğer silindir için ters yönde yapılır..
kolay gelsin, saygılarımla.....
Ekleyen: mokambo
giff resmine baktımda yanlış tarafa dönüyor :D o cisim girmez yani :D
- Offline
- Erkek
Kapalı
Eklediğim Dersler
Ders Kategorileri
Yeni Dersler (Tutorials)
- Armor Modelleme
Ekleyen: Dereli - Ücretsiz Zbrush Dersi.
Ekleyen: BurakB - Corona Render ile Salon Görselleştirme
Ekleyen: barcelona1988 - Tek Bir Resimle Nasıl Sinematik Görüntü Ala Biliriz?
Ekleyen: PixlandPictures - After Effects - Script kullanmadan karakter rigleme
Ekleyen: PixlandPictures - 3dsmax landscape_ Making of Part1
Ekleyen: altıneldiven - Oyun yapımı dersleri 5 - Unity3D Sahne Duzeni
Ekleyen: drekon