~ Sari ev - Bolum 1 modelleme

3Ds maxte yaptigim "Sari ev" isimli yeni calismamin yapimini anlatan bir ders. ders 3 bolumden olusuyor 1. bolum modelleme

Merhaba arkadaşlar, Sizlere ¨Sarı ev¨ isimli çaslışmamın yapımını anlatan bir ders hazırlamaya çaslıştım. Ders 3 bölümden oluşuyor bunlar modelleme, kaplama ve render.

Dersin diğer bölümleri;

Sarı Ev Bölüm 1 Modelleme
Sarı Ev Bölüm 2 Kaplama/Malzeme Aşamaları
Sarı Ev Bölüm 3 Render Aşamaları

 

BÖLÜM ~ 1 Modelleme ~

Duvarlar ve Penecrelerin Modllenmesi:

Üst
1~ Öncelikle işe evin ölcülerinde bir "plane" çizerek baslayalım ve bunu "editable polye" çevirelim, eger ev kare olmayacaksa evin duvarlarını belirleyen faceler olusturalım.
2~ Gereksiz faceleri sildikten sonra yuzeyi seçip "inset" kullanarak duvar kalınlığını oluşturalım
3~ Şimdi "inset" ile oluşturduğumuz yüzeyleri seçip tavan yüksekliği kadar "extrude" edelim

4~ Evin pencere ve kapılarını oluşturmak için kutular çizin.Kutuları yerlerine oturttuktan sonra hepsini birbirine "attach" edelim.

Duvarı seçip "boolean" kullanarak pencere ve kapı deliklerini oluşturalım ve bunu tekrar poly´e çevirelim, "boolean" kullandıktan sonra oluşan gereksiz "edge"leri silelim

Pencerelerde iç ve dış duvar arasında oluşan boşluğu "bridge" kullanarak kapatalım

5~ Evimizin altında bulunan taşlar için evin altını aşağıya doğgru "extrude" edelim, sonra yan veya ön görünüşten seçerek bunları tekrar dışa doğru "extrude" edip taşların kalınlığını oluşturuyoruz

6~ Pencerelerde bulunan taşları oluşturmak için bir kutu çizelim, kutuya bi kaç tane face atıp elimizle bazı kısımlarını deforme edelim. Daha sonra kutunun kenarlarına fazla yumuşak olmaması için "chamfer" uyguluyoruz ve "smooth" veriyoruz.

Smooth verdiğimiz kutulara deformasyon için "noise" modifierini uyguluyoruz.

 

7~ Bu kutuları pencerenin diger taraflarınada kopyalıyoruz ancak aynı olmaması için bazılarını ters çeviriyoruz ve noise modifierindeki "seed"leri değistiriyoruz

8~ Daha sonra diğer pencerelerede aynı kutuları "seed" değerlerini değiştirerek kopyalıyoruz

 

9~ kapı için aynı taşları kullanabilirsiniz fakat ben tekrardan modelledim.Kapı eşiğindeki taşı biraz aşağı dogru eğersek sankı eşikten geçe geçe taşın eridiği havasını verebiliriz

10~ merdivenleri bir kaç parça taştan oluşturuyoruz ve bunlarıda önce elimizle deforme ediyoruz daha sonra "smooth" ve "noise" kullanıyoruz

merdivenlerede kullanılmış havası vermek için orta kısmını biraz çökertiyoruz.

11~ evin koşelerine kolonları yerleştiriyoruz, ve koselerine biraz "chamfer" vererek yumuşatıyoruz

12~ Pencere demirleri için "line" kullanıyoruz.Ortadaki demirlerin altını yarım daire seklinde yapıyoruzö düzgün bi şekilde yapmak için silindir çizip ona uyarlayabiliriz.

dıştaki demirleri ise içe doğru yuvarlayarak kenarkları kapatıyoruz.bunu yaparken gene silindir kullanırsanız kolaylık olur

daha sonra çerçeveyi ve parmaklıkları tutan demirleri oluşturuyoruz.

bunları yaptıktan sonra loft uygulamak yerine linemizin ozelliklerinden "enable in render" ve "enable in viewport" seçeneklerini işaretliyoruz

ve "rectangular"ı seçip demirlerimizin kalınlığını ayarlıyoruz daha sonra bunları grup yapıp diğer pencerelere kopyalıyoruz

13~ Pencereleri yaparken bir kutu ciziyoruz ve karşılıklı 2 yüzeyi seçiyoruz (ön ve arka kısımlar) "inset" kullanarak iceriye doğru face oluşturuyoruz. İçteki faceleri siliyoruz ve "bridge" yardımı ile karsı tarafla birleştiriyoruz, kenarlara "chafer" veriyoruz. Pencereler fazla detaya girmeye gerek görmedim

 

14~ penceremizin camlarınıda oluşturduktan sonra yerlerine kopyalıyoruz

.

 

15~ catıdakı kütükleri yaparken önce ana hatları oluşturuyoruz daha sonra kenarlardan "extrude" kullanarak dışarı uzatıyoruz

orta kısmı yapmadan sadece dıştaki kısımlaroda yapılabilir

16~ Çatımızı oluşturmak için evimizin zemini ile aynı bır plane çiziyoruz ve bunu çatının yapısına gore facelere ayırıyoruz. Tepeyi oluşturacak noktaları tutup yukarı kaldırıyoruz

 

Çatı Yapımı:

Üst

1~ İlk önce çatımızın düz olan kısımlarını seçiyoruz ve "connect" ile birleştiriyoruz bunu yaparken facelerin aralıgının kiremit büyüklüğünde olmasına dikkat ediyoruz

2~ Köşeleri yaparken 2 değil 3 edgeyide seçiyoruz ve tekrar "connect" kullanarak birleştiriyoruz

3~ En kenardaki edgeler hariç tüm edgeleri seçip "chamfer" kullanarak aralarını açıyoruz

4~ Bu aradaki polygonlara "extrude" uyguluyoruz

5~ Daha sonra resimdeki gibi edgeleri seçelim ve "connect" kullanarak birleştirelim ( connect = 1)

6~ Sonra bu yeni oluşan edgelerin uç kısımlarındaki noktaları secerek aşağı çekelim

7~ Şimdi "slace plane" kullanarak kiremitlerin uzunluğunu belirleyip yeni edgeler oluşturalım

8~ Tepeden başlayarak kademe kademe aşağıya kadar parcaları extrude edelim


9~ Butun kademeleri teker teker extrude ettikten sonra çatımızın resimdeki gibi bir hal alması gerekıyor

 

Diğer Modeller:

Üst

17~ Yağmur oluklarını yapmak için once çatının çevresine line çiziyoruz daha sonra resimdeki gibi olugun hatlarını line ile oluşturup "out line" kullanarak kalınlık veriyoruz

18~ "loft" kullanarak yağmur oluğunu oluşturuyoruz

19~ Line kullanarak yağmur borusunu yapıyoruz ve line çizerken "rendering" kısmından "enable in render" ve "enable in viewport" isaretliyoruz

20~ Demir parmaklıkları oluşturmak için pencere demirkerni yaparken kullandığımız tekniği kullanıyoruz

21~ kapımızı yaparken ilk önce kapıdakı deseneni yapalım. kapının büyüklüğünde bir kutu çiziyoruz ve bunu "editable poly" moduna çeviriyoruz. Daha sonra 4 kenardaki edgeleri seçiğ "connect" diyoruz

22~ Oluşan baklava diliminin 2 kenarını ve paralelindeki edgeleri seçip "connect" kullanıyoruz

(ben connect=4 kullandım bunu istediğiniz baklava dilimlerinin büyüklüğüne göre azaltıp çoğaltabiliriz)

23~ Sonra diger kenarları seçip tekrar "connect" kullanıyoruz

24~ Resimdeki gibi ilk oluşan baklava dilimi ve içindeki edgeleri seçiyoruz ve bunlara "chamfer" uyguluyoruz

25~ "chamfer" uygulanan edgelerin arasındaki poligonları seçiyoruz ve "extrude uyguluyoruz

26~ "extrude" uyguladıktan sonra "grow"a basıp extrude ettiğimiz poligonların yan yuzeylerinide seçiyoruz ve "detach" dıyoruz

27~ Kapımızın süs kısmını olusturduk şimdi kapının kendisini yapıp bu süsü uzerine oturtuyoruz

28~ Lambalarımızı oluşturmak için 6gen çiziyoruz ve alt kısmındakı noktaları "scale" ile küçültüyoruz

29~ Yandaki yüzeyleri seçip "inset" uyguluyoruz ve bunu yaparken "by polygon" işaretliyoruz

30~ "inset" yaptığımız yüzeyleri içeriye "extrude" ediyoruz

31~ Tepe ve alt kısmınıda "extrude" ve "inset" kullanarak şekillendiriyoruz

32~ Lambamıza detay katmak için line ile çizdiğimiz parçalarıda lambayla birleştiriyoruz



33~ Resimdeki gibi lambamızın bağlı bulunduğu destekleride line ile çiziyoruz

34~ Evimizin önündeki ağacımsı nesneyi oluşturmak için gene line kullanıyoruz. Line ile dallarımızı çiziyoruz ve hepsini "attach"layıp poly´e çeviriyoruz
35~ Ağacın yaprak taşıyacak kısımlarını seçip ayrı bi obje olarak kopyalıyoruz

 

 

 

 

 

 

 

 

36~ bı plane çizip yaprak kaplıyoruz ve bunu "scatter" ile dalların üzerinde çoğaltıyoruz. "scatter" için ben Yukarıdaki ayarları kuallandım.

NOT: "scatter" kullanırken pivotunuzu planenin ucuna bile getirseniz "scatter" eski pivotunu kullanır. bunun için objeyi "0" noktasına alıyoruz ve tüm poligonları seçerek pivot merkezi olmasını istediğimiz yeri "0" noktasına elimizle taşıyoruz.

Bank Yapımı:

Üst


38~ Bankımızı modellerkende line ve "extrude along spline" çok kolaylık sağlayabilir. "Extrude along spline" kullanarak bir çok karmaşık nesneyi oluşturabilirsiniz

Kiremit Yapımı:

Üst

39~ Evin arkasındaki duvara el ile biraz deformasyon uyguladıktan sonra bı kiremit yapıp coğaltıyoruz

40~ Zemindeki taşlarımızın köşelerine "chamfer" uyguluyoruz ve altında bulunan yuzeyi siliyoruz.bu bizi azda olsa poligon tasarrufu yapmamızı sağlar

daha sonra taşlara "noise" uygulayıp kopyalıyoruz

41~ Bi kaçını sağa sola yatırarak biraz detay katabiliriz

42~ En sonra yağmur borusunun altına bi kaç kırık kiremit yerleştiriyoruz

 

 

 

 

 

Sonuç:

Üst

Modelleme bittiginde asagidaki resim gibi gorunecek

Kolay gelsin

 

 

Hazirlayan: Asp!r!N (Huseyin KARAASLAN)

msn/e-mail: [email protected]

Ekleyen: Asp!r!N

tşk

tşk


2011-08-28 00:32:54
  • Offline
tesekkurler...

tesekkurler...


2012-03-04 23:38:12
  • Offline
  • Erkek
tşk
kaadersevvenkadersevenAvatar

ders için tşk... birde cephe çalışmasını anlatırsanız çok iyi olur elinize sağlık


kader
2012-06-13 12:51:07
  • Offline
  • Bayan
Emeğiniz için teşekkür ederim
byqreenSerdal DURMUŞ

Bu dersi tek link ile indirme imkanımız varmıdır...


2012-09-16 13:30:08
  • Offline
  • Erkek
teşekkurler
eminogluidris solmazAvatar

teşekkurler


2013-01-21 10:02:06
  • Offline
  • Erkek
tşk.
bulut28ismailbulutAvatar

eline sağlık.çok güzel


2014-03-03 12:49:43
  • Offline
  • Erkek

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!