Light Tracer Render
Light Tracer Render ile ilgili anlatım
" Light Tracer (Işık İzcisi)", açık hava gibi parlak ışıklı sahnelerde yumuşak kenarlı gölgeler ve renk yansımaları sağlar. "Light Tracer" "Radiosity" gibi değildir, kesin doğru fiziksel modeller üretmeye çalışmaz ve kullanımı daha kolaydır. Tavsiye : Kapalı alan sahnelerinde de "Light Tracing (Işık İzcisi)" kullanabilirsiniz, fakat "Radiosity" kapalı alanlar için daha iyi bir seçim olacaktır.
Hızlı önizleme almanın diğer bir yolu da "Adaptive Undersampling" seçeneğinin aktif hale getirilmesidir. Bu grupta, "Initial Sampling Spacing" kısmı ile "Subdivide Down To" kısmı birbirlerine denktir. "General Settings" grubunda, "Rays/Sample" değerini düşürmek ve "Bounces" değerini "0.0" yapmak, daha lekeli fakat hızlı render olanağı sağlar. "Rays/Sample" ve "Filter Size" değerlerini yükseltmek resim kalitesini de yükseltecektir. Genellikle, düşük "Filter Size", yüksek "Rays/Sample" değerleriyle ve "Adaptive Undersampling" seçeneğini aktif hale getirerek oldukça hızlı ve iyi sonuçlar alabilirsiniz.
"Adaptive Undersampling" ayarıyla deneyler yaparak, sahnenizde ihtiyaç duyulan "light tracing" miktarını bulabilirsiniz. "Color Bleed" ve "Bounces" değerlerini arttırarak sahnedeki "renk yansıması"nı arttırabilirsiniz. "Renk yansıması" genellikle zor algılanan bir efekttir. Eğer sahnede cam objeler varsa, "Bounces" değerine sıfırdan büyük bir değer veriniz. (Bu durum render süresini farkedilir derecede arttıracaktır.) Eğer sahnenizin ana ışık kaynağı bir "skylight"sa ve sahnenizde "specular highlight (specular parlaklık)"a ihtiyacınız varsa, ikinci bir ışık ekleyin: Örneğin, "skylight"a paralel bir "directional light (düzlemsel ışık)" gibi. İkinci ışığın gölge düşürme özelliğini açın ve "Advanced Effects" bölümündeki "Diffuse" seçeneğini aktif yapın. Eğer objelerin parlak kısımları çok gölgelenmiyor ya da "renk yansıması"ndan etkilenmiyorsa, ikinci ışığın "Diffuse" değerini pasif yapın, ve "Object Properties"den "Exclude from Adv. Lighting Calculations" değerini aktif yapın. "Set Key Filters", "Light Tracer" ayarlarını hareketlendirirken direkt olarak değerleri alamaz. Eğer "Light Tracer" parametrelerini hareketlendirmek için "Set Key" komutuyla anahtarlar yaratmak istiyorsanız, "SHIFT+sağ-tuş" ile animasyon çubuğunu hareket ettirerek bu anahtarları oluşturabilirsiniz.
Sahneyi aydınlatmak için bir "Skylight" kullanın. Bir ya da daha fazla "spotlight"la daha iyi çalışabilirsiniz. Eğer fiziksel tabanlı "IES Sun" ya da "IES Sky" ışıklarından birini kullanacaksanız, bir "exposure control" (Rendering menu > Environment > Environment and Effects dialog > Environment panel > Exposure Control rollout) kullanmanız şarttır. Rendering > Advanced Lighting seçeneğinin altından "Light Tracer"ı seçin. Açılan pencerede "Light Tracer" otomatik olarak aktif olacak ve parametreleri görüntülenecektir. "Light Tracer" ayarlarını istediğiniz gibi ayarlayın, sağ-tuş ile render etmek istediğiniz görüş alanını seçin ve "Render Scene" tuşuna tıklayın. Çıkan pencereden istediğiniz ayarları yapın ve "Render" tuşuna basarak sahnenizi render edin. Sahne, gölgelerin kenarlarını yumuşatarak ve renk yansımalarını oluşturarak render edilecektir.
General Multiplier : Genel aydınlatma seviyesini belirler.
Object Multiplier : Sahnedeki objelerin ışığı ne kadar yansıtacaklarını belirler.
Color Bleed :"Color bleed (renk yansıması)"nın şiddetini ayarlamaya yarar. "Color Bleed", sahnede objelerin, gerçek hayatta olduğu gibi, kendi renklerinden kaynaklanan ışıklarını yansıtmaları istendiği durumlarda kullanılır.
Rays/Sample : "Örnekleme (ya da piksel)" başına kullanılacak ışın miktarını belirlemeye yarar. Yüksek değerler, sonucu yumuşatır; ama render süresini uzatır. Düşük değerler, sonucun lekeli gözükmesine neden olur, ama render süresini kısaltır. Sahneyi önizlemek için düşük değerlerin kullanılması sizin yararınızadır. Standart değer "250"dir.
Color Filter : "Beyaz"dan başka bir renk verilirse, nesnelerin üzerine düşen ışığı belirtilen renk ile filtreler (o renge çalar hale getirir)(tint). Standart değeri "beyaz"dır. Filter Size : Sahnenin "Light Tracer" kullanılarak render edilmesi sonucu oluşan noktalaşmaları (pikselleşmeleri) azaltır. Tavsiye : "Filter Size", özellikle "Adaptive Undersampling" seçeneği işaretli değilse ve "Rays/Sample" değeri düşükse oldukça kullanışlıdır.
Extra Ambient : Eğer "siyah"tan başka bir renk verilirse, sahnenin "ambient rengi"ni verilen renge çalar hale getirir (tint). Standart değeri "siyah"tır.
Cone Angle : Toplamsal renk hesabı için kullanılan açısal değeri belirtir. Bu değer azaltılırsa, sonuç biraz yüksek "constrat"lı olabilir, özellikle de çok fazla küçük cisimin büyük bir yapının üzerine gölgelerinin düşdüğü alanda bu gözlemlenebilir. "33.0" ile "90.0" arasında değerler alabilir. Standart değeri "88.0"dır.
Volumes seçeneği : Eğer sahnede "Volume Light" ya da "Volume Fog" kullanılıyorsa, "Light Tracer"ın bu efektleri de hesaba katmasını sağlamak için bu seçenek işaretlenmelidir.
Bu kontroller render hızını arttırmada yardımcı olurlar. "Undersampling" için ideal ayarlar sahneden sahneye farklılık gösterirler. "Undersampling" önce sahnede sanal bir ızgara oluşturur ve bu ızgaradan örneklemeler alır. Örneklemelerin arasında nerede "contrast"a ihityaç varsa, bu alanları tekrar böler ve bu alandan daha fazla örnekleme alır, ta ki "Subdivide Down To" ayarında belirtilen değere düşünceye kadar. Aydınlatma, direkt olarak örneklenmemiş alanlarda interpolasyon işlemine tabi tutularak yapılır.
Tavsiye : Eğer "Adaptive Undersampling" kullanıyorsanız, "Subdivision Contrast" ayarı için en iyi değeri ayarlamaya çalışın. Bu kontrolün etkisi "Rays/Sample" değerine bağlıdır.
Subdivision Contrast : Bir alanın tekrar bölünmesi için gerekli olan "contrast" eşik değerini belirtir. Yüksek değerler daha az bölünmeye yol açarken, küçük değerler ise gereksiz bölünmelere neden olabilir. Standart değeri "5.0"dır
Subdivide Down To :Bölünebilecek minimum ızgara aralığının boyunu belirtir. Yüksek değerler daha kesin sonuçlar üretir ama render süresini arttırır. Sahnedeki geometriye bağlıdır. "1x1"den büyük ızgaralarda, belirtilen eşik değerinin altında hala bölünmeler olabilir. |
Kaynak : 3D Studio Max 6.0 yardımı
Çeviren : Hikmet KOYUNCU
Ekleyen: kalimba
bu bilgiler fazlasıyla fayda sağlayabilir harika....Fakat yazılar hep yarım görünüyor:(
- Offline
- Bayan
peki aldıgımız renderın daha kesin olması için hangi ayarı uygulamamız gerekmektedir.. light tracer ile daha kesin render almak istiyoru... vraydaki blur - ringing ayarı gibi birsey var mi... ???
- Offline
- Erkek
Kapalı
Eklediğim Dersler
Ders Kategorileri
Yeni Dersler (Tutorials)
- Armor Modelleme
Ekleyen: Dereli - Ücretsiz Zbrush Dersi.
Ekleyen: BurakB - Corona Render ile Salon Görselleştirme
Ekleyen: barcelona1988 - Tek Bir Resimle Nasıl Sinematik Görüntü Ala Biliriz?
Ekleyen: PixlandPictures - After Effects - Script kullanmadan karakter rigleme
Ekleyen: PixlandPictures - 3dsmax landscape_ Making of Part1
Ekleyen: altıneldiven - Oyun yapımı dersleri 5 - Unity3D Sahne Duzeni
Ekleyen: drekon