BONES(EKLEM)
BONES(EKLEM) KOMUTUNUN KATI BİR CİSİMLE İLİŞKİLENDİRİLMESİ
BONES(EKLEM) KOMUTUNUN KATI BİR CİSİMLE İLİŞKİLENDİRİLMESİ
Bu derste çok basit bir şekilde bones komutunu katı bir cisimle ilişkilendireceğiz.
1. İlk olarak bir Tube( ) çizelim ve Modifypanelinden cismimize şu parametreleri girelim
2. Systems butonunu seçtikten sonra komutunu seçiyoruz..Bones butonu seçili iken Front penceresine geçip silindirin en alt kısmından yukarı doğru Yükseklik segmentlerine değecek şekilde 5 adet eklem çiziyoruz.
3. Silindirimizi seçip Modify panelindeki Modifier listesinden Physique() komutunu seçiyoruz.Açılan ayarlar penceresinden Attach to Node butonunu seçiyoruz. Ve şekilde gösterildiği gibi en alttaki boneyi seçiyouz.
4. Açılan pencereden hiçbir değişiklik yapmadan Initialize butonuna basıyoruz.
5. Modify panelindeki Physique komutu altındaki Envelope seçeneğini seçiyoruz.
6. Son olarak da Select and Uniform Scale butonunu basıp Her bir bonede oluşan sarı çizgiyi Ctrl tuşu basılı iken seçiyoruz ve scalayı büyütüyoruz. Bunun amacı eklemin etki edeceği yüzeyi belirlemektir.Eğer bu işlemi yapmazsanız eklem sadece cismin bir kısmıyla ilişkilendirilmiş olacaktır. Tekrardan Modify panelindeki Physique seçeneğine tıklayıp Envelope etkisinden çıkın.
ilişkilendirmeyi bitirdik. Şimdi isterseniz buna hareket verelim
Ekleyen: emrah_un2002
Kapalı
Eklediğim Dersler
Ders Kategorileri
Yeni Dersler (Tutorials)
- Armor Modelleme
Ekleyen: Dereli - Ücretsiz Zbrush Dersi.
Ekleyen: BurakB - Corona Render ile Salon Görselleştirme
Ekleyen: barcelona1988 - Tek Bir Resimle Nasıl Sinematik Görüntü Ala Biliriz?
Ekleyen: PixlandPictures - After Effects - Script kullanmadan karakter rigleme
Ekleyen: PixlandPictures - 3dsmax landscape_ Making of Part1
Ekleyen: altıneldiven - Oyun yapımı dersleri 5 - Unity3D Sahne Duzeni
Ekleyen: drekon