Editable/Edit Poly Bölüm:1
Editable/Edit Poly hakkında hazırlanan bir yazı dizisinin 1. bölümüdür.
Editable Poly 3ds Max programı içerisinde özellikle profesyonel kullanıcılar tarafından en çok kullanılan modelleme aracıdır. Edit Spline ve Edit Mesh modellemelerdekine benzer bir özellik taşımaktadır.Amaç 3 boyutlu bir objenin sub-object(alt-obje)lerine inerek obje üzerinde çeşitli değişiklikler yapabilmemizi sağlayan modelleme aracıdır.
Ayrıca 3ds Max-7 versiyonundan sonrada Edit Poly Modifier´ı olarakta kullanabilme özelliği bulunmaktadır.
Editable Poly Modelleme aracı ile 3 boyutlu objelerin sub-object(alt-obje)leri vertex(nokta),edge(kenar),border(yüzey üzerindeki açıklıklar),polygon(yüzey),element(obje üzerindeki çokgen yüzeyler)üzerinde değişiklikler yapabiliriz.
Objeyi Editable Poly Nesnesine Çevirmek
Yöntem 1:Objeyi seçtikten sonra mause ile sağ tıklayarak karşımıza çıkan menüden Convert To-Convert to Editable Poly seçeneğini tıkladığımızda objemiz Poly nesnesine döner. |
Yöntem 2:Objeyi seçtikten sonra Modify panelinden objenin ismine sağ tıklayarak çıkan menüden Editable Poly seçeneğini tıkladığımızda obje Poly nesnesine çevrilecektir. |
Editable Poly Aracını Alt Menüleri
Objemizi Editable Poly nesnesine çevirdiğimizde alt menüneri yukarı taraftaki gibi karşımıza çıkacaktır.Fakat Editable Poly nesnesinin alt objelerini seçtiğimizde menü grubuna aşağıdaki gibi alt objenin edit menüsü eklenecektir. Edit Vertices, Edit Edges, Edit Borders.Edit Polygons,Edit Elements; çünkü her alt objenin kendi özelliklerine göre değişeceği nitelikler farklıdır. |
1.Editable Poly Selection Menüsü
Poly nesnesinin sub-object(alt-obje) lerini seçerek aktif etmemizi sağlayan menüdür.Burada alt objeyi seçtiğimizde objenin ismi sarı bir renk alır.Kullanmış olduğumuz alt objeden çıkmak istediğimizde tekrar sarı yanan isme tıklamamız yeterlidir.
Selection Menüsü içerisinde ayrıca her alt obje için seçime yardımcı araçlar bulunmaktadır.Seçime yardımcı bu araçlar her alt obje için farklıdır.
Vertex (nokta): Obje üzerindeki noktaları seçmemizi sağlamaktadır. Resimdeki kutu üzerindeki mavi noktalar vertex(nokta)lardır. | |
Edge (Kenar): Obje üzerinde 2(İki) nokta arasında kalan çizgilerdir. Resimdeki kırmızı çizgilerdir. | |
Border (Çerçeve): Bu seçeneğin aktif olabilmesi için obje üzerinde açık yüzey olmalıdır. Kapalı bir obje üzerinde border seçilemez. Açık yüzeyi olan objede border seçtiğimizde açık yüzeyin etrafındaki edge(çizgi)leri seçmiş olursunuz. Resimdeki kutu üzerinde 3 adet açık yüzey bulunmaktadır. Border ile seçtiğinizde açık yüzeyin kenarındaki çizgiler kırmızı renk alır. | |
Polygon (Çokgen): Obje üzerinde 3´den az olmamak şartı ile vertex(nokta)lar arasında kalan çokgen yüzeylerdir. | |
Element : Obje üzerindeki bütün yüzeyleri seçebilmemizi sağlamaktadır. Bir obje içerisinde birden fazla element olabilir. Elementlerin aralarında herhangi bir bağlantı yoktur (vertex, edge, poly gibi). |
Seçime Yardımcı Araçlar
By Vertex: Bu seçeneği aktif ettiğimizde obje üzerinde herhangi bir vertex´i seçtiğimizde vertex´e bağlı edge,border,polygon ve element seçim işlemi yapabiliriz.Uygulama resminde edge seçili iken seçmiş olduğum vertex´e bağlı kenarlar seçilmiş oldu. | |
Ignore Backfacing: Alt objelerin hepsinde kullanılan çok kullanışlı bir seçenektir. Aktif edildiğinde seçim yapılan yüzeyin arkasında kalan kısımların seçilmesini engellemektedir. Uygulama resminde A objenin vertexlerinin seçildiği yüzey B ise aynı objenin Ignore Backfacing uygulanarak seçilemeyen arka yüzeyidir. | |
By Angle: Alt objelerden sadece Polygon seçeneğinde aktif olan bu kutucuk seçildiğinde verilen açı değerine göre tıklandığımızda polygona en yakın polygonları seçmektedir.Uygulama A resminde Açı değeri 45 iken seçtiğim yüzeye açılı duran yüzey seçilmedi.B resminde ise seçmiş olduğum yüzeye açılı kenar 46 derece olduğunda seçildi.İki yüzey açısı 46 derece olduğundan seçim işlemi gerçekleşti. | |
Grow: Alt objelerden hangisini kullanıyorsak obje üzerinde seçimi dışa doğru genişlemesini sağlar. | |
Shrink: Grow´un tam tersi işlem gerçekleştirir.Seçimi içe doğru küçültür. | |
Ring: Edge ve Border´da aktif olan bu seçenek ile seçili kenera paralel kenerları seçme işlemini sağlar.3ds Max 8 ile gelen bir özellik ise Spinner´ların eklenmesidir.Spinnerlar ile seçmiş olduğumuz kenara paralel diğer kenarları sıralı olarak değiştirmemizi sağlar. | |
Loop: Seçili olan kenarabağlı ve dik olan kenarları seçebilmemizi sağlar.Spinner özelliği ile seçilmiş kenar seçeneğini değiştirebiliriz. |
Ekleyen: polana
Kapalı
Eklediğim Dersler
Ders Kategorileri
Yeni Dersler (Tutorials)
- Armor Modelleme
Ekleyen: Dereli - Ücretsiz Zbrush Dersi.
Ekleyen: BurakB - Corona Render ile Salon Görselleştirme
Ekleyen: barcelona1988 - Tek Bir Resimle Nasıl Sinematik Görüntü Ala Biliriz?
Ekleyen: PixlandPictures - After Effects - Script kullanmadan karakter rigleme
Ekleyen: PixlandPictures - 3dsmax landscape_ Making of Part1
Ekleyen: altıneldiven - Oyun yapımı dersleri 5 - Unity3D Sahne Duzeni
Ekleyen: drekon