Mechanical desktop
2d den 3d ye uzanan yolu birlikte inceleyelim.Oldukca detaylı bir anlatı ile yeni bir yazılıma giriş yapıyoruz.
Mechanical Desktop
Evet Autocat tan sonra İşi biraz daha profesyönel bir zemine taşıyalım Şimdi Autocat ´a dair ne biliyorsanız şöyle bir kenara bırakın koltuklarınıza yaslanıp dersi derinlemesine inceleyin Zira Mechanical desktop Temel katı dizayn mantığı şöyle 4 başlık altında toplanabilir.Önce bunu iyi anlamamız gerekmektedir.
1-Temel çizim
2-Profile oluşturma
3-Tasarı düzenleme
4-Katı oluşturma
Şimdi bu başlıkları tek tek inceleyerek İşlemimize başlayalım ve ilk katı modelimiz oluşturalım.
TEMEL ÇİZİM
1-) Öyle özene bezene çizmenize gerek yok nasılsa düzenleyeceğiz.´´Launches 2d sketch tollbar´´ butonuna tıklayarak 2d komutlarımıza kavuşuyoruz Line butonuna tıklayarakda çizimimize başlıyoruz.
PROFİLE OLUŞTURMA
2-Şimdi ´´Part modeling´´ Toolbar´ından ´´Profile´´Butonuna tıklıyoruz ve çizimimizi Komple seçiyoruz (Butonu fazla aramayın diye hemen yantarafa astım)
Sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır ve İşlem ağacı kısmında ´´Profile1´´ diye bir yazı belirecek işte o bizim çizimimiz istersek adını değiştirebiliriz de ve dikkat ederseniz çizimimizdeki bozuk çizgilerde düzeldi.Artık mechanical çizimimizi tanıyor.
DÜZENLEME
Şimdi ölçü ile düzenlemeyi anlatacağım Düzenleme süresini minimize etmenin farklı birkaç yolu daha vardır o düzenleme araçlarını başka bir dersimizde inceleyeceğiz şimdi burada dikkat etmemiz gereken Komut satırımızdaki ´´Solved under constrained sketch requiring 3 dimensions or constraints.´´ Uyarısında bahsi geçen 3 rakamınını eksik düzenleme işlem adedimizi bildiriyor olması bu yazı biz düzenleme yaptığımız oranda düşecektir ve sonunda ´´Solved fully constrained sketch.´´ Haline gelecektir yani düzenleme tamamdır
Başlayalım
Resimde belirtilen ´´power dimensioning´´Butonuna uzun basıyoruz ve ´´New dimension´´ Butonuna tıklayıp ölçülendirmek istediğimiz çizgiyi seçiyoruz sağ tıklıyıp enter diyoruz hepsi bu.
Diyelimki vermek istediğimiz ölçü bu değil ozaman daha sağ tıklayıp enter demeden komut satırına olmasını istediğimiz ölçüyü yazıyoruz ben 53.63 ölçüsünün 50 olmasını istedim ve komut satırına 50 yazıp enter yaptım.
Daha sonra tekrar ölçüyü değiştirmek isterseniz Değiştirmek istediğiniz ölçüye iki defa tıklayın karşınıza bir kutu gelecektir ölçüyü oraya girebilirsiniz. neyse ölçülendirmeye devam.
Çizimimizin üzerinde bazı harfler belirecektir bunları daha sonra açıklayacağım bu başkabir derse konu olabilir.
Ölçülendirmeye devam ediyoruz Şu hali ile komut satırına baktığımızda Bir tane eksik düzenlememizin kaldığı uyarısını görüyoruz.
Onuda halledelim.
Ve işte profile tamam oldu.
KATI OLUŞTURMA
Profile tamam olduğuna göre katı oluşturmamamız için hiçbir sebebimizde kalmadı demektir şimdi Autocatta yaptığımız gibi pedit yapmamıza hiç gerek yok yani pedit derdi bitti.Önce resimde gösterilen butona(SKETCH VİEW)uzun tıklayarak çizimimize Şöyle ´´Persvektif´´den bakıyoruz.
İkinci adım
Extrude butonuna tıklıyoruz.
Ekranımıza küçük bir dialog düşecek gerekli ayarlar yapıyoruz.
Okey diyerek dialogdan çıkıyoruz
Sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır.Tebrikler işte ilk katı modeliniz.
Şimdi genel mantığı anladık artık daha rahat yol alabiliriz bu modelin 2d çıktılarını ve imalat detaylarını almamız mümkündür.Tabiyiki buda ayrı bir ders konusu.Şimdilik kolay gelsin.
Ekleyen: reques
Kapalı
Eklediğim Dersler
Ders Kategorileri
Yeni Dersler (Tutorials)
- Armor Modelleme
Ekleyen: Dereli - Ücretsiz Zbrush Dersi.
Ekleyen: BurakB - Corona Render ile Salon Görselleştirme
Ekleyen: barcelona1988 - Tek Bir Resimle Nasıl Sinematik Görüntü Ala Biliriz?
Ekleyen: PixlandPictures - After Effects - Script kullanmadan karakter rigleme
Ekleyen: PixlandPictures - 3dsmax landscape_ Making of Part1
Ekleyen: altıneldiven - Oyun yapımı dersleri 5 - Unity3D Sahne Duzeni
Ekleyen: drekon