KAR TANESİ
Basit bir modelleme örneği ile farklı birkaç komut daha öğrenelim.
Farklı komutları eğlenceli bir ders ile öğrenmeye devam edelim. 2d konusu biraz cılız geçiyor bu açığı kapatmak için modelin öncesinden tutup son haline kadar getirmeyi uygun buldum.
Ölçeksiz çalıştığımız için bazı bölümlerde sıkıntı yaşayabilirsiniz burada temel olarak bilmemiz gereken Cismimizin katıya dönüş aşamasında tek çizgi halinde olmasıdır.
Arkadaşlarımızdan birinin autocat ortamına resim taşıma ile ilgili sorusundan yolaçıkarak referans tabanlı modellemeyi anlatmaya çalışacağım hazırlanan çizimin daha sonra birkaç küçük vuruşla ölçeklenmesi mümkündür zamanla onada gireriz ‘’belki’’ (zira bu aşama teknik resim bilgisi gerektirmektedir)
KAR TANESİ
1-) Üzerinde çalışacağımız resmi bulunduğu dizinden kopyalayıp Autocat ekranına ‘’EDİT + PASTE’’yolu ile yapıştırıyoruz.
Sancısız bir süreçten sonra resmimiz ekranımızda .
2-)´´Draw´´ menüsünden ´´Poliline´´ Butonuna tıklıyoruz (aslına sadece ´´Line´´ kullanmamızda yeterli olacaktır sonuç aşamasında çizgileri birleştirmemiz gerekecek)
ve resmimizin üzerinden çizgileri takip ederek modellemeye başlıyoruz.
3-)Kar taneciğinin sadece tek bir uzantısını çiziyoruz (İstenilirse ´´poliline´´ kullanılarak tüm resim takipedilebilir ve tek parça bir çizim çıkarılabilir ama ozaman bazı simetri sorunları yaşayabilirsiniz)
4-)Array kullanarak komutu döndüreceğiz ve çoğaltacağız (Bu komut benim favorilerimdendir) ama önce bir dönme ekseni belirlememiz gerekmektedir artık bu eksen açıklığını kendi çiziminizin boyutlarına göre ayarlarsınız sonuçta herhangi bir ölçek kullanmıyoruz.´´Draw´´toolbarsından ´´Array´´ butonuna tıklıyoruz.
(Dikkat edilirse basit bir ´´line´´ile ben bu eksen açıklığını belirledim ´´line´´nin en yukarıda kalan kısmını döndürme işleminde merkez olarak kullanacağız.)
Ekranımıza ´´array´´ dialog kutusu düşecek. Aşağıdaki şekli inceleyerek gerekli işlem dizisini yerine getireceğiz unutmayın Şeklimizin en üst kısmına çizdiğimiz ´´line´´ dönme eksenimizi teşkil etmektedir.
Sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır.
5-)Şimdi çizgileri birleştiriyoruz ama bunun için İç içe geçmiş olan çizgileri ´´draw´´toolbarsından ´´Trim´´ butonunu kullanarak kesiyoruz.
Sonuç aşağıdaki gibi olmalıdır.
6-)Şimdi ´´pedit´´ kullanarak çizgilerimizii tek parça haline getiriyoruz.Bunun için hatırlayalım.
a* Komut satirimiza ´´pe´´ yazip enter yapiyoruz.
b* Herhangi bir çizgiyi seçip sag tikliyoruz
c* Komut satirina ´´J´´ yazip enter yapiyoruz
d* Tasarimi olusturan tüm çizgileri seçip sag tikliyoruz.
Artik çizimimiz tekparça oldu resmi seçtiginizde tüm çizgilerin seçildigini göreceksiniz.
7-) Şimdi ´´Cismimizi ´´extrude´´ kullanarak katı hale getiriyoruz.(Bunu daha önceki Modelleme dersinde detaylı olarak incelemiştik)
Çizimimizi seçiyoruz ve komut satırına;
a* Specify height of extrusion or [Path]: 5
b* Specify angle of taper for extrusion <0>: buraya herhangi bir deger girmeden enter yapiyoruz
Değerlerini girip enter yapıyoruz.
8-) Kırmızı ile gösterilen Kısımları ana parçamizin içinden keserek çikaracagiz bunu için ´´SOLIDS EDITING´´ toolbarsindan ´´subtract´´ butonuna tikliyoruz ve :
a* Ana parçamizi seçiyoruz ve sag tikliyoruz
b* Kırmızı ile gösterilen kısımları seçip tekrar sag tikliyoruz ve sonuç asagidaki gibi olmalidir.
Kolay gelsin Ha buarada böyle bir şekilin iş hayatında hiç karşınıza çıkmayacağını sanıyorsanız yanılıyorsunuz daha iki gün önce lazerde kestirmek zorunda kaldım bu şekli malum Yeni yıl.
Herkeze kolay gelsin.
Ekleyen: reques
Kapalı
Eklediğim Dersler
Ders Kategorileri
Yeni Dersler (Tutorials)
- Armor Modelleme
Ekleyen: Dereli - Ücretsiz Zbrush Dersi.
Ekleyen: BurakB - Corona Render ile Salon Görselleştirme
Ekleyen: barcelona1988 - Tek Bir Resimle Nasıl Sinematik Görüntü Ala Biliriz?
Ekleyen: PixlandPictures - After Effects - Script kullanmadan karakter rigleme
Ekleyen: PixlandPictures - 3dsmax landscape_ Making of Part1
Ekleyen: altıneldiven - Oyun yapımı dersleri 5 - Unity3D Sahne Duzeni
Ekleyen: drekon