Volvo S40 Modelleme

Araç modellemeye giriş...


Volvo S40
 

Öncelikle üstten görünüş ekranında bir "plane" çizerek başlıyoruz. (Şekil:1) Sonra bu "plane"i "editable poly" yapıp uç noktalarını taşıyoruz.(şekil:2) Bunun için üstten, yandan ve önden her türlü görünüşü kullanmamız gerkiyor. (şekil:3) Sonra bu poligonu "slice" ile bölüp "vertexleri" tekrar taşıyoruz.
(şekil:4-5-6-7)

Resimlerin büyük hali için üzerine tıklayın

s40_1.gif s40_2.gif s40_3.gif s40_4.gif
şekil:1 şekil:2 şekil:3 şekil:4
       
s40_5.gif s40_6.gif s40_7.gif  
şekil:5 şekil:6 şekil:7  

Vertexler ile işlemimiz bittikten sonra kaputun bombeli kısmı için (şekil:8)de görülen kenarı seçip shift tuşuna basarak (şekil:9)daki gibi aşağıya uzatıyoruz.


s40_8.gif s40_9.gif
şekil:8 şekil:9


Ortaya çıkan şekli "symmetry" modifier ı uygulanmış nir şekilde (şekil:10) da görebilirsiniz. Yüzey sayısını arttırmak için objeye meshsmooth uyguluyoruz. (şekil:11) Daha keskin olmasını istediğimiz kısımları seçip (şekil:12) deki gibi"chamfer" uygulandığımızda (şekil:13) deki gibi bir görüntü elde ederiz.


s40_10.gif s40_11.gif s40_12.gif s40_13.gif
şekil:10 şekil:11 şekil:12 şekil:13


Bundan sonra yapmamız gerekenler tamamen "üstten yandan ve önden" görünüş ekranında referans resimlerine göre ilerlemek. Biraz daha ilerleyince modelimiz şekillenmeye başlıyor. (şekil:14) Ve meshsmooth lu hali (şekil:15-16) Bir kaç saaatin sonunda elde ettiğimiz sonuç (şekil:17) de görülüyor.


s40_14.gif s40_15.gif s40_16.gif s40_17.gif
şekil:14 şekil:15 şekil:16

şekil:17



Detaylara verdiğiniz önem modelin gerçekçiliğine yansıyacaktır.(şekil:18-19) Çok sabır isteyen bu modelleme tekniğinde yapılan işlem basit gibi görünse de bir örümcek ağı gibi modeli örmelisiniz. Bunu yaparken modelin gerçek resimleri varsa sürekli her açıdan kontrol etmeniz yararlı olacaktır.


s40_18.gif s40_19.gif
şekil:18 şekil:19

Modelin bitmiş halini buradan görebilirsiniz.




Ekleyen: 3danimasyon

Kapalı

Topic closed automatically because it`s been more than a year!