POLİGON MODELLEME İLE MİNDER YAPIMI
EditPoly ile Minder Modelleyelim...
POLİGON MODELLEME İLE MİNDER YAPIMI


-Şekildeki gibi bir box ı editable poly ye çevirerek minderimize başlıyoruz.

-Box´ımızın ortasındaki edgeleri seçiyoruz. (hemen sağ menüdeki "loop" komutu aynı doğru doğru boyunda dizilen edgeleri seçmemizde pratiklik sağlar.)
NOT: (aynı uygulamaları mindermizin altta kalan yüzeyi içinde yapacağız tabi)

-Seçili edgeleri scale komutu ile, orantılı olarak genişletiyoruz.

-Box´ımızın ortasındaki 9 vertex´i seçip z eksenin aşağıya doğru indiriyoruz.

-Tam ortadaki vertexi z ekseninde bir miktar daha aşağıya alıyoruz ki konik bir çukur oluşabilsin.

-Şekildeki gibi edgeleri loop komutu yardımıyla seçiyoruz.

-Seçtiğimiz edgelere chamfer uyguluyoruz.

-Polygon seçim seviyesindeyken belirtilen yüzeyleri boydan boya seçiyoruz.Aynı şekilde objenin diğer tarafındakileri de tabi ki

-Bu seçtiğimiz yüzeyleri , minderimizin fitilini oluşturması için extrude ile 1 birim yukseltiyoruz.

-Şekilde belirtilen edgeleri seçip chamfer uyguluyoruz..


-Son olarak mesh smooth uygulayıp, iterations değerinide 2 girdiğimiz modelimz tamamlanıyor.Ortasına da bir küçük chamfer cylinder ekleyip minderimizin düğmesinide oluşturmayı unutmayın.
NOT: 2 den fazla girilen iterations değerleri gereksiz yere makinenizi ağırlaştır
render values bölümünden işeretleyip vereceğimiz iterations değeri ise sonucun sadece renderde çıkması sağlar böylece çalışma ekranımızda kasılmalar olmaz..
Hazırlayan: Ertuğ Yenidemir

Ekleyen: Ertuğ
Emeginize saglık. cok sade
EmKeyMurathan Karahan
Emeginize saglık. cok sade güzel anlatım.
2012-01-03 03:49:22
- Offline
- Erkek
çok güzel bi anlatım
çok güzel bi anlatım teşekkürler :)
Demet12Gangta
2012-02-29 22:59:24
- Offline
- Erkek
sade ve güzel bir
sade ve güzel bir anlatım teşşekürler
2012-03-01 01:06:21
- Offline
- Erkek
güzel bir hazırlama devamını
met34
güzel bir hazırlama devamını bekliyoruz
2012-05-12 13:00:16
- Offline
işime yaradı çok sagol..
junior012
işime yaradı çok sagol..
2012-11-20 20:00:08
- Offline
Sade Anlaşılır
Sade ve anlaşılır anlatımınız üçin teşekkürler..
Tesekkürler
2012-12-18 17:00:16
- Offline
- Erkek
Kapalı
Topic closed automatically because it`s been more than a year!
Eklediğim Dersler
Ders Kategorileri
Yeni Dersler (Tutorials)
Armor Modelleme
Ekleyen: DereliÜcretsiz Zbrush Dersi.
Ekleyen: BurakBCorona Render ile Salon Görselleştirme
Ekleyen: barcelona1988Tek Bir Resimle Nasıl Sinematik Görüntü Ala Biliriz?
Ekleyen: PixlandPicturesAfter Effects - Script kullanmadan karakter rigleme
Ekleyen: PixlandPictures3dsmax landscape_ Making of Part1
Ekleyen: altıneldivenOyun yapımı dersleri 5 - Unity3D Sahne Duzeni
Ekleyen: drekon