Oyun yapımı dersleri 5 - Unity3D Sahne Duzeni
Oyun yapımı dersi ile Dünya ve Ay modelinin animasyonunu yapacağız. Oyun için sahne düzeni ve FBX modeli
Bu derste Unity3D kullanarak dönen bir dünya ve onun etrafında ters yönde dönen Ay modeli yapacağız. modelleri 3dsmax ile hazırlayıp FBX olarak Unity içine aktaracağız.
Kullanılan yazılımlar:
- 3dsmax 2009 (sonraki tüm versiyonlarla bu ders yapılabilir)
- Unity 2017
Öncelikle Dünya ve ay modeli için iki tane "Sphere" çiziyoruz.
3D programında hazırladığınız modelin Segment(vertex) sayısına dikkat edin. bu proje için önemli değil ama kalabalık sahnelerin cep telefonunda hızlı çalışması için Vertex sayısı az olmalıdır. Tabii cisim fark edilebilir olmalı, segmenti 4 yapıp küreyi köşeli hale getirmeyin.
KAPLAMA:
İnternette resim arama kısmına giderek gerekli resim dosyasını buluyoruz, buradaki anahtar kelime "TEXTURE", tüm gezegenlerin kaplama resmini bu şekilde bulabilirsiniz. Böylece tüm güneş sistemi yapılabilir.
Bulduğum resimleri aşağıdaki proje.rar dosyasında bulacaksınız.
Material editorü açmak için "M" tuşuna basmanız yeterli. Aşağıdaki resimde gösterdiğim gibi "Diffuse" özelliğine bu resmi atayacağız.
Resim türü olarak "Bitmap" seçiyoruz. resim hali aşağıda.
Sahnedeki "sphere 01" cismini seçtikten sonra aşağıdaki gibi kaplamayı uyguluyoruz.
AY için de aynı işlemi başka bir material kutusu ile yapıyoruz. Bitmiş proje dosyasını buraya ekliyorum.
Dosyayı FBX yapmadan önce iki küreyi de SIFIR konumuna getirmeyi unutmayın. sonradan Unity3D ile konum ayarlamak ile uğraşmamış oluruz. iki küreyi seçtikten sonra " File -> Export FBX " diyerek dosyayı FBX yapıyoruz. Tüm 3D oyun motorları FBX dosyasını tanır.
3D programı kullanmayanlar için FBX dosyasını buraya ekliyorum:
dunya-ay-fbx.rar
Unity ile yeni bir proje oluşturun ve FBX dosyasını projenin bulunduğu klasörü açarak "ASSETS" alt klasörüne aktarın.
Bu klasörde oyunla ilgili herşey olacak, ürettiğiniz Script dosyaları veya resimleri de buraya koyacaksınız.
Unity3D`yi açınca asset klasöründeki FBX dosyasını da ilgili sekmede göreceksiniz. Bu FBX dosyasını "Hierarchy" penceresine sürükleyin.
Hierarchy : O sırada çalışan sahnedeki herşeyi içerir. Yani "Assets" klasöründeki herşey oyunda aktif olmayabilir.
Hierarchy=Aktif Çalışanlar diye çevirebiliriz.
Shpere nesnelerini sahneye aktardıktan sonra bulduğumuz iki resim dosyasını da "ASSETS" klasörüne kopyalıyoruz. Görüntü aşağıdaki gibi olmalı:
Asset klasöründe boş biryere sağ tıklayarak "CREATE" menüsüne ulaşın ve ordan bir SCRIPT üretin (aşağıdaki resim). ilk derste detaylıca göstermiştim.
Bu kodları yazmak için tek tek uğraşmayın projedeki herşeyi en alttakidosyada bulacaksınız.
Scripti ürettikten sonra "dünya" ve "ay" olacak cisimlerin üzerine sürükleyin. Script hemen çalışacak, Unity3D ile herşey çok kolay.
Üstteki resime dikkatli bakarsanız "Hierarchy" penceresinde "AY" olan küreyi diğerinin üzerine sürükleyerek onun alt nesnesi yaptım.
Burada düşüneceğiniz tek parametre dönüş hızları olacak. Dünyaya tıklayın ve dönüş hızını "1" yapın. "AY" a tıklayıp dönüş hızını "-1" yapın. Dünya ve ay ters yönlerde dönecek.
Eğlenmek istersesniz X ve Y eksenlerine de sayı verin :)
Dosya çok büyük olduğu için sadece "ASSETS" klasörünü arşivledim, aşağıdan indirebilirsiniz.
Bu 5 dersi iyice okuyup uygularsanız başlangıç için yeterli olacağını düşünüyorum.
HANGİ KİTAP İYİ: "COMPONENTs" anlatımı için 300 sayfa ayırmamış bir kitap size fazla yardımcı olamaz. Piyasada böyle bir kitap görmedim.
Ama şu sayfada bolca anlatım var, hemde örnekli: Unity3D.DOC
Benim vaktim buraya kadardı.
Ben sana sadece kapıyı gösterebilirim, kapıdan geçecek olan sensin.
Bundan sonraki dersleri yapmadan önce biraz para kazanıp fragman yapmayı planlıyorum. Hangi fragman mı, iki ders öncesine bakın ;)
Takip ettiğim bir instagram sayfası var, size de tavsiye ederim:
Yeni oyun fikirleri havada uçuşuyor.
Şimdilik hoşçakalın.
Ben hep TR3D.com sitesinde olacağım. soruları özelden almıyorum. Forumda seve seve cevaplarım, herkes öğrensin: OYUN YAPIMI
Azıcık da reklam;(şaka tabii) , Amerikadaki bir reklama tıklama Türkiyedeki sizin tıklamanızdan 10 kat daha fazla kazandırıyor.
Yaptığım en detaylı top oyunu: RedBall
Diğer oyunlar burada: GAMES mikro
21.12.2018
Necmi Demirkeser
Hazırlayan: drekon (Necmi Demirkeser)
Kapalı
Eklediğim Dersler
Ders Kategorileri
Yeni Dersler (Tutorials)
- Armor Modelleme
Ekleyen: Dereli - Ücretsiz Zbrush Dersi.
Ekleyen: BurakB - Corona Render ile Salon Görselleştirme
Ekleyen: barcelona1988 - Tek Bir Resimle Nasıl Sinematik Görüntü Ala Biliriz?
Ekleyen: PixlandPictures - After Effects - Script kullanmadan karakter rigleme
Ekleyen: PixlandPictures - 3dsmax landscape_ Making of Part1
Ekleyen: altıneldiven - Oyun yapımı dersleri 5 - Unity3D Sahne Duzeni
Ekleyen: drekon