VRay’de Beyaz dengesi
Merhaba arkadaşlar.Dersimizin konusu Vray fiziksel kamerada bulunan beyaz dengesi ayarı.
Merhaba arkadaşlar. Benim adım Nizami Mammadov ve bu benim tr3d.com için yazdığım ilk ders. Umarım sizlere faydalı olur ve yazdığım tekniği projelerinizde kullanırsınız. Ben Azeri kökenliyim , bunun için eğer yazılarımda hata yaparsam lütfen kusuruma bakmayın. Eğer her şey yaxşiysa dersimize geçelim :)
Dersimizin konusu Vray fiziksel kamerada bulunan beyaz dengesi ayarı. Bu ayar bize render zamanı akkor lamba, güneş gibi doğal ve suni ışık kaynaklarından oluşan ve gerçekçi olmayan renklerden kurtulmamızı sağlayacak. Ama Vray ayarlarına geçmeden önce beyaz dengesinin ne olduğuna bakalım? Böylece iş prensibini daha iyi anlamış oluruz.
Fotoğraf biliminde kamera ile çekilen resimlerde çekim sırasında her şey normal gözükse bile genellikle mavimsi veya sarımsı bir renk farkediliyor. Resmin mavi tonlu çıkmasının nedeni bulutsuz gökyüzü ve floresan lambalar, sarı çıkmasının nedeniyse güneşin şafağı veya akkor lamba olabilir. Çünkü insan gözü ve beyni bir kameradan çok çok daha mükemmeldir. Bunun için çevrede neyin gerçekten beyaz, neyin beyaz olmadığını daha iyi kavrıyor. Bir fotoğraf makinasının insan gözüyle kıyaslana bilmesi için en azı 500 megapiksel olması lazım (İnsan oğlunun ürettiği en yüksek megapikselli kameranın 50 megapiksel olduğunu bir dergide okumuştum)
Bunun için fotoğraf çekilmeden önce çevrede neyin beyaz olduğunu fotoğraf makinasına bildirmek için beyaz dengesi ayarı oluşturulmuş. Bu makinaya durumu daha doğru anlamak için yardımcı oluyor. Birçok kameralarda aşağıdaki listede gösterildiği gibi hazır ayarlar mevcut.
Ama bazen bu ayarı elle yapmak daha iyidir. Bu işlem görüntüde tam olarak beyaz olduğunu bildiğiniz herhangi bir beyaz objeyi yakalayıp referans alıyor. Genellikle bu tür bir referans için herhangi bir taşınabilir beyaz obje kullanılıyor, tabi görüntüde beyaz obje olmadığı halde. Ama çektiğiniz sahnede gerçekten beyaz obje varsa, o zaman şanslısınız demektir. Daha sonra kamera ayarı ile beyaz alan tanımlanıyor. Böylece resim insan gözünün gördüğü gibi çıkıyor.
Bu kadar teori yeterli :) Şimdi Vray ayarlarına geçelim.
Fotoğraf bilimindeki bu tekniği aynen 3D sahnede ’de kullanabiliriz. Çünkü Vray Fiziksel Kameranın ayarları gerçek kameranın ayarlarıyla aynı olduğu için bize bu imkânı sağlıyor. Bunun için yaptığımız sahneye bir beyaz küre ekliyoruz. Ölçüsünün büyük olması önemli değil. Bilgi alacağımız kadar büyük olursa yeterli. VrayPhysicalCamera ayarlarında white balance (beyaz dengesi) olarak Neutral (nötr) seçin. Render yaptıktan sonra Vray Frame Buffer penceresinde Show pixel information butonuna tıklayın. Aslında bunu render aşamasında light cache hesaplanması zamanıda yapabilirdik, ama işimizi sağlama almak için renderin bitmesini bekleyelim. Render bittikten sonra kürenin en beyaz noktasına mausun sağ butonu ile tıklayın. Piksel İnformation (Piksel bilgisi) penceresinde RGB ölçeğine göre bir değer olacaktır (8-bit satırı). Bu değeri kaydedin.
Aşağıdaki resim beyaz dengesi ayarı yapılmadan render edilmiş. Bunun için duvar şeftali rengine boyanmış. Aslında bunun olamaması gerekiyor.
VrayPhysicalCamera ayarlarına geçelim. Burada siz hazır liste göreceksiniz. Gerçek kamerada olduğu gibi. Ama biz kendi değerimizi gireceğimiz için Custom seçip custom balance bölümüne daha önceden aldığımız RGB değerini girip render yapıyoruz. Eğer sonuçtan memnun kalmadıysanız, o zaman Whiteness bölümünde rengi biraz koyulaştırın. Ben hep böğle yapıyorum.
İşte sonuç. Renderimiz daha canlı ve daha gerçekçi gözüküyor. Umarım bu ders size faydalı olacaktır.
Bir sonraki derslerde görüşmek üzere. Hoşçakalın!
Hazırlayan: globator ()
Teşekkürler elinize sağlık...
- Offline
- Erkek
Dostum, yine harika şeyler paylaşmışsın. Ellerine sağlık. Paylaştıklarının takipçisiyim :)
- Offline
- Erkek
oldukca faydalı bir bilgi paylaşım için teşekkürler
- Offline
- Erkek
eline sağlık güzel bir desr olmuş
- Offline
- Erkek
cok iyi brid ers helalala elinize saglik
- Offline
Çok teşekkürler önemli bir dersdi emeğinize sağlık
- Offline
- Erkek
Kapalı
Eklediğim Dersler
Ders Kategorileri
Yeni Dersler (Tutorials)
- Armor Modelleme
Ekleyen: Dereli - Ücretsiz Zbrush Dersi.
Ekleyen: BurakB - Corona Render ile Salon Görselleştirme
Ekleyen: barcelona1988 - Tek Bir Resimle Nasıl Sinematik Görüntü Ala Biliriz?
Ekleyen: PixlandPictures - After Effects - Script kullanmadan karakter rigleme
Ekleyen: PixlandPictures - 3dsmax landscape_ Making of Part1
Ekleyen: altıneldiven - Oyun yapımı dersleri 5 - Unity3D Sahne Duzeni
Ekleyen: drekon