Kafa kaplama
UVW Map ve Unwrap UVW modifieri
UVW Map ve Unwrap UVW
Bu derste sizlere basit manada UVW Map ve Unwrap UVW mantığını anlatmaya çalışacağım. Bu ders için sitede ki NiyOo arkadaşımızın gönderdiği ´3B Dosyalar´ bölümünde bulabileceğiniz bir modelle çalıştım. Bu model hem karmaşık değil hem de çok temiz bir model. Siteden indirip dersi takip edebilirsiniz.... |
Relax ile modelimizi şişiriyoruz. Aslında bu modelde böyle bir şeye gerek yok. Çünkü girft noktaları yok. Fakat bazı karmaşık modellerde gerçekten çok yardımcı olacaktır. Relax nesneyi şişirdiği gibi, modelimizdeki çukur, kırışık gibi komplex yerleri düzeltecektir. Buda bize Unwrap UVW de çok yardımcı olacaktır. Burada Relax uygulayıp modeli farklı ID lere bölmeme gerek varmı diye bakıyorum. fakat bu modelde böyle bir şeye gerek yok. |
Bu yüzden bütün modelin ID sini 1 olarak ayarlıyoruz. |
Daha sonradan Collapse All diyerek modelimizi tek bir kafa haline çeviriyoruz. |
Tekrar modelimize Relax Modifierimizi atadıktan sonra Poly Select Modifieri ile 1nci IDyi seçiyoruz. |
Daha sonradan UVW Mapping atayarak Cylindirical seçeneğini işaretliyoruz. Fakat Mapping istediğimiz gibi değil. Bu yünden X yönünde -90 derece döndürüyoruz. |
Elde ettiğimiz görüntü böyle olmalı. Mappingin üzerindeki sarı çizgi Unwrap uygulandığında üst nokta olarak referans alınacaktır. Bu yüzden bu çizgi modelimizin üst tarafında olmalı. Ve mappingin arkasında yeşil bir çizgi göreceksiniz. Buda Modelimizin arkasında olmalıdır. Çünkü bu çizgi modelin neresinden kesilip bir düzleme açılacağını gösterir. Bunu Unwrap uyguladığımızda daha iyi anlayacaksınız. |
Mappinin boyutları daha büyük olmalı. Yani modelimizi her açıdan kaplamalıdır. Bu yüzden bu mappingi genişleterek aşağıdaki görüntüyü elde etmeye çalışın. |
Sıra geldi Unwrap UVW Modifierimizi eklemeye. |
Edit düğmesine tıklayalım ve modelimizin 2B ta aktaralım. |
Karşımız çıkan görüntü böyle bir görüntü olacaktır. Fazla bir iş yok. Bir kaç küçük düzenlemeden sonra istediğimiz sonucu elde edeceğiz. Bazen birazdan yapacağımız işlemler modelleme sürecinden daha uzun sürebilir. Bu sıkıcı bir iştir. Ama iyi bir sonuç almak için yapılması gerekir. |
Burada ki problemler şöyle: 1: Modelin Kafasının arkasında kalan kısım parça parça ayrılmış ve biz bunu birleştirmeliyiz. 2: Relax uyguladığımız için kulaklar yataylamasına daralmış. Bunu da genişletmeliyiz. 3: Kafasının üst kısmı Düzgün parçalanmamış. Bunu düzeltmeliyiz. 4: Ve son olarakta gözün iç kısmı genişlemiş. Bunuda daraltmalıyız. |
Sağ kısımdaki parçayı seçip sağ tıklıuoruz. Detach Edge Verts dedikten sonra bu parçanın bulunduğu yerden ayrıldığını göreceksiniz. |
Bu parçayı diğer tarafa taşıdıktan sonra sağ tıklayarak bu sefer Target Weld seçeneğini seçiyoruz. bu noktaları birleştirmeye yarar. Noktaların nereyle birleşeceğini ise fark etmek zor değil. Seçtiğiniz noktanın birleşmesi gereken yer pembe renkte belli olacaktır. Noktayı secip bu pembe noktanın üzerine sürükleyip bırakıyoruz. |
Aynı işlemi diğer parça için uyguluyoruz. |
Aslında kafanın üstündeki geniş bölgede sorun arz ediyor. Fakat ben henüz bu sorunu nasıl düzelteceğimi keşfedemedim. Noktaları çekiştirerek bir nebze düzelme oluyor ama istediğim sonuç çıkmıyor. Burada yapmanız gereken kaplama hazırlarken bu bölgeye doku vermemek ve münkün mertebe tek rek ile boyamak. Ben böyle yapıyorum :) Ve işte sonuç sağ ve sol kısım birbirine eşit durumda. Bu kısımdan sonra izleyebileceğiniz iki yöntem var. eğer karakterin sağ ve sol kısmının kaplamaları simetrik olacaksa karakterin sol kısmını seçip sağ kısmın üzerine bindirebilirsiniz. Bunu ben kulaklara uygulayacağım. Kulaklarda bu işlemi yaparken daha iyi anlayacaksınız. |
Gözlerdeki sorunu da çözelim. Seçip daraltacağız hepsi bu kadar. |
ve böyle bir sonuç almamız gerekiyor... |
Kulakları olduğu yerde genişletirsem eğer diğer yüzeyleri de genişletmem gerekir. Buda etrafındaki yüzeylerin daralması demek. O yüzden en iyisi kulağı bulunduğu yerden ayırıp dışarıda genişletmektir. |
Diğer kulağı da ayırıp yan yana koyuyoruz. Mirror Horizotal aracı ile yatay eksende çeviriyoruz. |
Burada kulakları üst üste bindiriyoruz. |
Yakınlaştırırsak daha net sonuçlar elde ediyoruz. Bu işlemi yapmamın sebebi kulakların simetrik olmasını istediğimden. |
Artık iki kulak üst üste bindi. Seçerken fareyi noktaların dışına tıklayıp sürükleyerek seçmelisiniz. çünkü artık 1 değil iki nokta mevcut. Kulakları seçip Scale Horozintal arcı ile yatay eksende genişletiyoruz. |
Bazı ufak tefek ayarları da yaptıktan sonra.... |
|
Not: Bu ders sadece basit bir örnektir bazı çalışmalarda modele birden fazla ID atamak gerekir. Mesela: |
Bu yüzeylere tek tek UVW Mapping atayarak Unwrap ile düzenlemeniz gerekir. Bu noktada böyle bir işlemler zinciri yapmanız gerekir. |
Burada son ID olarak 6ncı ID işeretli ama mappin 1nci ID ye ait. Yani modelin kafasına 2nci ve 3ncü ID ler 4ncü ID 5nci ID 6ncı ID |
Herkese Kolay Gelsin...
Ekleyen: Muzun
Sayfa duzgun goruntulenmiyor..
Ayrica kafa kaplama denmis fakat kaplama yok sadece kaplamaya hazirlanmis bir kafa modelimiz var. Devamini ekleyecek biri olursa cok daha faydali olabilir.
Saygilar
- Offline
- Erkek
Evet sayfa düzgün görüntülenmiyor. belki tarayıcıdandır diyerek başka tarayıcılarda da denedim ama maalesef sonuç aynı :8
- Offline
- Erkek
Kapalı
Eklediğim Dersler
Ders Kategorileri
Yeni Dersler (Tutorials)
- Armor Modelleme
Ekleyen: Dereli - Ücretsiz Zbrush Dersi.
Ekleyen: BurakB - Corona Render ile Salon Görselleştirme
Ekleyen: barcelona1988 - Tek Bir Resimle Nasıl Sinematik Görüntü Ala Biliriz?
Ekleyen: PixlandPictures - After Effects - Script kullanmadan karakter rigleme
Ekleyen: PixlandPictures - 3dsmax landscape_ Making of Part1
Ekleyen: altıneldiven - Oyun yapımı dersleri 5 - Unity3D Sahne Duzeni
Ekleyen: drekon