Xsi artı eksileri
Xsi artı eksileri
xsi ın; modelleme animasyon material rendering, dinamik, kumaş ve tüy simulasyonları, particle konularında sizce 3ds max ve maya dan ne gibi eksileri ve artıları vardır?
mayada fark ettiğim sanırım mel script bilmeden maya nın tadını tam manasıyla çıkaramıyorsunuz.
Cvp:Xsi artı eksileri
sitesinde listesi var. softimage.com/XSI
Cvp:Xsi artı eksileri
Max ve mayayı kullanmadım fazla. Ama modelleme noktasında onlardan çok daha iyi olduklarını biliyorum. Animasyon konusunda ise onlardan geri kalır bir yönü artık kalmadı (xsi 5 ile...). Karakter animasyonda bütün araçlar fazlasıyla var. Hele yeni gelen gator türk piyasasında baya iş yapar. Dinamik ise yeni sürüm ile yenilendi.Ps3´ün de kullanacağı Aegia motoru. Denemedim ama çok iyi olduğu söyleniyor. Kumaş simülasyonu Mayanın aynısı, zira syflex plugini kullanıyor ki çok hızlı. Particle noktası fazla kuvvetli değil. Bunun da bir kaç sene sonraki yeni versiyonda yenilenmesi bekleniyor. Rendering de "node base" denilen maya benzeri bir yapısı var. Mental ray çok güzel entegre edilmiş. Xsi, hiç bir programda olmadığı kadar derli toplu, bence kolay, ve alışıldığında çok hızlı bir çalışma ortamı (workflow) sağlayacak modern bir yapısı var. 1 hafta kullandıktan sonra lw´ye geri dönemedim ben. Çok memnunum.
Cvp:Xsi artı eksileri
XSI yı modelleme için kullanıyorum şu anda,tam olarak ısınamadım ama şunu söyleyebilirim,çok detaylı ve çok kullanışlı araçları var,modelleme de hem performans olarak hem de araç olarak bence piyasanın en iyisi.
Cvp:Xsi artı eksileri
"Animasyon konusunda ise onlardan geri kalır bir yönü artık kalmadı (xsi 5 ile...)"
onceden geri kalan hangi yönü vardı ki memo ?
Cvp:Xsi artı eksileri
Yoktu tabi. Ama onu yazarken keyframelerin timeline´da işaretlendiklerinde kırmızı olarak gösterilmediğini düşünüyordum. Bu ufak ama önemli eksiklikti ve 5 sürümüyle çok şükür giderildi. O bakımdan.
Cvp:Xsi artı eksileri
Curve editing de bazı eksikliklerimi var yoksa benmi bilmiyorum. Yani fazla karıştırmadım ama Linear-Bezier yada Linear-Smooth Curve çizemiyorum. Sadece NURBS curve mi çizebiliyor XSI 4 ?
Cvp:Xsi artı eksileri
Birde şunu sorayım yeni konu açmadan. Mesh cisminden bir vertex i sildiğim halde Subdivision da o vertex varmış gibi davranıyor cisim. Bunu nasıl çözerim ?
Cvp:Xsi artı eksileri
subdivision varolan obje formunu temsilen kullanıp yüzey topolojisini yeniden oluşturarak yeni bir obje meydana getirir. O sildiğin vertex sadece o kısım için bir detay eksikliği olarak algılanıp, eskisine nazaran daha "kaba" bir geçiş ile üzeri örtülecektir.Vertexi seçip sağ tuş>remove yada delete i dene. Bazı durumlarda senin "del" tuşu ile silmenle "delete" demen arasında fark oluyo.
Cvp
Şu an vertex i seçip silmek gibi bir imkanım yok. Çünkü silindi gitti.Geride alamam haliyle. Aşağıdaki resimde işaretli yerlerde bahsettiğin gibi vertexler varmışçasına kaba bir geçiş yapıyor. Üçündede vardı vertex sildim. Poligonları komple silip tekrar oluşturdum yine aynı. Oradaki beşgenle de bir ilgisi yok. Yalnız şu var. Bu cisim iki cismin merge edilmesiyle oluşturuldu. Orjinal iki parçayı gizleyip bunun üzerinden devam ettim. "Acaba bu cisim üzerinde ileriye doğru yapılan değişiklikler ojrinal cisimleride etkiliyor fakat geriye doğru yapılan değişiklikler orjinal cisimlerden yapılmadığı için görülmüyor" gibi bir durum sözkonusu olabilirmi ? [img]http://www.tr3d.com/dosyalar/S0WLmdj5s.jpg[/img]