polygon modelleme
polygon modelleme
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/X7cZKCvmN.jpg[/img]
ön ve yan profilden referans resim kullandım.Bu sefer box modelling sistemini kullanmadım.Çalışma bitmemiştir.eleştirinizi bekler iyi çalışmalar dilerim.
Re:polygon modelleme
İyi gidiyor, topolojisi de oldukça düzgün, omuz ve boyun arasında kalan kaslar için üst verteksleri hafif döndürüpküçük bir exturude ile omuz kasları da yapabilirsin , bitmiş halini görmek dileği ile, kolay gelsin.
Re:polygon modelleme
Cok iyi gidiyor. Ozanin da dedigi gibi guzel topology. eline saglik.
Re:polygon modelleme
topoloji denmişte ben insan anatomisine uyan bir topoloji göremiyorum. özellikle baldır yapısında bütün polygonlar düz bir biçimde sıralanmış bu kas yapısına dolayısıyla topoloji yanlışlığına gidiyor.göğüs ve kol birleşimindede büyük bir yanlışlık var.göğsün kaburgalardan gelen kısmı sıralı bi halde kollarda devam eder o şekilde kesiştirdiğinde animasyon tamamen uyumsuz bir yapı alır.karın kasları herzamanki modellerin gibi fazla çıkık olmuşlar smoothtan sonra yine çok keskin kalacaklar.dizlerdede topolojik eksiklik diz boyu. o bacağı kıvıramazsın istediğin gibi çünkü orda bir eklemin yerini görecek polygon dizilimi yok.
Re:polygon modelleme
evet mehmete katılıyorum çok fazla gereksiz yüzey var topolojiden kastınız bütün vucudun insan vucudunu andırmasıysa eyvallah , fakat konu yüzey dizilimine geliyorsa size katılamıycam üzgünüm [G1]
Re:polygon modelleme
ha hepsinden öte bi problem var ki en önemlisi belkide altıgen yüzey yapılmaz hocam olmaz öle:)
Re:Re:polygon modelleme
[quote=7671]ha hepsinden öte bi problem var ki en önemlisi belkide altıgen yüzey yapılmaz hocam olmaz öle:)[/quote]
aslında altıgen yüzey yapılır yapılmasına da yapılması tavsiye edilmez çünkü smooth uygulandığında alacağın sonucu kötü etkiler... en fazla 4 yüzey kullanmaya dikkat...
Re:polygon modelleme
bazı noktalarda 5 gen yüzey kullanmak mantıklıdır. 3 genler açık alanlarda olduğunda genelde sorun çıkarmaz ama giderilebiliyorsa giderilmesi iyidir. animasyon için sakıncası 5 genden sonra başlıyor işte ona dikkat etmek önemli...
Re:polygon modelleme
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/BP2Y98WT9.gif[/img]
6 gen yüzey render ve animasyonda (render de modelin köşegen yüzeylerinde- animasyonda ise eklem veya kas deformasyonlarında 5 ve 6 gen yüzeyler sakıncalı ama ben çoook model topology si inceledim ve bu kurala sadık kalmayan çok sanatçı var. özellikle kolun bükülme noktasında 5 gen yüzey çok fazla) 4 gen yüzey örenler de var ama fazla değil ister istemez 4 den fazla bazen yuzeyle karşılasıyorsunuz.baldırlardaki poligon akışı kas yapısı oluşturmuyor fikrini kısmen katılıyorum çünkü modelde yeterince detay daha verilmemiş ...