Ayça....

Ayça....

Er-N

[img]www.erensaritas.com/images/ayca_stand.jpg[/img]
Yaklaşık 3 hafta önce almıştım bu renderı, renderdan sonrada
animasyonuyla uğraşmaya başladım bitince 6 sahnelik bi kısa filmim olucak kısmetse [G18]
Şuan 4 sahnesi bitti bu haftada kalan 2sini bitiriceğimi umuyorum neyse uzatmıyim iyi çalışmalar...

C.C. welcome [G18]

2005-04-16 18:35:37

Re:Ayça....

Er-N

[img]http://www.erensaritas.com/images/ayca_stand.jpg[/img]

Üstteki resim linki yanlış oldu baştan attım resmi kusuruma bakmayın [G27]

2005-04-15 21:51:16

Re:Ayça....

CoDiE

eren çok şık olmuş söyleyeceğim birşey yok bundaki hataları göremiyorum artık animdeki hataları eleştiririm:-))
yalnız ufak bir soru arkaplan modelmi resimmi?

2005-04-16 00:54:45

Re:Ayça....

Hasan Karaaslan

eline saglik eren guzel olmus animasyonda renderi ne ile aliyosun? =)

2005-04-16 01:01:42

Re:Ayça....

Ertuğ

vay erenin meşhur ayçası[:P] hastasyz..eline sağlık eren başka mekanlardaki sahnelride güzel bu ablanın onlarıda koy[G5]

2005-04-16 01:11:31

Re:Ayça....

Er-N

teşekkürler hocam[G18]
Arka plan için plane üzerine resim kapladım.Animasyonunda şuanda kadar yaptığım kısmını topladım [url]http://www.erensaritas.com/testmovie.rar[/url] bu linkten indirebilirsiniz.

Hasan animasyonun renderındada 2 makina üzerinden netrender yapıyorum. renderer da scanline, render süreside ağaçların en bol olduğu kısımda 1 dak 15 sn civarındaydı kare başına tabi 10 sn ye düştüğü kısımlarda oldu [G1]....

2005-04-16 01:16:17

Re:Ayça....

Pulsar

Üstteki render çok güzel ama animasyon ile ilgili biraz not vereyim.
Animasyondaki karakterin rigi düzgün sahneler ve ışıklandırma iyi.(Benim yaptığım sahnelerle kıyaslanırsa çok iyi hatta)
İlk önce karakterin durup etrafına baktığı sahnelerden bahsedeyim.Karakterin böyle koşarken durunca bütün uzuvlarının durup kaskatı kalması iyi bir şey değil, ufakta olsa bir hareket ve biraz salınım vermelisin, hem kollara hem de gövdenin bütününe, acayip farkediyor animasyon kalitresi; buna hareketli durağanlık mı ne öyle bir şey deniyordu (moving hold du galiba). Daha detaylı bilgi için Keith Lango´nun internet sitesinde ücretsiz dersler kısmında alakalı döküman vardı.Siteyi hatırlamıyorum ama google da aratınca kolaylıkla bulunabiliyor.
Ama durana kadarki koşuşu güzel, sadece ayakların yerden kesildiği, karakterin havada asılı olduğu kısımlarda daha fazla yol kat etse daha hoş olabilirdi.Kapının üzerinden atlaması güzel ama taklasında daha fazla bükülebilirdi beli.
Durduktan sonraki yürüyüşü ise çok katı.Farkettiğim kadarıyla ayaklar havalandığında dahi yer ile paralel duruyor (Bu ayakları doğru riglediğini bize gösteriyor da tabi ama hatalı yürüyüş), bu paralellikten kurtulmalısın bence.
Bir de kollar var bu yürüyüş sırasında.Karakterin adımını atarken kollarından birini ileri öbürünü geriye atıyor ki bu çok doğal ama ters olan şey kol ileri atıldığında dirsekten bükülür, geri atıldığında düzleşir.Sende ise kollar geriye atıldığında hala bükülü
, bunu önlemelisin.Başka dikkat ettiğim yine bu yürüyüş sırasında kollarla alakalı olarak; kol ileri atılıyor, bükülü, geri giderken bir ara düzleşiyor ve sonra birden yeniden kırılıyor. Bunun nedeni pivotun IK goul ün hareketinin hatalı yapılması araya bir iki key ekleyerek altından kalkabilirsin yahut trackview da curve editor dan halletmen lazım.
Kapıyı kendine çekmesinde zorlamaya rağmen açamadığı hissi gayet güzel verilmiş ama kazmayı alması doğal değil. Sebepleri yine adımların robotik olması ikincisi ise o kazma oradan öyle alınmaz.Yana doğru bir adım atılır hafiften, sonra eğilip uzanır, tek elimle kavrayıp alırdım sonra da öbür elimle tutardım ben olsam; buradaki gibi dibine kadar yürüyüp öyle eğilmezdim. Ayrıca kazmayı kaldırırken yeterince gerilmemiş, kazmayı daha yukarı kaldırmalıydı ve omurga bu sırada geriye doğru eğilmeliydi, kafa ise daima hedefe bakmalıydı; bu sayede kapıya vururken sadece elin hızı değil üzerine bir de belden alınan kuvvet eklenir.
Kamera hareketleri güzel.
Yukarıda yine öncekilere benzer bir yürüyüş.Eğilip pakedi alması aşağı atması iyi sayılır.Yine yürüyüş dışında.
Şimdi patlama sahnesine gelelim.Elin hareketi refleksel olmalı burada değil mi?Yani olan bir olguya tepki olarak gerçekleşmeli. Kısaca patlamanın gerçekleşmeye başlamasıyla el çok hızlı bir şekilde yüzü kapamalıydı ve sadece başını biraz çevirmekle kalmamalı gövdeyi de belden döndürmesi lazımdı en azından.Ama daha detay verirsek ayaklardan biri biraz daha arkaya gidip karaktere patlamadan korunma amaçlı ani bir uzaklaşma verebilirdi.Hatta karakter eğilip geriye doğru ufak bir sıçrama yapabilirdi.
Patlamadan sonra el aşağı iniyor ve yine kaskatı kesiliyor vücudun kafa dışındaki bölgeleri.
Son olarak kafasını sağa sola çevirmesini anladım da sonradan bu hareketin neden aşağı yukarı olduğuna karar veremedim.Yani sorun şu; çok hızlı değişiyor kafanın hareketi.İki hareketin arasında bir şey olması lazım.Bence şöyle daha mantıklı olabilirdi: Önce kafayı sağa sola sallar, sonra bir saniye duraksar, bir gülüş atar, ondan sonra kafayı gülme eşliğinde aşağı yukarı sallardım, "Başardım işte." dermişçesine.
Neyse animasyonda anlatmak istediğin olguyu anlatabilmişsin. Yapması emek isteyen bir çalışma çıkmış.Sahneleri hazırlamak bile mesele.Animasyonda güzel kısımlar var, devam et, iyi giidiyor ama daha dikkat et.Mümkünse kendi hareketlerinden de temel al. Mesela bir yere kazmayı temsilen bir nesne koy aşağı yukarı karakterin durduğu gibi bir yerde dur sonra onu koyduğun yerden al, alırken de ne yaptığına dikkat et.Sonra geç animasyonda uygula.
Bıktırıcı iştir animasyon, özellikle o son saniyelere gelince "Off ulan bit bit artık." dersin ve daha özensiz bitirirsin.Kaçın bundan da.Bana hep böyle oluyor ama ben kaçınmayı başaramadım henüz.
Bunu böyle bitireceksin artık.Hataları görüp sonrakilerde daha iyisini yapmalısın.Bir kaç çalışma sonunda düzelir, eminim.

2005-04-16 12:10:43

Re:Ayça....

Er-N

Pulsar yazın için çok teşekkürler bi çırpıda okudum hepsini [;)]
saptamalarının hepsinde katılıyorum sana ki zaten önceki mesajda belirtmişltim koca koca taşlar gelicek kafama diye [:D]
Bu animasyonu yapma fikri hiç yoktu kafamda vede çok alakasız bir zmnda gerçekleşti. Geçtiğimiz 2 hafta vize haftamdı derslerin bunalttığı bi anda stres atmak için bişeyler yapmak istedim karakteri koştururken fln bianda bu çıktı. bütün haraketleride birgün içersinde tamamladım [:D]
sonuç olarak gönül isterdiki bütün hareketlere 1 gün değilde 1 2 hafta uğraşsaydım , ama artık çıktı bişeyler yarım kalmasın tamamlıyim sonraki animasyona artık[G1]...

Saygılar...

2005-04-16 14:25:00

Re:Ayça....

Pulsar

Çok hızlı yapmışsın o zaman daha da tolere edilebilir oluyor bu hatalar.İyi iyi...Devam.Bence sahne hazırlamadan sadece animasyonlar yap.Farklı farklı, böylece daha iyi animasyon çalışabilirsin.Ben vizzeler başlamadan evvel bir taneyle uğraşıyordum, vizelere üç beş gün kala bıraktım pazartesi devam edeceğim.
Ben3 geçişte yapıyorum animasyonu 1-genel vücut hareketleri ve kolların hareketi (yerden bir şey almak gibi durumlarda mecburen parmak haareketleri vs), 2-parmaklar ve bilek hareketleri, 3-yüz hareketleri.Aynı animasyon üzerinden üç defa geçiyorum birinciyi bitirmem çalıştığım gün bazında 2 hafta falan olmuştur, aslında daha bitiremedim bile ya neyse.Gerçi iki karakter var ortada....
Deli gibi uğraş....Yoksa olmuyor.
Zaten okumuşsundur bir pixar animastörü haftada ortalama 3sn animasyon bitiriyor...Düşün detayı.

Bir de character studio kullanılmamasını destekliyorum.Ayrı bir değer veriyor çalışmaya.

2005-04-16 18:16:16

Re:Ayça....

Er-N

Character stuodio yla bnmde pek aram yok Pulsar standart bones ile mutlu mesut yaşıyorum [G1]

2005-04-16 18:35:37