[Bryce] Matrix II

[Bryce] Matrix II

KeremGogus

[img]http://img.photobucket.com/albums/v224/kerem/awaken2-640.jpg[/img]

[img]http://img.photobucket.com/albums/v224/kerem/Bryce_WIP.jpg[/img]

Tum sahneyi Bryce´da modelledim. Texturler Marlin Sci-Fi texturleri. Bu sahne 3594 obje, 4.483.268 poligon, 4 radial isik, 1 gunes isigi iceriyor. Bryce proje dosyasi olarak buyuklugu 450mb !

Sicakligi 60 dereceye ulasip alarm veren P4 2.40 Cpu´yu serinletmek icin kasanini kapaklarini cikarip ustune vantilator calistirdim !

Hesaplanmasi 13 saat surdu - Regular (normal) anti-alias ile...

Buyuk version icin link:

http://artofkerem.sitesled.com/web-gallery/gallerycity/awaken2.html

2005-02-01 12:11:41

Re:[Bryce] Matrix II

spiderman2004

bilgisayarın 4 milyon poligonu kilitlenmeden nasıl gösteriyor? Benimki 300bin poligonda donaklayarak çalışıyo. P4 2.5 radeon 9600xt 128mb ve 512 ddr ram

2005-01-31 08:40:44

Re:Re:[Bryce] Matrix II

KeremGogus

[quote=4736]bilgisayarın 4 milyon poligonu kilitlenmeden nasıl gösteriyor? Benimki 300bin poligonda donaklayarak çalışıyo. P4 2.5 radeon 9600xt 128mb ve 512 ddr ram[/quote]

Merhaba,

Ge-Force grafik karti kullandigim icin olabilir. 128 ram´li fx5200 grafik karti kullanliyorum. Birde ram 1gb... Ama bu sahnede poligon sayisi dusuk aslinda. Vue D´esprit´de doga manzarasi yaparken 20 milyona ciktigi oldu, herhangi bir kilitlenme yasamadim.

Mumkunse daha buyuk (cok buyuk!) bir cpu fan almayi dene. Cogunlukla islemci isisi yuzunden kitlenirler...

2005-01-31 12:53:44

Re:[Bryce] Matrix II

Pulsar

Yok bence ısınmadan değil.Max sistem yiyen bir canavar olduğu için çok poligon kaldırmaz.Ben de 500.000 den sonra iyice sürünmeye başlıyorum.sürünüyorum.Ama diğer bazı programlar daha iyi yük kaldırılmasını sağlayabiliyor.Lightwave ile bir deneme yapmak için bir küreye boyuna subdivide uyguladım ve maxta görmeye pek te alışık olmadığım polygon sayılarına çıktım ve rotate filan gibi işlemleri hiç ağırlaşma ile karşılaşmadan uyguladım.
1M polygon gibi şeylerle çalışmak için yapılması en makul şey görülmesi gereksiz olanları hide ile saklamak ve viewport clipping i kullanmak.

Şimdi buraya mesaj yazıyoruz; resime de yorum yapmazsak ayıp olacak.
Denize baktığımda ortalık genelde aydınlık diye düşünüyorum ancak kapsüllerin tepesine doğru ve robot kolda bir kararma var bu bu objeleri ortamın genelinden soyutluyor sanki.
Bir de bu koyuaşan alanların rengi mavi tonlarına geçmiş.Gün ışığı normalde biraz portakal rengi-sarı tonlarında.Eğer kapsüllerin altını görseydik sudan yansıyan ışığın kapsüllerin altna vurması nedeniyle böyle bir şeyden bahsedebilirdik.
Kapsüllerin ortasında ışık normalde olması gerektiği gibi.Sanırım ışık kaynağın kapsüllerin orta seviyesine denk geliyor.Bu kadar beyaz bir ışık sanırım anca gün ortası gibi bir zamanda olurdu.Gün batımı ise anca ortasını aydınlatır ve gün batımında güneş nispeten daha portakal rengi tonlarına gelir.
Ayrıca gün batımının etkisi denizde de görülmüyor.Tüm bu söylediklerim bana ışıkta bir tuhaflık sezdiriyor.Biraz daha üzerinde durulabilir bence.

2005-01-31 15:25:23

Re:[Bryce] Matrix II

KeremGogus

asagisi deniz degil - bulut. o yuzden yansima olmadi. bu sahnenin biraz eksik kalmasinin sebebi makina hizinin yetmemesi. Daha detayli bir arkplan yapmayi istedim ama sis ekleyince rendere baslamadi bile. Boyle bir durumda Simulated Radiosity kullanmamda mumkun olmadi.

64 bit AMD alana kadar idare edecegiz ! :)

2005-01-31 15:34:06

Re:[Bryce] Matrix II

çağatay köroğlu

kerem 4 ml polıgon a dusuk demıyo musun gözlerim dolu dolu oluyor [G12]

2005-02-01 12:11:41