[msahiner] kaşık

[msahiner] kaşık

tequila

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/402.jpg[/img]

2005-01-20 17:17:23

Re:[msahiner] kaşık

tequila

photoshop çalışması detaylar için fazla zamanım olmadı

2004-12-29 22:05:58

Re:[msahiner] kaşık

buraki

walla usta ne yalan soyliim buda cok ii olmus tebrik ederim. photoshopta neler yapacağını biliyosun.

2004-12-29 22:24:08

Re:[msahiner] kaşık

tequila

tşk

2004-12-29 22:55:40

Re:[msahiner] kaşık

Hazaro

hehe Bunda Yapacak detay Kalmamış ki[G1]..Gerçekten ço güzel...Tebrikler...

2004-12-29 23:17:36

Re:[msahiner] kaşık

FatihÖzen

murat diğer çalışmandada var .kırıklıklar mevcut bunlar çalışma anındada varmı yoksa kayıt yaparken fazlamı sıkıştırıyorsun[G21]...

sen bunları ps da yaptığına eminmisin yanlışlıkla maxı açmayasın süperr[G22]3d gibi..bu konularda eğer zamanın varsa bir kaç ders çok faydalı olur.

2004-12-30 03:04:59

Re:[msahiner] kaşık

oz

murat artık geç 3d ortamına..:)

2004-12-30 03:37:02

Re:[msahiner] kaşık

throne

biraz egik yapsaydin kasigi [G6]

2005-01-19 10:52:09

Re:[msahiner] kaşık

emreşan

kaşığın kenarlarının kırık kırık olmasının sebebini anlamadım. genelde bir resmi başka bir yerden alıp yapıştırdığınızda ve bunu antialiassız yaptığınızda olur. Ya photoshop layer olarak çalışmadığın ve daha sonra altına gölge koymak için beyaz fon üzerinden seçip yeni bir layer olarak yapıştırdığın için düzgün seçememiş ve kırık kırık olmuş...Bu çalışmanın kalitesini düşüren bir etken. Layer kullanımına birazdaha yoğunluk vermelisin. Kaşığa dikkatlice baktığımda sapında kaşığın dışından 3-4 pixel içerde bir kontur gittiğini farkettim ki bunu photoshopla çizmiş isen böyle bir kırıklık olmaması gerekiyor. Yada kaşığın kestiğin sapını küçültüp aynı kırık kenarlarla iküçültüp detay olsun die içine yapıştırmış ta olabilirsin. Ama ben ısrarla bu kaşığın antialias render ı olmayan bir 3d render´ın alınıp altına gölge yapıldığı kanısına kapılıyorum. Bu kırıklıkların sebebi (dış kenarlardaki olabilir ama sapındaki iç konturdaki olamaz) photoshoptan kaynaklanmayacağını düşünüyorum.Şu olabilir; daha ufak çalıştığın bir resmi photoshopta birazdaha büyütüp detay eklemek istemiş olabilirsin ama orantısız (pixel interpolasyonu %200 ve katları olmadığı sürece kırıklıklar daha belirgin olur) büyüttüğün için (mesela %30) photoshop interpolasyonda başarısız olup kırıklıklar meydana getirmiş olabilir.kaşığın kase kısmının altındaki gölge ile kaşığı ayıran 1 pixellik beyaz çizginin ve yine sapının ucundaki dışarda bulunan beyaz pixeellerin görünüşüne bakılırsa başta söylediğim gibi beyaz bir zemin üzerinde çalışıp kaşığı beyaz zemini seçip (color picker ile) kaşığı kopyalamışsın ama color picker toleransı 10 civarında yada altında kaldığı için antialias belki işaretli olmadığı için kesin beyaz olan pixelleri seçmiş ve kaşıkle birlikte antialias olmuş gri pixelleri almadığı için böyle kesik kesik almış. ama kaşığın sapının iç kısmındaki kırıklıklar ise muhtemelen orantısız büyüttüğün için olmalı. Ha bu arada gölgede yanlışlıklar var. Kaşığın kase kısmının altındaki gölge yoğunluğu referans alınır ise o kadar yumuşak gölge yaratacak bir ışık kaynağı, bu kadar ince bir sap için bu kadar belirgin, koyu ve geniş gölge yaratamaz. Hatta kaşığın sapının gölgesinin belli belirsiz olması gerek.Kaşığın formunu kullanarak soft gölge yapmak, bu tür form marklılıkları olan ve tekdüze olmayan objelerde işe yaramaz. kaşık bize yan dönmüş ama gölgesi tam karşıdan görünüşünün projekte edilmişi gibi duruyor.ışığın yerini nerede düşündüğünde önemli. Arkadaki beyaz zemin bir duvar gibi dikine duruyor ise bizim ışığımız şu anda kaşığın hizasında bile duruyor olsa yinede gölgesi bu kadar kalın ve objeden büyük düşmez. Kaşığın zemine yakın olan kısmında gölgenin daha koyu olması gerekiyor. Objenin en dip ve en az ışık alan kısımları yani zemine yakın kısımları her zaman dışarıda olan ve zemine uzak olan kısımlarından daha fazla gölge yaratır. En azından yumuşak gölge yaratmak istediğinde 3d de ve gerçekte olupta takip etmen gereken yol budur. Aynı şey kaşığın sapı içinde geçerli. Genel olarak bu eleştirileri dikkate alırsan ve gölgeyi düzeltir isen çok daha başarılı bir çalışma olacaktır. PSD dökümanını bana mail atarsan gölgenin olması gereken şekli konusunda bir referans oluşturup gönderebilirim. Bu arada kırıklıkların sebebini merak ettiğimden ,resmi çizerken hangi aşamalardan geçirdiğini anlatırsan beni aydınlatmış olursun. şimdilik bu kadar. iyi çalışmalar.

2005-01-20 01:51:00

Re:[msahiner] kaşık

emreşan

anlaıdm. ellerine sağlık. Gölge konusuna değinmen gerektiğini tekrar hatırlatırım.

2005-01-20 17:14:33