Heykel (dof üzerine)
Heykel (dof üzerine)
Geçen mesajı da sildim =<B-(
Demek ki sadece üstteki sil e basınca değil,eğer ilk mesajı siliyorsanız alttaki sil tuşuna da basmayacaksınız.Neyseki önceden yazdığım paragrafı bir txt dosyasına da saklamışım.
Bulut nasıl yapılır???
İlk önce bir küre yapın sonra onun opacity kanalına gradient
ramp atın,sonra orada renklerin altında gradient type diye bir
yazı var onu lineardan, normal a getirin sonra kürenin
kenarlarını yumuşak bir şeffaflığa getirinceye kadar renk
ayarlarıyla oynayın.
Şunu not düşmeliyim ki metarial slotların sağında bir tane
damalı bayrağa benzer tuş var, ona vasarsanız daha rahat
görürsünüz verdiğiniz şeffaflığın etkisini.
Amacımız şu anda kürenin dışının şeffaf; göbeğinin opak
olmasını sağlamak.
Bunu sağladıktan sonra bump kanalına noise atın fractal ı seçin
levels ı 10 yapın size ı da kürenin boyutuna eşit hale getirin
(hoşunuza gitmezse değiştirin) şimdi elimizde bir adet küre
şekilli bulut var.
Bir de self illumination u biraz açın.
Şimdi bulutçukları içine dolduracağımız bir kutu çizin, bu kutu
büyük bulutumuzun dış yüzeyi olacak ama illa kutu olacak biye
bir kural yok, kafatası yapıp sonuçta kafatası şeklinde bir bulut
elde edebiliriz.
Kutuyu da yaptıktan sonra, küçük bulutçuğu seçiyoruz ve
geometry sekmesinde compound objects kısmına giriyoruz
(loft un, morph un falan bulunduğu menüde) scatter i
seçiyoruz, ardından pick distribution object tuşuna basıp
bulutları içine koyacağımız kutuyu yahut her neyse seçiyoruz.
Duplicates : Küreden kaç tane kopyalanacağı, kürenin ve
kutunun boyutuna göre değişir.Ben 100,150 gibi bir şeyler
kullandım)
Vertex chaos, bir nevi noise gibi bir şey uyguluyor, kürenin
vertexleri biraz sapıtıp düzensizleşiyor.Ancak her zaman
uymayabiliyor.
Ardından distribute using başlığının altında hangisi daha uygun
görünüyorsa onu seçin.Deneyin hepsini.Ben hep area
kullandım.
Sonra efendim; transforms kısmındaki parametreleri rastgele arttırarak biraz daha gelişigüzellik katabilirsiniz.Gerçi scatter ı uygulayıp kopya sayısını arttırınca zaten göreceksiniz hiç bir işlem yapmadan da güzel görüneceğini ancak bazı durumlarda nadiren bunları da kullanmak gerekiyor yoksa vertex chaos muş şuymuş gerekli değil bence.
Şimdi son adım, eğer kürelerin arasında boşluklar kalmış ve aralardan kutumuz görünmekteyse ve siz bunu kapamak için kopya sayısını arttırmak ismiyorsanız; sağtuş-convert to-editable poly-polygon moduna geç-kutunun bir yüzeyini seç-grow tuşuna bir kaç defa basarak kutunun bütün yüzeylerini seçili hale getir-Delete´ e bas.
BİTTİ.SON
Nasıl çimen yapılır???
İlk önce çimen resmi bulun (ne kadar büyük, o kadar iyi) Bir
planin üzerine kaplayın aynı resimi photoshopta siyah beyaz
hale getirin çimenlerin olduğu yerleri bembeyaz gerisini
kapkara yapın (brigtness contrast ile oynayarak
halledilebilir,yahut çimenleri siyah etrafını beyaz yapmak
kolayınıza geliyorsa öyle yapıp sonra renkleri ters
çevirebilirsiniz.) sonra çimen resmini plane e kaplayın opacity
kanalına da siyah beyaz resmi kaplayın.Sonra bundan sağa sola birkaç yüz kopya yapıp polygon sayısını kökleyin.Herhalde bu çalışmada çimenleri oluşturan planeler için 100.000 poly filan harcadım.
Nasıl dağ yapılır???
Bir dağ resmi bulup plane e kaplayın sonra onu da arka plana ekleyin.Bu arada yine opacity mapten yararlanmanız lazım ki dağın etrafı şeffaf olsun.Ben önce dağın netliğini bozmak için composite metaryel yapıp toprak renkli bir metaryel ile karıştırmıştım dağresmini ama kenarlar tırtıklı oldu nedense ben de en standartından bir malzemede yine aynı dağ resmini kullandım bu sefer photohopta üzerine biraz kahverengi boya attım.
Şu anki hali de birazdan geliyor.
Re:Heykel (dof üzerine)
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/262.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/263.jpg[/img]
Biri dof lu biri dof suz sizce hangisi daha iyi?Ben dof luyu daha çok tuttum.
Re:Heykel (dof üzerine)
yukardaki daha guzel olmus bence. bu resim bir tablo olma egilimi gosteriyor :).
Re:Heykel (dof üzerine)
kilise gayet tamamlayıcı olmuş...hocam hatırladığım kilise ayrı bir çalışmaydı burada kullanmak cuk oturmuş
Re:Heykel (dof üzerine)
Bir de ankete katılmanı rica edeyim Erdinç,; hangisi daha iyi sence?
Re:Heykel (dof üzerine)
bana 1 daha guzel gibi geldi :)
Re:Heykel (dof üzerine)
Tamam herkes net olanı daha fazla beğenmiş; o zaman iki render daha sunayım, bu sefer lütfen dördü arasından bir seçim yaparsanız bana çok yardımcı olmuş olacaksınız.Ondan sonra da galeriye şutlayacağım bunu, ardından da diğer forumlara.Muhtemelen birinci ve üçüncüyü daha çok beğeneceksiniz.Öyle sonuç çıkardım şu ana kadar yazılan çizilenden.
Lütfen herkes bir görüş yazsın.
Bu arada bir şeyler daha eklememiş tavsiye edenler var; maalesef daha fazla yüklenemeyeceğim buna, vaktim ve tahammülüm kalmadı.
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/269.jpg[/img]
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/270.jpg[/img]