[sad-t] > v-ray shadow
[sad-t] > v-ray shadow
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/208.jpg[/img] [img]http://www.tr3d.com/dosyalar/209.jpg[/img]
alttaki sahne : direct light 2.0 – v-ray lights : 2.0 hsv exponential: dark 3.0
üstteki sahne : direct light 2,0 – v-ray light : 10,0 hsv exponential: dark 5.0
iki sahne ayarları aynen şu şekildeFirst diffuse bounce 1 secondary bounce .6 hsph subdivision 30 interp. Samples 30 irr map present medium
bunları niye koydum tavandaki floresan a benzetebılecegınız objenın golgesınde olusan sorunu nasıl cozerım bulamadım fıkır alıyım dedım :)
Re:[sad-t] > v-ray shadow
Hocam vray ayarını çok iyi vermişsin ...
Exclude kullanabilirsin belki florasanı görmezse sorunda kalmayabilir ,birde pencereleri beyaz görseydik daha iyi olurdu gibi.
Saygılar...
Re:[sad-t] > v-ray shadow
alttakinin gölgesi yok eğer sorun o ise bence hsv dark´ı düşür.
1bounce ve second bounceları dengele nebiliyim .75-.8 gibi.zaten ikinci sahnede 2 tane vray light kullanmışsın florasanın bu ayarlarda gölge bırakmaması normal geldi bana.
eğer üsteki problemli diyosan (ki bana göre güzel olmuş) second bounce´ı dahada düşür derim..aklıma gelenler bunlar.ama istersen dosyayı yolla bide biz deneyelim.
Re:[sad-t] > v-ray shadow
sorun alttakınde ısık 2 tane tamam ama hem color mappıng degerı dusuk hem de ısıklar daha zayıf
sorun lambanın 0 golge vermesı ama sagdakı rafta duran sılındırler hos bır golge olusturuyor bu tezatı cozmek adına burada fıkır almak ıstedım
lütfen yardım ulu "Giraffe" :)
Re:[sad-t] > v-ray shadow
bu arada exclude yaparsam bı ısıme yaramaz
sec bounce ı dusurursem sahne daha karanlık olur bounce ı dengelersem cızgı fılme benzer kı bunu hıc sevmıyorum gercek dunya o kadar renklı degıl :)
acaba dıyorum 2 tane omnı eklesem sadece golge olusturun desem golgelerı area yapsam nasıl olur
Re:[sad-t] > v-ray shadow
lambayı soldak pencerenin çok yakınına taşısana bi yada oraya bi başka cisim koy..bakalım o gölge saçıyomu..
bide pencereyi biraz kıstığında sonuç ne kadar değişiyo..
merak ettim
Re:[sad-t] > v-ray shadow
irradience map ayarlarin ne?
sanirim biraz yetersiz kalmis.
onşari yazarmisin
Re:[sad-t] > v-ray shadow
irradiance map : medıum ozel bısey yok [G2]
Re:[sad-t] > v-ray shadow
tekrar mrb :)
ilk gozume carpan color mapping: golgelerin cikmamasi problemin ama dark multiplier´i cok arttirmissin. dark multiplier´i dusurmek ile ise basla.
tavsiyem:
eger daha cok isik gereksinmen varsa: o zaman once isik multiplier´i ile oyna.
bir de hsph subdivision 30 degil de 50 yap.
Re:[sad-t] > v-ray shadow
ama usttekı sahnede ısık hem daha guclu hem color mappıng dark neredeyse ıkı katı ben yıne subdıvıon ı yukseltıp render alırım ama mantık olarak baktıgımda ıse yarıyacagından suphelıyım [G12]
ne desek begenmıyosun dersenız haklısınız ama tecrubeyle sabıttır [G9]