Anatomi modelleme

Anatomi modelleme

rembrandt

slm arkadaşlar.modellemede
hiçbir referans resim yada blueprint kullanmadım.
illkez anatomy modelleme denemem oldu bu...
anatomi yi resimsel çizmede sorunum olmadığı için
referans kullanmamayı tercih ettim.

polygon dizilimi yada anatomik olarak tavsiye ve yorumlarınızı beklerim

2009-06-21 00:06:44

Cvp

S_i_S

iyi bir deneme gibi görünmesine , heveslenmek için ve hatta bundan sonrasında "vay be ben de yapabiliyorum!" demek için iyi bir örnek olmasına rağmen çok cesur davranmışsın ..

kusuruma bakma fakat şu handikapa düşme derim .. "biliyorum" ..

2 boyutlu çalışmalarda bazen , gözümüzün algılamadığı yani evirip çevirmek ve hatta dokunmak ile algılayabildiğimiz 3 hatta 4. boyutta oluşan formların , 3 boyutlu modellemesi sırasında bişeye dikkat edilir .. geometriksel yüzeylerin birbirini tamamlayarak oluşturduğu bütün parça .. yani nesne .. bu oluşuma topoloji denir ki konu hakkında nette ufak bi sorgulama ile şu sonuca ulaştım ..

*alıntıdır* / Topoloji, Yunanca´da yüzey veya uzay anlamına gelen topos ve bilim anlamına gelen logos kelimelerinden türetilmiştir. Dolayısıyla, topoloji, uzaylar veya yüzeyler bilimidir.

Topolojide amaç, nesneleri yırtmadan ve koparmadan, eğip bükerek bir başka nesneye dönüştürebilmektir. Bunun için de "homeomorfizma" adındaki denklik bağıntısı tanımlanmıştır. Homeomorfizma, topolojik denkliktir ve uzayları denklik sınıflarına ayırır. Başka bir deyişle X ve Y uzayları homeomorf ise X ile Y aynı topolojik özelliklere sahiptir, diyebiliriz.

Homeomorfizmaya örnek olarak, bir üçgenin bir çembere ya da bir çay bardağının, çay tabağına dönüşümünü alabiliriz. Bunu geometrik olarak görmek çok kolaydır. Gerçekten çay bardağı ya da tabağından birinin kauçuktan yapıldığını düşünürsek, o cismi yırtmadan, kesip koparmadan sadece çekip uzatarak ve eğip bükerek diğer cisme dönüştürebileceğimizi görürüz. Benzer şekilde kulplu bardak ve simidin birbirlerine aynı yöntemle dönüştürülebileceğini de görebiliriz. /

burda denmek istenen şeyi karakter üzerine oturtmamız gerekirse , topoloji bize hareket , deformasyon ve mutasyon olaylarında yardımcı olur .. kas dokularının hareketleri .. bedendeki kol , bacak , çene gibi bölümlerin hareketleri örnektir ..

kısaca karakterimizin herşeyi anlamına gelir ..

burda demek istediğim şey şu .. her ne kadar iyi bildiğini düşündüğün bişey üzerinde çalışıyor olsan bile bildiğini çok fazla belirtme .. çünkü hataların olursa işi bilen kişiler tarafından belirtilmek yerine yüzüne vurulur .. özellikle ilk denemende ..

biraz karakter modelleme üzerinde araştırma yap derim .. yargılamak haddim değil ancak belirtmem gerekirse , eklem bölgeleri ve sırt üzerinde kafanın oldukça karıştığı belli bişey .. madem eskiz atabiliyosun çizgisel olarak kağıda aktarmaya çalış o bölgeleri .. bikaç model incele .. geometriksel olarak kullandığın dörtgenleri yanyana , yukardan aşağı veya çapraz vs. nasıl kullanırsan kas gruplarını daha anlaşılır bi şekilde gösterebileceğini çözümlemeye çalış .. aynada kendi bedenini incele ..

ve hırs yapıp bu işin üzerine gerçekten düşeceksen devam et ..

kolay gele ..

*not:
yazımı iyimser bi şekilde yazmaya çalıştım .. umarım ters bişey demek istediğimi düşünmezsin .. bu dil gerekliydi çünkü herkes karakter modellerim der ama 3-5 kişi harbi yapar .. olacaksan onlardan ol demek istedim sadece ..

saygılar .. kolay gele ..

2009-06-22 12:56:42

Cvp

rembrandt

yok yok anladım ben onu merak etme:)
zaten karakter modellemden ziyade anatomi modelleme..bi deneme,yada bi yanılma:)

hatarımın bilir kişi tarafından yüzüme vurulması veya doğru-geçerli olanı aradığım için koydum bunu zaten:)

istediğim bu şekilde bir yorumdu zaten..:)

ilk denememe rağmen aslında kendim için çok büyük bir yol kat ettiğimi düşünüyorum.. tabi bahsettiğin yüzeylerin tipolojik dizilimini üstatların yaptıkları işleri inceleyerek deneyerek bulacağım .....yorumun için çok çok teşekkr ederim....:)
bi kaç düzeltmeye çalıştığım yer var..şimdi onlarıda atıcam birazdan

2009-06-24 02:12:00

Cvp

rembrandt

[img]http://img26.imageshack.us/img26/9664/31165057.jpg[/img]
[img]http://img26.imageshack.us/img26/1514/38246558.jpg[/img]
[img]http://img26.imageshack.us/img26/234/96092107.jpg[/img]
[img]http://img26.imageshack.us/img26/7316/86329124.jpg[/img]
[img]http://img26.imageshack.us/img26/5337/88741791.jpg[/img]
[img]http://img26.imageshack.us/img26/5786/67987345.jpg[/img]
[img]http://img26.imageshack.us/img26/5641/23302193.jpg[/img]

2009-06-24 03:48:06

Cvp

S_i_S

:) kolay gele tekrardan ..

modelinin her bir bölümü tek tek cama yaslanmış şekilde görünüyor .. bence bunu düzeltmeye çalışıp zorlamak yerine yeni bir modele başla .. kas gruplarının hareketliliğini sağlayan çizgisel devamlılığı korumaya çalışarak modelle .. mesela çeneden çıkan kaslar nereye bağlanır .. kafamızın dik durmasını sağlayan nedir ?.. bunları eklemeye çalışırsam kaslar hangi doğrultuda hareket eder ki yüzeylerimi o şekilde oluşturayım ? .. sorman gereken sorular bunlar çalışırken ..

ayrıca bişey dikkatimi çekti :) tipoloji diye bişey yoktur .. o tipografidir ve yazı bilimidir .. topoloji ise matematik ..:) düzelteyim dedim :)

kolay gele ...

2009-06-24 12:46:48

Cvp

rembrandt

kavram karmaşası işte:D....birbirne yakın olunca kayıyo harfler...eywallah:)

2009-06-24 16:55:07

Cvp

S_i_S

http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=34695

vakti zamanında ania göndermişti bunu bana .. umarım seninde işine yararlar ...

2009-06-24 17:40:27