DayLight ışık uyumu

DayLight ışık uyumu

Erkan

sahneye yerleştirdiğim objelerin aydınlanmasına 2 saattir bakıyorum gözüm çok alıştı doğru olup olmadığını anlayamaz oldum birde siz bakın bir sorun varmı???
varsa nasıl düzeltirim.
render motoru: mental ray
mr sun + mr sky + mr photographic exposure control

[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/63X64aHs3.jpg[/img]

2009-01-31 01:04:14

Cvp

emreşan

area light parametresini biraz artırıp gölgelerin ucunun netliğini bozup biraz da exposure value yu düşürüp koyulaştırdın mı 10 numara uymuştur bence. ama glgelere dikkat. ön taraftaki kutunun içinde kalan alanın gölgesi tüm resmin toplam koyuluk değerinden daha fazla. belki photoshopta shadow and highlight düzenleyicisi ile koyu kısımlara müdahele ettikten sonra arka plan üzerine aldığın 32 bit alfalı görseli bindirebilirsin. Haif blur vererek iki resmin netliğini de dengeleme şansın olur böylece.

2009-01-31 01:15:30

Cvp

blasterboz

Ortam kaplamasina plandaki tonda bir bulut kapladinmi animasyona hazir..:) Morumsu renk sahneyi etkiliyor mutlaka.
Diger calismalarindada genelde isik degeri yüksek. Kutunun kenar cizgileri belli olana kadar düsürebilirsin yada Emre nin dedigi gibi yükseltebilirsin ama bana sahne cok acik gibi geldi.Ama iyi is.

2009-01-31 03:04:19

Cvp

ArkondeR

Ben ışık uyumunda çok sorun görmedim, ellerinize sağlık diyorum. Fakat belki antialliasing filtresini çok az blurlaştırmak isteyebilirsiniz. Objeler çok keskin kenarlarla arka plandan ayrılıyor. Bir de arkaplan resminizin kontrastını ve renk doygunluğunu çok az artırabilirsiniz belki.

Kolay gelsin...

2009-01-31 13:15:20

Cvp

Erkan

kutunun içindeki gölge koyuluğunu azalt mak için contrastı kıstım.
[quote=45969] Yazan: emreşan

.... bozup biraz da [u]exposure value yu düşürüp koyulaştırdın mı[/u] 10 numara uymuştur ....[/quote]

[quote=45972] Yazan: blasterboz

... genelde isik degeri yüksek. Kutunun kenar cizgileri belli olana kadar düsürebilirsin yada Emre nin dedigi gibi yükseltebilirsin ama [u]bana sahne cok acik gibi geldi[/u].Ama iyi is.[/quote]

tebrikler ışışktaki gizlemeye çalıştığım en büyük problemi görünüz.
gizlemeye çalıştığım: exposure valueyi yükselterek contrastı azaltım amacım objeleri yakmadan kutunun içindeki fazla karnlık bölgeyi biraz düzeltip orta yolubulmaktı.
ama olmadı yada olduda yazdığım konuya fazla profesyonel kişiler cevap yazdı. göreceli bir durum.

[quote=45969] Yazan: emreşan

.... ama gölgelere dikkat. [u]ön taraftaki kutunun içinde kalan alanın gölgesi tüm resmin toplam koyuluk değerinden daha fazla[/u]. belki [u]photoshopta shadow and highlight[/u] düzenleyicisi ile koyu kısımlara müdahele ettikten sonra arka plan üzerine [u]aldığın 32 bit alfalı görseli[/u] bindirebilirsin. Haif blur vererek iki resmin netliğini de dengeleme şansın olur böylece.[/quote]

ah emre bir büyük sorunda buya
mr sun + mr sky + mr photographic exposure control
bu üçlü ile birlikte matte/shadow/reflection (mi) mataryali hiç anlaşamıyorlar yada ben bir yolunu bulamadım.
bende zemine arch & design (mr) materyeli atıp diffuse kanalına camera map(mi) shaderi çakıyorum. yani alpha kanalına elveda.


ama yinede iyi fikir

[quote=45969] Yazan: emreşan

.... belki [u]photoshopta shadow and highlight[/u] düzenleyicisi ile koyu kısımlara müdahele ....[/quote]

belki alpha kanalı olmadan bunu yapmanın bir yolunu bulurum.

[quote=45969] Yazan: emreşan

[u]area light parametresini biraz artırıp gölgelerin ucunun netliğini bozup [/u]biraz da ....[/quote]

evet ama heykelin başının yerdeki gölgesine bakarsan esas sorun saniki area lıght efektinin mikterıdeğil artş eğrisinin fazla olması. eğriyi daha düzleştirmek gerekli gibi sanki.

neyse ben üzerinde birazdaha çalışayım

çok faydalı oldu arkadaşlar teşekkür ederim.

2009-01-31 13:30:15

Cvp

Erkan

cotrast contrast contrast evet çok haklısın Alper. bakalım üzerinde çalışıyorum.
teşekkürler.

2009-01-31 13:32:55

Cvp

Erkan

söylediklerinizin hepsini yapmaya çalıştım şimdi nasıl?
[img]http://www.tr3d.com/dosyalar/O2sPs43b5.jpg[/img]

2009-01-31 21:16:50