citroen c4
citroen c4
herkese selamlar ,
c4´ü blender´de modelliyorum.
Cvp
selamlar cüneyt güzel bir çalışma oluyor tam bitince daha iyi yorumlaya bileceğiz ama bu haliylede hoş olmuş eline sağlık ama ben jantı çözemedim iç içe geçmiş çiftkolmu herhalde kolay gelsin tebrikler
Cvp
jantı blueprintten modellemiştim başta. blueprint´de detaylar belli olmuyor. bu resimden baya yararlandım modellerken
[img]http://img220.imageshack.us/my.php?image=citroenc42ji8.jpg[/img]
http://img220.imageshack.us/my.php?image=citroenc42ji8.jpg
Cvp
Eline sağlık çok iyi modellemişsin.
Blender´da bu kadar detay çalışmak epeyi vaktini almıştır herhalde.
Çalışma bu aşamaya kaç saatte geldi?
Cvp
süre hesaplamadım
dış kısım neredeyse bitti gibi yeni resimleri yükledim
Cvp
arkadaşım kolay gelsin, aracın ön cam ve etrafı, ön far çevresi ve tamponun yanbölgelerinde çiddi bumplar var. bu kısımlara dikkat et bence.
Re:Cvp
[quote=30595] Yazan: bltaydemir
arkadaşım kolay gelsin, aracın ön cam ve etrafı, ön far çevresi ve tamponun yanbölgelerinde çiddi bumplar var. bu kısımlara dikkat et bence.[/quote]
yorum için teşekkürler
biraz daha detaylı anlatırmısın. "bump" nedir ?
Cvp
yüzeydeki prüzlülüklere bump deniyor. yani yüzeyde olmaması gereken girinti çıkıntılar. genelde vertex diziliminden kaynaklanır. özellikle render aşamasında parlak materyal ile daha çok belli eder kendini. modelini her açıdan iyice inceleyip ve bu girinti çıkıntıları gidermen modelin kalitesini arttıracaktır.
Re:Cvp
[quote=30605] Yazan: bltaydemir
yüzeydeki prüzlülüklere bump deniyor. yani yüzeyde olmaması gereken girinti çıkıntılar. genelde vertex diziliminden kaynaklanır. özellikle render aşamasında parlak materyal ile daha çok belli eder kendini. modelini her açıdan iyice inceleyip ve bu girinti çıkıntıları gidermen modelin kalitesini arttıracaktır.[/quote]
teşekkürler.
Re:Cvp
[quote=30604] Yazan: Mr.Polymesh
Bu blender programı kolaymı Cüneyt :o)
Güzel olmuş eline sağlık.Zaten arkadaşlar eleştirileri yapmışlar.Banada konuyu takip etmek düşüyor.
iyi çalışmalar.[/quote]
blender muhabbeti yapsam sabaha kadar sürer valla [:D]
blenderin bence en önemli farkı diğerlerinden kullanımının
klavye kısayolları ile girilerek olmasıdır.bu ilk başlarda
biraz karışık gibi görünsede , alıştıktan sonra oldukça hızlı
çalışmanızı sağlıyor.
örneğin max´de "convert to poly" komutundan sonra "extrude"
komutuna mouse ile ulaşmanız gerekir.buda mouse´u model
ile komutlar arasında mekik dokumanızı gerektirdiği için baya yavaşlatır.
"maya´da da durum hemen hemen aynıdır.
ama blender ´de sadece "TAB" tuşuna basarak oldukça kısa
bir sürede "EDIT MODE" ´a geçip. "E" tuşu ile extrude işlemi yapılır.
vertex, edge, face için mayada farklı yerlerden komut girilir extrude için.
mayada daha yeni çıktı mouse sağ tık´ta "MULTI" özelliği
bu zaten blenderde uzun zamandır vardı.,maya 2009´da
blender´den birçok özelliği eklemişler.
mesela viewport görüntüleme modları değiştirme
eskiden sadece numaralardan olurdu.şimdi mayada´da
her viewort´ta küçük ikonlar eklenmiş
buda blender´e baya benzeyen özelliklerden biri.
ama bu yazım program kavgasına dönüşmesin.
maya max xsi hepsi çok güzel programlar.
özellikle maya´da history´de değişikliklerin
kolaylıkla yapılabilmesi çok harika bir özelik.