eski ve yeni Oda calismam
eski ve yeni Oda calismam
Bu konuyu acdim cünki, sizin yorumlarinizi düsüncelerini duymak istiyorum vereceginiz notlar.
sizce kendimi iyi gelistirmismiyim? ve dogru yoldamiyim?
bunu 2 resme bakarak farki söyleyin lütfen.
2 resime bakarak kendimi ne kadar gelisdirmisim?
Her türlü yorumlarinizi bekliyorum
Yil: 2004
Render:Default
Porgram: 3Ds Max 5.1
[img]http://img141.imageshack.us/img141/5649/oda1xc4.jpg[/img]
Yil: 2008
Render: V-Ray
Program: 3Ds Max 2008
[img]http://www.tr3d.com/gallery/37695/6528.jpg[/img]
Cvp
İki çalışma arasındaki farklar çok açık. Buradan hangi konularda kendini geliştirmiş olduğun çoık rahat anlaşılıyor. Ben iki resimde de mevcut olan eksiklerden bahsedeceğim. Bunlar da nerelerde gelişmen gerektiğini gösterecektir.
Birincisi modellemede detaylar. Bu işin çok bir püf noktası yok. Zaten çalışmalardan anlaşıldığı kadarıyla tekniğin temellerini biliyorsun. Gereken şey sabırlı olmak ve istediğin görüntüyü yakalayana kadar devam etmek. Bir de modelleyeceğin nesne ile ilgini çok sayıda referans foto bulundurmak çok faydalı olacaktır. Akıldan modellediğin bir nesnedeki ufak detayları gözden kaçırmak çok kolay, ve bu detaylar çoğu zaman işin kalitesini gösterir.
İkinci konu kompozisyon.Çalışmalarının ikisinde de bir tekdüzelik var. Bunun sebebi kadraj ve renkler. Koyu ve açık tonların dağılımı birbiriyle kontrast olan renkler ve uyumlu olan renkler gözetilmeli. Bir de objelerin dağılımı var tabi. Bu konuda kendini geliştirmek için biraz fotoğrafçılık öğrenebilirsin. İnternet üzerinde çok sayıda amatör fotoğrafçılık sitesi var. Çoğunda kadraj ve kompozisyona dair temel bilgileri bulabilirsin. Temeli aldıktan sonra pratik yapmaktan başka birşey kalmaz geriye. Biraz da allah vergisi bir sanat görüşü olayı var ki ona ben de sahip değilim. O konuda yorum yapacak kadar yetkin de değilim.
Son olarak ışık ve kaplamalar. Tek bir kaplamaya sahip geniş yüzeylerin hoş görünmediğini farketmişsin ama bunu gidermenin yollarını çalışmalısın biraz. Kaplamaları tek bir katmandan oluşturmak yerine çok katmanlı kaplamalarla eskime yırtılma gibi ya da tekdüze olmayan yansımalar gibi (yüzeyde çizikler, eğrilik vb.) gerçekçiliği artırıcı teknikler kullanmalısın.Işık konusunda yine fotoğraf siteleri çok yardımcı olacaktır. Bol miktarda gözlem ve yılmadan tekrar denemek sana çok şey kazandıracak. Bir karede istediğin ışık etkisini veremiyorsan istediğine yakın etkiye sahip fotoğraf ya da çalışmalara göz atmalısın. Böylece kendi çalışmanla karşılaştırarak nerelerde hata yaptığını farketmen kolaylaşır.
Şimdilik söyleyebileceklerim bu kadar. Burada benden daha yetkin birçok kişi varken böyle uzun uzun yorum yazmak ukalaca gelebilir söylediklerimin çoğunda benim de eksiklerim var.
Umarım yararlı olur. Kolay gelsin...
Cvp
Ilk önce yorumun icin tesekkür ederim Alper.
söylediklerini dikkate alip uygulayacagim, ben pek referans kullanmiyorum, nedense daha cok kendime ait olan ayri bi dünya ayri bi model ceslitli sahne yapmak istiyorum.
referans kullanmadigim icin modellemede önemli deteilari gözden kaciyor valla.
tüm dedikleini göze aliü uygulayacagim
Cvp
sunuda eklemek istiyorum
insanin 3Ds Max´e yeni basladiginda yeni modeleme felan, yaptigi seyle herhangi bise modelediyse sevinir iste bunu ben yaptim diye
ilerleyen günlerde haftalarda aylarda insan gelisiyor, programi daha iyi taniyip daha iyi modeller ortaya cikariyor
ve sonra dönüp eski calismalarina baktiginda, insanin gülmesi geliyor
bunu benmi yaptim :D, simdi daha iyi modeledigi icin eskisinden, insanin gülmesi geliyor, o zaman farkina varmadigi hatalari modeleme olsun kaplama olsun render olsun görüyor.
o zaman 3Ds max bilgilerimiz o kadardi o kadarini cikarabildik,
daha fazla bilgi edildikten sonra daha iyi calismaya ortaya cikmaya basliyor ve buda insani sevindiriyor.
sonra ilerleyen gpnlerde haftlarda vs. daha iyi islere imza atmaya basliyor.
bizim ögretmenimizin bi lafi vardir, bunu herkez der, ve sunu derdi
hedefinizi karsiniza alin ve ona bi bakin, eger icinizde istek varsa ve azim o hedefe ulasirsiniz,
bi hedefin var ama istek yoksa o hedefe ulasamazsin ve bende bu istek var, daha iyi calismalara imza atacagima inaniyorum, aceelsi yok zaten yavas yavas
Cvp
Muhammed dostum bu 4 sene süre zarfında ne kadar uğraştın bu işle her zaman bu işle uğraşmışsan en azından günde 1-2 saat bence gelişme az diyebilirim :) ama kızma. eğer yok hani ilk sene baktın yapamıyon ara verdin sonra yine başladın ama ara ara çalışıyorsan gelişme normal. ama çok ileri düzeyde değil. çünkü 4 sene çok uzun bi zaman. ama işlerine saygım var eline sağlık. bu işe baş koyduysan yapamayacağın bişey yoktur. ( benim acemi sayılan ve 1 senelik kullanıcı olduğumu söyleyim bu işin ustası değilim sadece görüş istemişsin bunlar benim görüşüm. kolay gelsin başarıların karesi orarnında artar inşallah :) )
Re:Cvp
[quote=42439] Yazan: 7_Deadly_sin
Muhammed dostum bu 4 sene süre zarfında ne kadar uğraştın bu işle her zaman bu işle uğraşmışsan en azından günde 1-2 saat bence gelişme az diyebilirim :) ama kızma. eğer yok hani ilk sene baktın yapamıyon ara verdin sonra yine başladın ama ara ara çalışıyorsan gelişme normal. ama çok ileri düzeyde değil. çünkü 4 sene çok uzun bi zaman. ama işlerine saygım var eline sağlık. bu işe baş koyduysan yapamayacağın bişey yoktur. ( benim acemi sayılan ve 1 senelik kullanıcı olduğumu söyleyim bu işin ustası değilim sadece görüş istemişsin bunlar benim görüşüm. kolay gelsin başarıların karesi orarnında artar inşallah :) )[/quote]
ilk önce yorumun icin teekkür ederim
2004 yilinda 3Ds Max ile tanisdim, bu programi t. oglunda gördüm,
o zamanlar en ufak bilgim yoktu, istedigim dersleride bulamayinca, kizdim biraktim maxi, 2008 de yani bu yil tekrar basladim.
ama inan 2004´de biraktim birakmasaydim simdi calismalarim daha farkli olurdu, simdi kafami cok dubarlara vuruyorum, ama olan olmus artik, yola devam ^^
fazla calismiyorum ara ara calisiyorum, ama kendimi gelistirecegim daha cok gelistirecem ;)