bi kelle de benden
bi kelle de benden
uğraşıyoz işte tablet zbrushda kullanılıbilir dediler bakalım mausla bu kadar yapıyom
[img]http://img293.imageshack.us/img293/5669/evsxp3.jpg[/img]
Cvp
Zbrush´ın tablete bir gereksinimi yok aslında. Mouse ile de mükemmel şeyler çıkartılıyor. Zaten kaba hatları tableti olan adam da mouse ile yapıyor mouse´un ayarı daha güvenilir olduğundan ve tablet gibi esnek olmadığından.
Tablet kırışıklık vs. gibi ayrıntılar için önem kazanıyor ama bunlar yine mouse ile de yapılıyor.
Senin çalışmandaki problem Zintensity değerlerini çok yüksek kullandığın için modelin hatlarının çok kaba olması. Aceleci davranılmadığında ve fırça ayarlarını sürekli değiştirermeye üşenilmediğinde daha iyi sonuçlar çıkabiliyor.
Kolay gelsin.
Cvp
saol yorumun için cem aslında evet biraz aceleye geldi bir şeyin çabucak olmasını istiyorum her zaman en büyük eksim bu galiba :((:((:(:
sana bişi sorabilirmiyim gözleri yapmadaki tekniin nedir onu bi söylesen iyi olur
ayriyetten alt+mauslşa istemediğim yerleri seçip subdive ettiğimde seçilen yerler yarım şekilde gine smooth oluyor anlyabilmiş değilim sub divede olayını hala acaba benim program mı bozuk yani istediğim yerleri smoht olmasını istiyorum ama olmuo bi türlü :S
Cvp
İstediğin bölgeyi subdivide etmek için sağ ctrl + mouse ile o kısmı maskelemelisin (koyu gri olur). Daha sonra Tool --> Masking kısmından inverse butonuna basarsın. Subdivide edeceğin yer beyaz, kalan kısım gri olur. Sonra divide´ı seçtiğinde beyaz kısım alt parçalara ayrılır, hem de smooth olur.
Göz yapmada belirgin bir tekniğim yok malesef. denem yanılmayla bir şeylere ulaşmaya çalışıyorum. Aslında ben de çok iyi yapamıyorum :) Ama bir kaç tutorial olması lazım www.zbrushcentral.com da.
Başarılar.
Cvp
hocam öyle yapınca böyle oluyor yanlar parça parça oluyor divede lerda bazen o yerler kare kare kalıyor sinir oluyorum şahsen işte linki:[img]http://img103.imageshack.us/img103/5889/sesssvr9.jpg[/img]
Cvp
Açıkçası hiçbir fikrim yok neden böyle olduğu konusunda.
İstersen en başta küreyi seçtiğinde daha ekrana küreyi çizmeden önce tool kısmından "make polymesh" butonuna bas. İkinci bir küre yaratacaktır tool kısmına. O yeni küreyi seçip ekrana koyduktan sonra belki sorun tekrarlanmayabilir. Polymesh sadece üçgen değil, çok gen yüzeyleri de destekler. Hem de zbrush bu polymesh ile daha hızlı çalışır.
Yine maskeleme yapıp böldüğünde aynısı oluyorsa bilgisayarınla ya da zbrushınla ilgili herhangi sorun olabilir. Saptayabilmenin imkanı yok.
Kolay gelsin.